Κείμενο / Αφήγηση: Μαρίνα Τομαζάνη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Θάλεια Κυμπάρη.
Ο Νικόλαος Κουνελάκης ζωγράφισε το έργο «Η Οικογένεια του Καλλιτέχνη - Αλληγορία των Καλών και των Ελευθέρων Τεχνών...
Ιστορίες Τέχνης
Αντώνης Τζαβάρας
21 επιλεγμένα έργα, 21 απολαυστικά podcasts για μια ιδιωτική ξενάγηση στους θησαυρούς της νεοελληνικής και σύγχρονης Τέχνης.
Το Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 και η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου παρουσιάζουν τις Ιστορίες Τέχνης, μια σειρά σύντομων ηχητικών ντοκιμαντέρ αφιερωμένη στα πολύτιμα έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και χαρακτικής που φιλοξενούνται στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης.

Κείμενο / Αφήγηση: Κατερίνα Ταβαντζή, επιμελήτρια της συλλογής χαρακτικής της Πινακοθήκης.
Credits Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
«Δρασκέλισα το περβάζι και στάθηκα στη φαρδιά μαρκίζα του τρίτου ορόφου. Σκεφτόμουν πόσο λίγο...
Κείμενο / Αφήγηση: Κατερίνα Ταβαντζή, επιμελήτρια της συλλογής χαρακτικής της Πινακοθήκης.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, ο Γιώργος Βακιρτζής δημιουργεί μια σειρά έργων με τίτλο «Σχόλια-Δρώμενα», όπου συνδυ...
Κείμενο / αφήγηση: Έφη Αγαθονίκου, διευθύντρια Συλλογών, Μουσειολογικού και Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού της Εθνικής Πινακοθήκης και επιμελήτρια της συλλογής Δυτικοευρωπαϊκής Ζωγραφικής.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Φθάνοντας από τις εσωτερικές σκά...
Ζαν-Αντρέ Ριξέν, Ημέρα εγκαινίων στο Palais des Champs Elysées [1890, λάδι σε μουσαμά, 110 x 170 εκ]
Κείμενο / αφήγηση: Έφη Αγαθονίκου, διευθύντρια Συλλογών, Μουσειολογικού και Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού της Εθνικής Πινακοθήκης και επιμελήτρια της συλλογής Δυτικοευρωπαϊκής Ζωγραφικής.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Το 1841, ο Γάλλος ποιητής και βο...
Κείμενο / Αφήγηση: Αρετή Πηγιαδίτη, επιμελήτρια της Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος Αίγινας – Μουσείου Χρήστου Καπράλου. «Όλο το καλοκαίρι του 1965 δούλεψα με κέφι το καινούργιο υλικό. Βγήκαν του κόσμου τα έργα. Μάθαινα έτσι τα μυστικά του. Τόση ήταν η μανία μου, που από τα μύρια χτυπήματα, οι λαβές των σκαρπέλων διαλύονταν». Ο Καπράλος ... Read more
Κείμενο / Αφήγηση: Μαρίνα Παπασωτηρίου, επιμελήτρια της Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος της Κέρκυρας.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Θάλεια Κυμπάρη.
Μία βόλτα στον κόλπο της Γαρίτσας νωρίς το απόγευμα και το έργο του Κωνσταντ...
Κείμενο / αφήγηση: Τώνια Γιαννουδάκη, επιμελήτρια της συλλογής Νεοελληνικής και ευρωπαϊκής γλυπτικής της Εθνικής Πινακοθήκης. Η Εθνική Πινακοθήκη κατέχει σήμερα μια ιδιαίτερα αξιόλογη συλλογή Νεοελληνικής Γλυπτικής, που ξεκινά από δημιουργίες λαϊκών τεχνιτών, παρακολουθεί τις τάσεις του 19ου και του 20ού αιώνα και φτάνει, με λίγα έργα, έως τις μέρες μας. Όταν όμως, ιδρύθηκε η Πινακοθήκη, ... Read more
Κείμενο / Αφήγηση: Αρετή Ε. Πηγιαδίτη, επιμελήτρια της Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος Αίγινας - Μουσείου Χρήστου Καπράλου.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Θάλεια Κυμπάρη.
Η Μητέρα και κυρίως η Μητέρα-Βρεφοκρατούσα αποτελεί μοτί...
Κείμενο / Αφήγηση: Άρτεμις Ζερβού, επιμελήτρια της συλλογής Νεοελληνικής και Ευρωπαϊκής γλυπτικής της Εθνικής Πινακοθήκης.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Στη μόνιμη έκθεση του παραρτήματος της Εθνικής Πινακοθήκης στη Σπάρτη, οι επισκέπτες...
Κείμενο / Αφήγηση: Κατερίνα Ταβαντζή, επιμελήτρια της συλλογής χαρακτικής της Πινακοθήκης.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Το 1953, ο χαράκτης Αναστάσιος Αλεβίζος, που είχε ήδη καθιερωθεί ως Τάσσος, έκανε μαζί με τη Σοφία Μαγγιώρου, τη γυν...
Κείμενο / Αφήγηση: Μαρία Κατσανάκη, επιμελήτρια της συλλογής Νεοελληνικής Ζωγραφικής του 19ου αιώνα της Εθνικής Πινακοθήκης. Ένα από τα αγαπημένα μου έργα που ανήκει στη συλλογή της ελληνικής ζωγραφικής του 19ου αιώνα της Εθνικής Πινακοθήκης, που επιμελούμαι επιστημονικά, συνδέεται άρρηκτα με το θέμα της μουσικής. Είναι η Εαρινή συμφωνία του Νικόλαου Γύζη. Τον πίνακα αυτόν ... Read more
Κείμενο / Αφήγηση: Μαρίνα Παπασωτηρίου, επιμελήτρια της Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος της Κέρκυρας.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Θάλεια Κυμπάρη.
Μπαίνοντας κανείς στο Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στην Κέρκυρα, δεν μ...
Κείμενο / αφήγηση: Έφη Αγαθονίκου, διευθύντρια Συλλογών, Μουσειολογικού και Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού της Εθνικής Πινακοθήκης και επιμελήτρια της συλλογής Δυτικοευρωπαϊκής Ζωγραφικής.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Στη Μόνιμη έκθεση τη...
Κείμενο / Αφήγηση: Μαρίνα Παπασωτηρίου, επιμελήτρια της Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος της Κέρκυρας.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Ο ζωγράφος Χαράλαμπος Παχής, με το έργο του «Πρωτομαγιά στην Κέρκυρα» μας ...
Κείμενο / Αφήγηση: Λαμπρινή Καρακούρτη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος του Ναυπλίου.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Φωτογράφιση Θάλεια Κυμπάρη.
Ο Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πιο σημαντικός Έλληνας θαλασσογράφος του 19...
Κείμενο / Αφήγηση: Λαμπρινή Καρακούρτη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης και υπεύθυνη του παραρτήματος του Ναυπλίου.
Credit Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Θάλεια Κυμπάρη.
Η «Θυσία του Καψάλη» είναι ένας από τους πίνακες του κύκλου των έργων που ο Βρυζάκη...
Κείμενο / Αφήγηση: Μαρία Κατσανάκη, επιμελήτρια της συλλογής Νεοελληνικής Ζωγραφικής του 19ου αιώνα της Εθνικής Πινακοθήκης.
Credits Φωτογραφίας: ©Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Φωτογράφιση Σταύρος Ψηρούκης.
Ο πίνακας «Η Λεία» προέρχεται από την ύστερη περίοδο της δημιουργίας του Θεόδωρου Ρ...
ΣΕΛΙΔΑ 1 ΑΠΟ 2