«Αυτή η μουσική δε δημιουργεί ένα τραγούδι για τ΄αυτιά μας.
Είναι μια κατάσταση, όπως το φεγγαρόφωτο πάνω στα χωράφια»
Έτσι εξέφρασε ποιητικά τη μουσική ιδιαιτερότητα του ιαβανέζικου γκαμελάν το 1937 ο Leonard Huinzinga.
H απόκρυφη έλξη της ρευστότητας, της άπιαστης παρουσίας των αντανακλάσεων συνοδεύει τη μουσική γκαμελάν και τους χορούς της Ινδονησίας.
*Ήχοι που ρέουν είναι οι ήχοι της ορχήστρας semar pegulingan του Μπαλινέζου Wayan Lotring.
* H εμπειρία παραμονής του στο Μπαλί σημείο αφετηρίας για τη σύνθεση της 2η Συμφωνίας Pastorale του Καναδοαμερικανού συνθέτη Colin McPhee.
*Ήχοι gamelan φιλτραρισμένοι μέσα από στρώσεις σύγχρονων πηγών κυριαρχούν στη μουσική του Maurice Jarre για την ταινία The Year of Living Dangerously (Επικίνδυνα Χρόνια, 1982)
*Το αλμπουμ The rapture of metals του Αυστραλού συνθέτη και εικαστικού Paul Schutze είναι αφιερωμένο στη μουσική gamelan.
*Γαλήνιο και ειδυλλιακό είναι το άλμπουμ Jomon– Sho του συνθέτη Ιάπωνα Yaz Kaz που η αναζήτηση νέων ήχων τον έφερε στο Μπαλί τη δεκαετία του ’70.
*Μουσική επηρεασμένη από gamelan έγραψε το Ιάπωνας Ryuichi Sakamoto για την ταινία «Καλά Χριστούγεννα, Κύριε Λώρενς» του 1983.
Επιμέλεια, παρουσίαση: Αφροδίτη Κοσμά
Μουσική τίτλων: Στέλιος Εφεντάκης
Ηχητική επεξεργασία εκπομπής: Νίκος Σαβοργινάκης