«Απάχηδες»: Ο παραβατικός δανδής και οι πρώτες συμμορίες νέων στη Γαλλία της Belle Époque [1]
Η Καρδιά του Σκότους
Ευαγγελία Κουλιζάκη
Ημίωρα ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ για το έγκλημα και την τιμωρία, τη λογοτεχνία και το κακό, με την ανασύσταση μιας εποχής μέσ’ απ’ την εξιστόρηση γνωστών -ή λιγότερο γνωστών- εγκλημάτων.
Τετάρτη 13/03/24, 22.30-23.00, Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ περιπλανώμενη στον υπόκοσμο της Γαλλικής Belle Époque, διεισδύει στις συμμορίες των Απάχηδων, νεαρών εγκληματιών και αμφισβητιών του κατεστημένου της εποχής: έχοντας αντιστοιχίες με τους Peaky Blinders (με τους οποίους ασχοληθήκαμε εκτενώς σε παλαιότερες εκπομπές), οι Απάχηδες υιοθέτησαν το στυλ του παραβατικού / εγκληματικού δανδή και με τον δικό τους «χορό του θανάτου» (ένα είδος προκλητικού, ερωτικού και σωματικά επιθετικού χορού σε ζεύγη, συχνά με τη χρήση στιλέτων), διαμόρφωσαν ωστόσο μια ταυτότητα με απολύτως διακριτό στίγμα και συναρπαστική, όσο και μακροπρόθεσμα επιδραστική (υπο)κουλτούρα.
Alexandre Dumas, «Ο Κόμης Μοντεχρίστος» [στ' μέρος-τελευταίο]
Andrés Barba, «Χέρια Μικρά»: Μια Φονική Αγέλη Παιδιών ή Ο Τρόμος του Παιχνιδιού
Alexandre Dumas, «Ο Κόμης Μοντεχρίστος» [ε' μέρος]
Alexandre Dumas, «Ο Κόμης Μοντεχρίστος» [δ' μέρος]
Alexandre Dumas, «Ο Κόμης Μοντεχρίστος» [γ' μέρος]
Alexandre Dumas, «Ο Κόμης Μοντεχρίστος» [β' μέρος]
Alexandre Dumas, «Ο Κόμης Μοντεχρίστος» [α' μέρος]
E.T.A. Hoffmann - Paul Hindemith: René Cardillac, ο αρχετυπικός καλλιτέχνης-εγκληματίας ή οι δαίμονες του κοσμηματοποιού
Το «Δαιμονικό Παρίσι» του E.T.A Hoffmann και το Ιστορικό Έγκλημα ως Υπόθεση Μυθοπλασίας - (γ' μέρος)
Το «Δαιμονικό Παρίσι» του E.T.A Hoffmann και η Υπόθεση των Δηλητηρίων στην Αυλή του Λουδοβίκου ΙΔ' - (β' μέρος)
Το «Δαιμονικό Παρίσι» του E.T.A Hoffmann και η Υπόθεση των Δηλητηρίων στην Αυλή του Λουδοβίκου ΙΔ' - (α' μέρος)
ΣΕΛΙΔΑ 1 ΑΠΟ 5