«Η άνοιξη δεν είναι εποχή λιτότητας» λέει η Λένα Πλάτωνος στην Καντέντσα της Άνοιξης, «ανοίγουμε τις μπαλκονόπορτες, κάτι καλό θ’ ακούσουμε» και αυτή την εβδομάδα, που χαρακτηρίζεται από την αυριανή διπλή γιορτή – την εθνική, της Επανάστασης του 1821 και τη θρησκευτική, του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου – ο παρΑξενος_ελκυστΗς κάνει μια διερεύνηση της πολύπαθης έννοιας της ελληνικότητας, στη μουσική του σήμερα.
Επιλέγοντας εργασίες και συνεργασίες Ελλήνων μουσικών, που έχουν κυκλοφορήσει το τελευταίο χρόνο, ακούγοντας:
- Τον βιολονίστα από τη Θεσσαλονίκη Δήμο Βρύζα σε ένα έργο ηχογραφημένο ζωντανά, με κύριο όργανο το βιολί και live-looping, βασισμένο σε minimal μελωδίες, ambient/noise ήχους και αυτοσχεδιασμό.
- Την κλασικής εκπαίδευσης ακορντεονίστα Άρτεμη Βαβάτσικα και την βραβευμένη Δανή κλαρινετίστα Maria Dybbroe στα «Furrows», τα αυλάκια του αυτοσχεδιασμού που μόλις κυκλοφόρησαν.
- Τον Γιάννη Αράπη στην «Τροχοπέδη» να δοκιμάζει τα όρια της κιθάρας του ως προς την ένταση, την τεχνική και τις αρμονικές, ως ηλεκτροακουστικό και όχι αμιγώς ηλεκτρικό όργανο.
- Ένα βάλσαμο «Balm» για την ψυχή, από το δισκογραφικό ντεμπούτο της ελληνοβρετανίδας τσελίστριας Βίκη Στείρη.
- Μια ηλεκτροακουστική σύνθεση του Σπύρου Πολυχρονόπουλου και του Γιάννη Αναστασάκη, όπου ήχοι με ενσωματωμένες μνήμες, ηχογραφημένοι στο χωριό Νυφίδα στη Λέσβο, αναδιαμορφώθηκαν και επαναδημιουργήθηκαν στην πολυκάναλη μορφή τους που συναντάμε στον ομώνυμο δίσκο.
- Mια διαδραστική ηχητική αφήγηση «Dead Slow» του Μιχάλη Σιγανίδη, όπου το ακουστικό μπάσο συνομιλεί με samples από το BBC και το ηλεκτρικό με τα εφέ του Γιάννη Αναστασάκη, σε ένα περιβάλλον ακινησίας.
- Μια σύμπραξη Νότου, Βορρά και Ανατολής, στην παραδοσιακή κινέζικη μελωδία «The Moon Over A Fountain», ένα bonus track που μόλις κυκλοφόρησε από την τελευταία συνεργασία του Νίκου Φωκά με τον με τον Νορβηγό τρομπετίστα Arve Henriksen.
Επιμέλεια-Παρουσίαση: Μαριλένα Μαραγκού
Επιμέλεια ήχου: Κώστας Κυριακάκης
Ο παρΑξενος_ελκυστΗς μεταδίδεται κάθε Μεσάνυχτα Δευτέρας προς Τρίτη και Τρίτης προς Τετάρτη, πάντα από το Τρίτο Πρόγραμμα