[ Ψηλότερα, ακούω από κάπου εκεί κάτω, χαμηλά, από τον αμμμουδερο κύκλο της αρένας του τσίρκου ή από μια θέση στον χαμηλότερο δακτύλιο των κλιμακωτων καθισμάτων, plus haunt! μια φωνή που διακρίνω εύκολα, είναι του παρουσιαστή, του κοινού, οι λέξεις, τώρα μόνο μια στο κεφάλι μου, hoher, να επαναλαμβάνεται, να φεύγει και να φτερουγίζει, να ίπταται, πέρα από μένα και προς τα δοκάρια, να σκορπίζει ανάμεσα στις αντηρίδες, τις θολωτές αψίδες, τον τρούλο, να σκαρφαλώνει ανάμεσα στις νυχτερίδες και τα μαυροπούλια, μπροστά από τούβλα που τα’ χουν δει μόνο οι χτίστες και τα φαντάσματα, αν και τα βλέπω, συχνά τ’ ανεβαίνω με τα μάτια μου καθώς υψώνομαι, κάθε νύχτα που έχω παράσταση, στα σχοινιά ή την μπάρα… ]
| Acrobatique |
—————————————————–
[ Η Καρμελ ήταν το μοναδικό παιδί μεταξύ των ελάχιστων δούλων που είχαν απομείνει στη Βαλντορε, τη φυτεία καφέ στην οποία επέστρεψε κατά τα τέλη Ιουλίου 1803 ο Ολιβιέ ντε Λ’ Εκαρ…..
Καθώς έκανε ένα διάλειμμα πριν ξεκινήσει να ετοιμάζει το δείπνο του αφέντη της, η Καρμελ ένιωσε να την καταλαμβάνει μια παράξενη και ισχυρή δύναμη, που δεν έμοιαζε σε τίποτα με όσα είχε βιώσει κατά το παρελθόν. Σαν να βρισκόταν σε έκσταση, σηκώθηκε και τρεκλισε μέχρι το κελάρι, όπου βρήκε ένα μικρό κομμάτι κάρβουνο, και στη συνέχεια, σαν να την τραβούσε ένα αόρατο σύρμα, έτρεξε μέχρι την κάμαρα του Ντε Λ’ Εκαρ στον δεύτερο όροφο. Είχε την αίσθηση πως ήθελε να φωνάξει, σαν κάποιος να έστυβε τον λαιμό της για να βγάλει λέξει, αν και ήξερε πως κανένας ήχος δεν θα ακουγόταν. Στα λουλουδένια σχέδια του τοίχου απέναντι από το κρεββάτι του, όπου η βασική πλέον διακόσμηση, πέρα από τον Εσταυρωμένο, ήταν λεκέδες από νερ, το χέρι της άρχισε να κινείται μόνο του. ]
| Σχόλιο για την ιστορία των ρωμαιοκαθολικών στην πρώιμη Αμερικανική Δημοκρατία, 1790-1825, ή η παράδοξη ιστορία της Παναγίας της Τεθλιμμένης |
Ακούμε
_ Citrus Contraption
_ Karen Biehl
_ Brad Mehldau
_ Claude Debussy
_ Mac Richter & Tilda Dwinton
_ Codona Trio
° Επιμέλεια, αφήγηση | Αφροδίτη Κοσμά
° Ηχητική επεξεργασία | Νίκος Σαβοργινακης
• Τζον Κιιν | Αντι αφηγήσεις
Μτφ. Γιώργος Μαραγκός
Εκδόσεις Loggia Αθήνα 2022