Giacomo Puccini: “Turandot” (μέρος Α’)
Όπερα σε τρεις πράξεις. Λιμπρέτο των Giuseppe Adami και Renato Simoni, εμπνευσμένο από το ομώνυμο θεατρικό έργο του Carlo Gozzi, που με τη σειρά του βασίστηκε στο μεσαιωνικό περσικό ποίημα “Εφτά πορτρέτα της ομορφιάς”.
Το κύκνειο άσμα του Giacomo Puccini δε χρειάζεται κάποια ειδική παρουσίαση, ούτε για τους προχωρημένους, ούτε καν για τους αρχάριους, εφόσον πρόκειται “απλώς” για ένα δίωρο γοητευτικό παραμύθι. Ένα παραμύθι από εκείνα που μας μάγεψαν ως παιδιά, μας προβλημάτισαν ως ενήλικες, και συνεχίζουν να μας συγκλονίζουν ως ακροατές.
Θα ξεκινήσουμε αυτό το Σάββατο με τις δύο πρώτες πράξεις του έργου, από μια ηχογράφηση studio του 1953 υπό τη διεύθυνση Alberto Erede, με πρωταγωνιστές τους Mario del Monaco, Renata Tebaldi, Νίκο Ζαχαρίου, Fernando Corena και πολλούς ακόμα. Στον κεντρικό ρόλο της φλογερής, αλλά και τόσο παγωμένης πριγκίπισσας, η γερμανικής καταγωγής υψίφωνος Inge Borkh. Μια τραγουδίστρια με τεράστια καριέρα, την οποία γνωρίζουμε από τις ζωντανές ηχογραφήσεις της “Σαλώμης” και της “Ηλέκτρας” του Richard Strauss υπό τη διεύθυνση Μητρόπουλου το 1958, αλλά και την οποία το αθηναϊκό κοινό γνώρισε και απόλαυσε στο Ηρώδειο το 1969 ως λαίδη Μάκβεθ, στο πλευρό του Κώστα Πασχάλη.
Παραγωγή – Παρουσίαση: Γιάννης Φίλιας