90,9 – 95,6
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90,9 – 95,6 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 109 210 6013167 (Studio), 210 6066807-08 (Γραμματεία – Κοινό) trito@ert.gr

Το Διαχρονικό Διαδίκτυο

Λένια Ζαφειροπούλου

Εκπομπή που αναζητά συνδετικά νήματα ανάμεσα στις εποχές και τα έργα. Μουσική, ποίηση, θέατρο και πεζογραφία, μύθοι και παραδόσεις, κοσμική και θρησκευτική τέχνη επιστρατεύονται για τη σύνθεση ενός ιδιότυπου, θεματικού, διαπολιτισμικού κανόνα και καλλιτεχνικού χάρτη.

“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 13.12.2023
Gustav Mahler εν χορώ (I). Ένα αφιέρωμα στις διασκευές για ασυνόδευτη χορωδία που ο Clytus Gottwald και ο Gerard Pesson έχουν κάνει σε τραγούδια και συμφωνική μουσική του Gustav Mahler
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 29.11.2023
…εκπίπτει κάθε τι όμορφο από την ομορφιά του «Κι όπως τυχαία και άστατα πάντοτε η φύση ρέει / εκπίπτει κάθε τι όμορφο από την ομορφιά του.», γράφει ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Σονέτο 18. Η τέχνη αφηγείται το εφήμερο της ομορφιάς από τότε που υπάρχει. Σε μια  περιήγηση από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα, θα δούμε τους ... Read more
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 22.11.2023
…εκπίπτει κάθε τι όμορφο από την ομορφιά του «Κι όπως τυχαία και άστατα πάντοτε η φύση ρέει / εκπίπτει κάθε τι όμορφο από την ομορφιά του.», γράφει ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Σονέτο 18. Η τέχνη αφηγείται το εφήμερο της ομορφιάς από τότε που υπάρχει. Σε μια  περιήγηση από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα, θα δ...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 08.11.2023
Η προ Χριστού εις Άδου Κάθοδος: 4. Στραβίνσκυ Ένα φίδι σκοτώνει την Ευρυδίκη την ημέρα των γάμων της με τον ημίθεο αρχιτραγουδιστή Ορφέα. Εκείνος, με μόνα όπλα τη λύρα και το τραγούδι κατεβαίνει στον Άδη να τη φέρει πίσω. Ο βασιλιάς του Κάτω Κόσμου, Πλούτων κάμπτεται, θέτει όμως έναν όρο που...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 01.11.2023
Η προ Χριστού εις Άδου Κάθοδος: 3. Gluck Ένα φίδι σκοτώνει την Ευρυδίκη την ημέρα των γάμων της με τον ημίθεο αρχιτραγουδιστή Ορφέα. Εκείνος, με μόνα όπλα τη λύρα και το τραγούδι κατεβαίνει στον Άδη να τη φέρει πίσω. Ο βασιλιάς του Κάτω Κόσμου, Πλούτων κάμπτεται, θέτει όμως έναν όρο που ίσως ...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 25.10.2023
Η προ Χριστού εις Άδου Κάθοδος: 2. Monteverdi, Gullberg, Rilke Ένα φίδι σκοτώνει την Ευρυδίκη την ημέρα των γάμων της με τον ημίθεο αρχιτραγουδιστή Ορφέα. Εκείνος, με μόνα όπλα τη λύρα και το τραγούδι κατεβαίνει στον Άδη να τη φέρει πίσω. Ο βασιλιάς του Κάτω Κόσμου, Πλούτων κάμπτεται, θέτει όμ...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 18.10.2023
Η προ Χριστού εις Άδου Κάθοδος: 1. Monteverdi Ένα φίδι σκοτώνει την Ευρυδίκη την ημέρα των γάμων της με τον ημίθεο αρχιτραγουδιστή Ορφέα. Εκείνος, με μόνα όπλα τη λύρα και το τραγούδι κατεβαίνει στον Άδη να τη φέρει πίσω. Ο βασιλιάς του Κάτω Κόσμου, Πλούτων κάμπτεται, θέτει όμως έναν όρο πο...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 11.10.2023
Το εβραϊκό στετλ στην αίθουσα συναυλιών 3 Συνώνυμο των Ασκενάζι και της ανατολικοευρωπαϊκής εβραϊκής κουλτούρας, το στετλ που στα γίντις σημαίνει «πολίχνη» έγινε τελικά και συνώνυμο της εβραϊκής. λαϊκής μουσικής παράδοσης. Τα στετλ, σε αντίθεση με τα γκέτο των μεγάλων πόλεων πρόσφεραν στους Εβραίο...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 04.10.2023
Το εβραϊκό στετλ στην αίθουσα συναυλιών 2 Συνώνυμο των Ασκενάζι και της ανατολικοευρωπαϊκής εβραϊκής κουλτούρας, το στετλ που στα γίντις σημαίνει «πολίχνη» έγινε τελικά και συνώνυμο της εβραϊκής. λαϊκής μουσικής παράδοσης. Τα στετλ, σε αντίθεση με τα γκέτο των μεγάλων πόλεων πρόσφεραν στους Εβραίο...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 27.09.2023
Το εβραϊκό στετλ στην αίθουσα συναυλιών 1 Συνώνυμο των Ασκενάζι και της ανατολικοευρωπαϊκής εβραϊκής κουλτούρας, το στετλ που στα γίντις σημαίνει «πολίχνη» έγινε τελικά και συνώνυμο της εβραϊκής. λαϊκής μουσικής παράδοσης. Τα στετλ, σε αντίθεση με τα γκέτο των μεγάλων πόλεων πρόσφεραν στους Εβραίο...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 20.09.2023
Δραματουργία της είδησης 2 Η όπερα δεν χαρίζει στους αγγελιοφόρους της τους λαμπρούς μονολόγους των «αγγέλων» της αττικής τραγωδίας. Οι ρόλοι τους στη ρομαντική όπερα είναι συχνά ρόλοι μιας και μόνης φράσης. Κι όμως τα νέα που φέρνουν έχουν τη δύναμη να εκτρέψουν τον ρου της πλοκής, να διαλύσου...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 13.09.2023
Δραματουργία της είδησης 1 Η όπερα δεν χαρίζει στους αγγελιοφόρους της τους λαμπρούς μονολόγους των «αγγέλων» της αττικής τραγωδίας. Οι ρόλοι τους στη ρομαντική όπερα είναι συχνά ρόλοι μιας και μόνης φράσης. Κι όμως τα νέα που φέρνουν έχουν τη δύναμη να εκτρέψουν τον ρου της πλοκής, να διαλύσουν ερωτικά ν...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 16.08.2023
Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και οι κληρονόμοι του 3  Ρομαντικός ποιητής, θεατρικός συγγραφέας, πεζογράφος και συγγραφέας ταξιδιωτικών αφηγημάτων, o Δανός Χανς Κρίστιαν Άντερσεν αγαπήθηκε τελικά κυρίως για τα έντεχνα παραμύθια του. Μεγάλη είναι η κληρονομιά που άφησε ο Άντερσεν στα παιδι...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 13.08.2023
Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και οι κληρονόμοι του 2 Ρομαντικός ποιητής, θεατρικός συγγραφέας, πεζογράφος και συγγραφέας ταξιδιωτικών αφηγημάτων, o Δανός Χανς Κρίστιαν Άντερσεν αγαπήθηκε τελικά κυρίως για τα έντεχνα παραμύθια του. Μεγάλη είναι η κληρονομιά που άφησε ο Άντερσεν στα παιδιά όλου του κόσμου...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 09.08.2023
Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και οι κληρονόμοι του 1 Ρομαντικός ποιητής, θεατρικός συγγραφέας, πεζογράφος και συγγραφέας ταξιδιωτικών αφηγημάτων, o Δανός Χανς Κρίστιαν Άντερσεν αγαπήθηκε τελικά κυρίως για τα έντεχνα παραμύθια του. Μεγάλη είναι η κληρονομιά που άφησε ο Άντερσεν στα παιδιά όλου του κόσμου...
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 06.08.2023
 Μουσικά Τρίγωνα - μια ευαίσθητη σκηνική ισορροπία 2 Η άρια είναι συνήθως ένα πάγωμα της πλοκής. Ένας μουσικός προβολέας πάνω στον ήρωα. Το ίδιο και το ντουέτο, σύμβολο του έρωτα, είναι συχνά στατικό. Πρώτος ο Μότσαρτ σπέρνει στις όπερές του τερτσέτα, τρίφωνα ensembles για να επιταχύνει την πλοκή και γ...