Ζαν Κλωντ Ιζζό: Solea
... Σκέφτηκα ότι η λύση για όλες της αντιθέσεις της ζωής εκεί βρισκόταν, σ’ αυτή τη θάλασσα. Τη Μεσόγειό μου. Ένιωσα να γίνομαι ένα μαζί της. Να διαλύομαι μέσα της και να λύνω επιτέλους όλα τα προβλήματα που ποτέ δεν αξιώθηκα και που ποτέ δεν θ’ αξιωθώ να λύσω στη ζωή μου.
…Ειδυλ...
Σελίδες Εθισμένες στη Μουσική
Αφροδίτη Κοσμά
Ιστορίες που ταξίδεψαν σε φάκελο αλληλογραφίας… Λόγια που έγραψαν και αντάλλαξαν άνθρωποι της Ποίησης, της Λογοτεχνίας, της Μουσικής, της Ιστορίας, του Θεάτρου, των Εικαστικών.

Ζαν Κλωντ Ιζζό
"Το μαύρο τραγούδι της Μασσαλίας" (μέρος Β')
Κάναμε μια βόλτα στα βότσαλα της μικρής παραλίας και μετά καθίσαμε στα βράχια. Η νύχτα ήταν εξαίσια. Ο φάρος του Πλανιέ υποδήλωνε από μακριά το ακρωτήρι. Η Λεϊλά έγειρε το κεφάλι της στον ωμο μου. Τα μαλλιά της μύριζαν μέλι και μπαχαρικά. Το...
"Duke Ellington"
Ο Ντιουκ ψαχούλεψε το παρμπρίζ για να βρει στιλό και τελικά σημείωσε δυο τρία πράγματα στα περιθώρια του μενού μιας καφετέριας. Είχε γράψει πιο πολλές ώρες μουσικής από οποιονδήποτε άλλον Αμερικανό, και τα περισσότερα κομμάτια του είχαν ξεκινήσει κάπως έτσι, προχειρογραμμένα πάνω σε ...
Φίλιπ Ροθ: Το θέατρο του Σάμπαθ
Εκείνος ήταν ο ξεχασμένος μαριονετίστας Μίκι Σάμπαθ, ένας κοντός και βαρύς άντρας με άσπρα γένια, εντυπωσιακά πράσινα μάτια και ταλαιπωρημένα από την αρθρίτιδα δάχτυλα...
Ο Σάμπαθ και η Κρίστα είχαν γνωριστεί μια νύχτα του 1989, όταν εκείνη έκανε οτοστόπ. Την είχε δει να στέκεται στ...
"Patti Smith: Μ Train"
"Πιστεύω στην κίνηση. Πιστεύω σε αυτό το ανάλαφρο μπαλόνι, στον κόσμο. Πιστεύω στα μεσάνυχτα και στην ώρα του μεσημεριού. Σε τι άλλο όμως πιστεύω; Μερικές φορές, στα πάντα. Μερικές φορές, σε τίποτα. Η πίστη μου παρουσιάζει διακυμάνσεις, σαν το φως που γλιστράει φευγαλέα πάνω σε ...
Ben Webster
Πάντα ήταν στιβαρός και εύσωμος, και όταν πια είχε πατήσει τα τριάντα, ήταν λες και το σώμα του έψαχνε ευκαιρία να διογκωθεί ακόμα περισσότερο. Καθώς περνούσε ο καιρός, το σώμα του και ο ήχος του σχεδόν εξομοιώθηκαν: μεγάλα, βαριά, στρογγυλά. ...
Έπαιζε τις μπαλάντες τόσο αργά που άκο...
Περικλής Κοροβέσης: Παράπλευρες Καθημερινές Απώλειες
Σε εποχές ζόφου και φόβου, σαν και αυτήν που ζούμε τώρα στην Ελλάδα, έχουμε δύο τρόπους αντίδρασης: ο πρώτος είναι να αφήσουμε το σκοτάδι να μπει στην ψυχή μας και να τη μαυρίσει· ο άλλος είναι να αξιοποιήσουμε το φως που έχουν συσσωρεύσει τα φωτοβολταϊ...
"Ondjaki: Οι διάφανοι"
(2η εκπομπή)
...
είμαστε η συνέχεια αυτού που μας έχει δοθεί να είμαστε. το ανθρώπινο είδος προχωρά, σκοτώνει, προοδεύει, απομαγεύεται, παραμένει, η ανθρωπότητα είναι άσχημη -με όψη φιλάσθενη και μυρωδιά σήψης, αλλά παραμένει
γιατί ο πυρήνας της είναι καλός
[ από ...
Ondjaki : Οι Διάφανοι (1η εκπομπή)
Μια συγγραφική έκπληξη από την Αγκόλα !
"ήταν μια πολυκατοικία, ίσως ένας κόσμος,
για να υπάρχει ένας κόσμος αρκεί να υπάρχουν άνθρωποι και συγκινήσεις, οι συγκινήσεις βρέχοντας εσωτερικά τα σώματα των ανθρώπων, εκβάλλουν σε όνειρα, ίσως οι άνθρωποι να μην είναι ...
"Σάκης Παπαδημητρίου: Η τζαζ στη λογοτεχνία"
Ο Σάκης Παπαδημητρίου αναφέρεται στη σχέση του υπαρξισμού και της τζαζ με αφορμή το μυθιστόρημα "Η Ναυτία" του Ζαν-Πολ Σαρτρ.
Ακούμε:
*Sonny Rollins Quartet
*John Lewis
*Charlie Lewis
*Ethel Waters
~ O Malcolm Lowry γράφει μια σειρά ...
David Mitchell: Utopia Avenue
(3η εκπομπή)
Επιμέλεια, αφήγηση: Αφροδίτη Κοσμά
ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ 1967. ΛΟΝΔΙΝΟ.
Είναι η εποχή που όλοι πιστεύουν: rock 'n' roll is gonna save our soul !
*David Mitchell : Utopia Avenue
Μτφ. Μαρία Ξυλούρη (@Maria Xilouri)
Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdosei...
"Βολφ Βόντρατσεκ: Αυτοπροσωπογραφία με ρώσικο πιάνο"
Επιμέλεια, αφήγηση: Αφροδίτη Κοσμά (Afroditi Kosma)
Σε ένα καφέ της Βιέννης, ένας συγγραφέας συναντά έναν παράξενο κύριο, τον ηλικιωμένο Ρώσο Σουβόριν. Ο Σουβόριν, κάποτε διεθνούς φήμης πιανίστας στη Σοβιετική Ένωση, βάζει ένα πρόωρο τέλος στην καριέρ...
"David Toop: Ωκεανός του ήχου"
David Lynch/ David Sylvian/ Σαμανισμός
"Τα νησιά και οι ωκεανοί είναι δύο από τις συνηθισμένες μεταφορικές εικόνες στα τέλη της χιλιετίας. ...
Στο γεμάτο νερό πλανήτη μας, επιστρέφουμε στη θάλασσα για μια διάγνωση της τρέχουσας κατάστασής μας. Η κατάδυση σε βαθιά μυστ...
Charles Mingus: Χειρότερα κι από σκυλιά
(αυτοβιογραφία), 2η εκπομπή
"Καλέ μου Νατ, σου στέλνω το δελτίο ειδήσεων από το Μπελβύ.
Άκουγα Μπάρτοκ και - ω Χριστέ μου! Δεν είναι τόσο ο συνθέτης που μου προκάλεσε αυτό το γράμμα, μα οι μουσικοί - οι παίκτες, όπως συνήθιζε να λέει ο Ράινσάγκε. Τα ονό...
"Toni Morrison: Jazz"
«E, την ξέρω αυτή τη γυναίκα. Έμενε κάποτε στη λεωφόρο Λένοξ, συντροφιά μ’ ένα σμάρι πουλιά. Ξέρω και τον άντρα της. Ξεμυαλίστηκε μ’ ένα δεκαοχτάχρονο κορίτσι, μ’ έναν από εκείνους τους ολέθριους, τρομακτικούς έρωτες που τον έκανε να νιώθει τέτοια θλίψη και ευτυχία ώστε τη σκότωσε μόνο κ...
"David Toop: Ωκεανός του ήχου / Jon Hassell"
~1η εκπομπή~
"Η τρομπέτα είναι ένα μοναχικό όργανο, μία φωνή. Όταν συνειδητοποίησα ότι μπορώ να έχω μία ακόμη τρομπέτα, αντίγραφο της δικής μου, να παίζει μαζί μου, τότε ήταν σαν αντί να σχεδιάζω καμπύλες με ένα μολύβι να μπορούσα να κρατάω στο χέρι μου...
" Κρίστοφερ Κινγκ: Ηπειρώτικο Μοιρολόι" (2η εκπομπή)
Τι άνθρωποι μπορεί να έβγαζαν μια μουσική τόσο τραχιά; Τι έδινε τροφή σε τούτο το άγριο σύμπαν; Ήξερα ότι η περιοχή είχε βγάλει τον Αλέξη Ζούμπα και τον Κίτσο Χαρισιάδη. Όμως δεν ήξερα τι έτρεφε τη μουσική τους. Η απάντηση, όπως μου είπαν, κρυβόταν...
"Κρίστοφερ Κινγκ: Ηπειρώτικο Μοιρολόι"
Ο πρώτος δίσκος που έβαλα στο πλατό δεν έμοιαζε με τίποτα απ' ό,τι είχα ακούσει μέχρι τότε στη ζωή μου. Ήταν ένα δυσαρμονικό ορχηστρικό κομμάτι, παιγμένο χωρίς καμία αυτοσυγκράτηση. Το κλαρίνο ακουγόταν σαν να ψυχορραγούσε - τσακισμένο, στραμπουληγμένο, σχεδόν εκτός ελέγχου. ...
ΣΕΛΙΔΑ 3 ΑΠΟ 4