«Σίγουρα δεν είμαι τόσο καλλιεργημένος όσο χρειάζεται ώστε να μπορώ να συνεχίσω τη ζωή μου διατηρώντας την ανθρώπινη αξιοπρέπειά μου μέσα σε όλη αυτήν την βρομιά......
Παράξενος Ελκυστής
Μαριλένα Μαραγκού
Εκπομπή που φιλοδοξεί να φωτίσει το έργο καλλιτεχνών που δρουν στα όρια των δημιουργικών περιβαλλόντων, τόσο στη διεθνή όσο και στην ελληνική μουσική παραγωγή, και είναι οι αιμοδότες και οι αφανείς φορείς του πολιτισμού.
John Cale: Το Zen στα Ουαλικά | μέρος_β
«Aπό όλες τις τέχνες, χαίρομαι που επέλεξα τη μουσική…είναι μεγάλη η ανταμοιβή, του να γνωρίζεις ότι προσφέρεις χαρά σε ανθρώπους...
John Cale: Το Zen στα Ουαλικά | μέρος α'
To Zen 禅 είναι η αληθινή μας φύση που εκφράζεται κάθε στιγμή - κάτι που είμαστε – και, μια πειθαρχημένη πρακτική μέσω της οποίας μπορούμε...
Υφαίνοντας τον μανδύα της Γης
Στη Θεογονία του Φερεκύδη, ο Δίας καλύπτει την Χθονίη με έναν μανδύα, κεντημένο με τη Γη και τον Ωκεανό και ποικίλα χρώματα. Η Γη δηλαδή,...
“Στην Ελλάδα, ένα ευαίσθητο παιδί μεγαλωμένο πλάι στη θάλασσα έχει την αίσθηση της ακοής τρισδιάστατη. Στη μια πιάνει τους αγέρηδες και τον παφλασμό των κυμάτων’...
Τόποι μνήμης β' | Αναμνήσεις από το μέλλον
«Η μνήμη, διάχυτη και αποκλίνουσα, μερικές φορές απευθύνεται στο μέλλον αναζητώντας τη μορφή, παίρνοντας σχήμα από τις αντανακλάσεις...
τόποι_μνήμης_α | υποθετικές_αναμνήσεις
Είμαστε ότι θυμόμαστε. Η μνήμη είναι το έδαφος της προσωπικής μας ταυτότητας, συνδέει αυτό που βιώνουμε αυτή τη δεδομένη χρονική...
«Fata Morgana» είναι ένα είδος αντικατοπτρισμού, μια οφθαλμαπάτη, που εμφανίζεται όταν ρεύματα θερμού αέρα ανυψώνονται πάνω από πυκνότερα ρεύματα ψυχρού αέρα. Λόγω του...
Η ουτοπία σαν όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1516 στο ομώνυμο βιβλίο του Thomas More, περιγράφοντας έναν ιδανικό τόπο και τρόπο πολιτικής συμβίωσης: ένα απομονωμένο...
«Αφήνω στα άφθονα μέλλοντα (όχι σε όλα) τον κήπο μου με τα διακλαδωτά μονοπάτια» (Χ.Λ.Μπόρχες, συλλογή Λαβύρινθοι,1964)
«ο Κήπος με τα Διακλαδωτά Μονοπάτια» (1941) είναι...
Ο κήπος της αλχημείας
Η αλχημεία είναι η τέχνη της μεταμόρφωσης. Το έργο του αλχημιστή είναι να επιφέρει διαδοχικές αλλαγές στο υλικό που επεξεργάζεται, μετατρέποντάς...
見ぬが花 | minu ga hana | το να μην βλέπεις είναι ένα λουλούδι
Η ιαπωνική αυτή φράση απεικονίζει τη διττή αντίληψη ότι, αφενός, η πραγματικότητα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί...
Ο Λευκάδιος Χερν στο δοκίμιο του 1892 γράφει για τον Ιαπωνικό κήπο: «Είναι ταυτόχρονα μια εικόνα και ένα ποίημα… Γιατί όπως το σκηνικό της φύσης, στις ποικίλες εκφάνσεις...
Το όνομα του ρόδου
«Τι είναι ένα όνομα; Αυτό που εμείς αποκαλούμε τριαντάφυλλο, με οποιοδήποτε άλλο όνομα θα μύριζε εξίσου γλυκά» γράφει ο Σαίξπηρ στο Ρωμαίος και...
Ρόδο όλων των ρόδων
Η αναγέννηση της γης και ο εορτασμός του κύκλου της φύσης παραμένουν άρρηκτα συνδεδεμένοι με τον κύκλο της ίδιας της ζωής. Από τις παγανιστικές...
Απόψε ο παρΑξενος ελκυστΗς συνεχίζει μια σπουδή στο χρώμα σαν καθολική ιδέα: σύμφωνα με τον Γκαίτε, τα χρώματα συνδυάζονται για να μας δώσουν μία ολότητα και αρμονία...
Ο Γκαίτε στη "Θεωρία των χρωμάτων" (1810) αντιμετωπίζει τα χρώματα «ως ένα πολύπλευρο φαινόμενο: αφενός συνιστούν υποκειμενικές αλλά μόνο πρόσκαιρες εμφανίσεις μέσα στα...
"Haru no umi | Hinemosu notari | Notari kana" (Η ανοιξιάτικη θάλασσα φουσκώνει και πέφτει όλη μέρα απαλά): ένα χαϊκού της άνοιξης, του Yosano Buson (1716-1884).
Haru no Umi στα Ιαπωνικά είναι η θάλασσα...
ΣΕΛΙΔΑ 6 ΑΠΟ 10