Ακούγεται το Έργο του Heinrich Schütz (1585-1672):
- «Ιστορία της χαρούμενης και νικηφόρας Ανάστασης του Λυτρωτή και Σωτήρα μας, Ιησού Χριστού», γνωστή απλά ως «Ιστορία (ή Εξιστόρηση), της Ανάστασης» – “Auferstehungshistorie”, SWV 50.
Στη δυσεύρετη ηχογράφηση – που δεν έχει επανεκδοθεί σε CD – λαμβάνουν μέρος οι καλλιτέχνες:
- Ευαγγελιστής, ο τενόρος Erich Majkut.
- Ιησούς, ο βαρύτονος Karl Greisel.
- Μαρία Μαγδαληνή, η mezzo-soprano Gertrud Burgsthaler-Schuster.
- Kλωπάς, καθώς και άγγελος στον τάφο, ο τενόρος George Maran.
- Συνοδός του Κλωπά, ο τενόρος Kajetan Schmidinger.
- Συμμετέχουν δύο ακόμη Μαρίες, άγγελοι και αρχιερείς.
- Eκκλησιαστικό όργανο, ο Franz Sauer.
- Τσέμπαλο, ο Ernst Reichert.
- To Σύνολο Παλαιών Οργάνων και τη Χορωδία Δωματίου Mozarteum του Salzburg, διευθύνει ο Ernst Hinreiner, από δισκογραφική εργασία του 1956, για τη Γαλλική εταιρεία Club Français Du Disque.
Η «Ιστορία της Αναστάσεως» τυπώθηκε στη Δρέσδη το 1623. Το λιμπρέτο προέρχεται από το “Evangelienharmonie” που είχε τυπωθεί το 1526, βασισμένο και στα τέσσερα Ευαγγέλια, του λουθηρανού θεολόγου, πάστορα και στενού συνεργάτη του Μαρτίνου Λούθηρου, Johannes Bugenhagen. Το κείμενο αυτό, που επανεκδόθηκε επανειλημμένα, ακουγόταν συχνά σε λουθηρανικές εκκλησίες, κατά τον 16ο και 17ο αιώνα.
To 1617 – λίγα έτη μετά από σπουδές σύνθεσης στη Βενετία, με τον Giovanni Gabrieli – ο Schütz διορίστηκε ως αρχιμουσικός του παρεκκλησίου, στην αυλή της Δρέσδης στη Σαξονία. Παραδοσιακά κάθε Μεγάλη Εβδομάδα παρουσιαζόταν εκεί η «Ιστορία της Αναστάσεως», του Ιταλού συνθέτη Antonio Scandello (1517-1580). Ο Scandello – ένας από τους προκατόχους της θέσης του Schütz στην αυλή της Δρέσδης – επέλεξε ως λιμπρέτο, το “Evangelienharmonie” του Bugenhagen, δεκαετίες προτού το αξιοποιήσει και ο Γερμανός συνθέτης. Τα πρώτα χρόνια της παραμονής του στη Δρέσδη, ο Schütz παρουσίαζε κάθε Μεγάλη Εβδομάδα την «Ιστορία της Αναστάσεως» του Ιταλού συνθέτη. Το 1623 όμως, την αντικατέστησε με την ομότιτλη σύνθεση του ιδίου.
Στην «Ιστορία της Αναστάσεως» του Schütz, η δράση εξιστορείται από τον Ευαγγελιστή, που είναι τενόρος. Όπως τονίζει ο συνθέτης στο επεξηγηματικό κείμενο της πρωτότυπης έκδοσης, το basso continuo που τον συνοδεύει είναι δυνατό να αποδοθεί από εκκλησιαστικό όργανο, τσέμπαλο, λαούτο ή άλλα όργανα. Ο ίδιος ο Schütz ωστόσο, προτιμά τη συνοδεία του Ευαγγελιστή μόνο από τέσσερις βιόλες da gamba. Επιθυμεί επίσης να είναι ορατός από τους ακροατές μόνο ο Ευαγγελιστής, με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες εκτός σκηνής.
Η Νέα Εκπομπή του Θεόδωρου Λούστα με γνωστές και άγνωστες συνθέσεις της Έντεχνης Δυτικής Μουσικής, από τον Μεσαίωνα μέχρι την εποχή μας. Κάθε Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη στις πέντε το απόγευμα στο Τρίτο Πρόγραμμα 90,9 95,6 και στο ERT εcho για live ή (μετά τη μετάδοση της εκπομπής) κατ’ απαίτηση (on demand) ακρόαση.