ΑΣ ΕΚΤΕΘΟΥΜΕ
24 οδηγίες-συμβουλές-παραινέσεις συνδράμουν τους ήρωες μιας ραδιοφωνικής ταινίας να τα βγάλουν πέρα με έναν δύσκολο μεταβατικό Απρίλιο μέσα από κουβέντες, σαματάδες, διαφωνίες, καυγάδες, φλερτ, αγκαλιές, κλάματα, προπόσεις, ξανά αγκαλιές κι αποχαιρετισμούς που μοιάζουν με πρ...
Που Πάει η Μουσική όταν δεν την Ακούμε πια;
Μενέλαος Καραμαγγιώλης
Αυτοτελείς ραδιοφωνικές ταινίες με ένα αυτόνομο ηχητικό σενάριο που απαντάει κάθε φορά στο ερώτημα του τίτλου με διαφορετική και πρωτότυπη οπτική που μεταδίδονται από το Τρίτο Πρόγραμμα από το 1987. Kαλύπτουν θεματολογικά ένα ευρύ φάσμα που περιλαμβάνει θέματα από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, τη μουσική, την επικαιρότητα και επετειακά αφιερώματα.
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΕΛΛΗΝΑΣ;μια διαρκής έρευνα της ύπαρξης;
Τι θα πει Έλληνας και τι κάνει κανείς μπροστά σε μια ήσυχη σκλαβιά και μια φυλακισμένη θάλασσα; Ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας, στις επετείους, πασχίζει να ορίσει τους μελλοντικούς Έλληνες καταφεύγοντας στην κριτική ματιά όσων προ...
ΓΙΑ ΝΑ ΡΑΓΙΖΟΥΝ ΦΤΙΑΧΤΗΚΑΝ ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ
O Ουάιλντ παίρνει από τα μούτρα τον ήρωα αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας επιμένοντας πως «για να ραγίζουν φτιάχτηκαν οι καρδιές» κι επικαλείται ποιητές, τραγουδοποιούς, νέους συγγραφείς, γυναίκες (που δεν έγραφαν ούτε ως γυναίκες ούτε σαν άντρες), εικαστικούς που τρα...
Η ΝΕΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ – η αγάπη ως τριώδιο;
Και τελικά που πάει η μουσική όταν δεν την ακούμε πια; Ειδικά σε περιόδους εγκλεισμών και μιας άνοιξης που παραμονεύει και όλο καθυστερεί παίζοντας κρυφτό και κάνοντας εφήμερες παροδικές εμφανίσεις μέσα στο χειμώνα; Ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας ενεργοποιεί τους αποκριάτικους μηχανισμούς για να εγκλωβίσει την ... Read more
ΟΙ ΑΣΩΤΟΙ& οι αγκαλιές που δε διαρκούν.Αφήστε τον να μπει και θα δούμε.
Ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας προσπαθεί να προσδιορίσει την έννοια του όρου άσωτος: αν είναι μια θρησκευτική προπαγάνδα, ένα στερεότυπο ή μια σίγουρη συνταγή να κατακτήσει κανείς την ελευθερία και τη γνώση μέσα από τη διαρκή φυγή και περιπλάνηση. Το τέλος ... Read more
ΛΟΓΙΑ - ΦΑΡΜΑΚΙ
"Αν ήταν η τελευταία μέρα της ζωής μου" αναρωτιέται ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας “τι θα ‘ πρεπε να συνειδητοποιήσω ή να παραδεχτώ;” κι έρχονται λόγια που άλλοι τα αποκαλούν λόγια φαρμάκι κι άλλοι τα ακούν ως ανακουφιστικές διαπιστώσεις. Άλλοι ζητάνε να ακούν συχνά τ...
Η δύναμη της αδυναμίας
Ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας παλεύει να επαληθεύσει τον ανέφικτο τίτλο της με δύο αντιφατικές λέξεις/έννοιες που η μία αντιστρατεύεται και ακυρώνει την άλλη. Στο τέλος αυτής της ιστορίας θα αποδειχτεί πως αληθινά δυνατοί είναι οι προνομιούχοι ή όσοι καταφέρνουν να ενδυναμωθού...
ΠΩΣ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟ με παλιές μεθόδους στην αρχή…
«Όσο μένει, μην το βλέπεις λίγο: προλαβαίνεις· κι όσο προλαβαίνεις σπεύδε» είναι μια από τις στενογραφημένες ημερολογιακές οδηγίες του Κ. Μαυρουδή στις οποίες καταφεύγει ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας: «Η ατέλεια του κόσμου δημιουργεί την α...
ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ ΣΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΤΑ ΜΙΣΑ
Ραδιοφωνικές ταινίες που επαναλαμβάνονται και κάθε φορά επαναφέρουν διαφορετικές εικόνες δημιουργούν εναλλακτικές επινοητικές επικοινωνίες με όσους λείπουν ενώ ταυτόχρονα πειραματίζονται στους τρόπους που η ακοή και το ραδιόφωνο μπορούν να διαχειριστούν την απώλει...
ΌΛΥΑ ΨΥΧΟΥΛΑ ΜΟΥ, Τσέχωφ, Αρού, Λαμπέτη
Αν κάποιος ρωτήσει δύσπιστα πως μπορεί μια ταινία να «θεάται» μόνο ηχητικά, χωρίς εικόνα, θα πάρει άμεση και συνοπτική απάντηση από την Έλλη Λαμπέτη, τον Άντον Τσέχωφ, τον Γκαμπριέλ Αρού και τα τραγούδια μιας ραδιοφωνικής ταινίας που κάνουν το ραδιόφ...
Η ΕΦΙΚΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ & ΤΟ ΕΥΕΡΓΕΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΣΤΑΘΕΙΑΣ (ΜΑΣ)
Πως γιατρεύονται οι ασθένειες; Καταρχήν εντοπίζοντας τον καρπό τους επιμένει ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας που ψάχνει να εντοπίσει το ευεργέτημα της αστάθειάς μας και κάθε εφικτή θεραπεία σε μια παγκόσμια απειλή. Ένα «δοκίμιο με σάρκα κ...
Ο ΧΡΟΝΟΣ, Ο ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ
Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας στα απομεινάρια μιας άγνωστης γιορτής που διεξάγεται κρυφά -σχεδόν αόρατη- ψάχνουν να βρουν αν το μέλλον είναι ένας ομοιογενής άδειος χρόνος ή η στενή πύλη απ΄ την οποία θα περάσει η σωτηρία του καθενός μας; Είναι μια ταινία που...
ΟΙ ΜΕΡΕΣ, Ο ΧΡΟΝΟΣ, ΟΙ ΑΓΚΑΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΑΝ
Οδηγίες χρήσης -για όσους αγχώνονται με το χρόνο και το πέρασμα του- γίνονται οι «οδηγοί» σε μια ραδιοφωνική ταινία που επαναπροσδιορίζει το χρόνο και τη μνήμη και γίνονται η «βάρκα» που χρειαζόμαστε όλοι καθημερινά. «Θέλω να μην ξεχνάς ότι οι ...
ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥΠΑΜΕ ΠΑΛΙ...
«Αφού το ξέρεις το φινάλε, ανάτρεψέ το, ζώντας και μη φοβάσαι. Άρχισε να μετράς αντίστροφα, ακύρωσε όσα σε δυσοιώνισαν και κοίτα κατάματα όσα σε πονάνε καθημερινά. Κι όσο το κάνεις, τόσο θα ακυρώνεις τους φόβους, τους δισταγμούς και τα καπρίτσια σου» είν...
ΓΥΡΝΑ (ΣΤΟ) ΣΠΙΤΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 3
Η ηρωίδα της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας δίνει στα Χριστούγεννα το όνομα του αγοριού που τη φίλησε πιο καλά από τα άλλα αγόρια κι αρχίζει μια αντιχριστουγεννιάτικη εκστρατεία για να νικήσει την αδικία και την υποκρισία του γιορτασμού: μπλοκάρει και π...
ΗΘΕΛΑ ΑΚΟΜΑ…
Αυτοί που δε βρίσκουν τρόπο να πουν αντίο, αυτοί που λένε ήθελα ακόμα, ακόμα κι όταν πρόκειται για μια κατσαρόλα που θέλει πέταμα, αυτοί που δεν μπορούν εύκολα να ξεχάσουν τα δυσοίωνα που προηγήθηκαν, αυτοί που παλεύουν να ελευθερωθούν από τα πράγματα που τους συνδέουν με οδ...
Η ΤΕΧΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΜΟΝΑΧΙΚΗ
«Aν δημιουργώ στις μέρες μας θα πει δημιουργώ/ζω επικινδύνως, κάθε δημοσίευση συνιστά πράξη που δεν συγχωρεί τίποτε. Το ζητούμενο δεν είναι, λοιπόν, να μάθουμε εάν αυτό αποβαίνει ή όχι επιζήμιο για την τέχνη». Για όλους όσοι αδυνατούν να ζήσουν χωρίς...
NOW & THEN / ΤΟΤΕ & ΤΩΡΑ Ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας ψάχνει τη γεύση του παράδεισου, δανείζεται ένα στίχο που αναρωτιέται πως «αν έχουμε δυο χέρια αριστερά πως θα μας σταυρώσουν στον Παράδεισο;» και στήνει ραδιοφωνικές πατέντες για όσους έκαναν λάθη αλλά συνεχίζουν να διεκδικούν το παράδεισο διεκδικώντας μια νεότητα που δε μετράει χρόνια αλλά ... Read more
ΣΕΛΙΔΑ 4 ΑΠΟ 9