Η ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΔΙΑΧΥΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας παλεύουν να ορίσουν το πρόσωπο που τους κάνει να λένε «χωρίς εσένα δεν είμαι τίποτα» και δεν καταλήγουν σε ένα πρόσωπο ή μια ιδέα παρά στο ίδιο το καλοκαίρι κι εκεί αρχίζουν οι διαφωνίες, τα αντεπιχειρήματα, τα περιπα...
Που Πάει η Μουσική όταν δεν την Ακούμε πια;
Μενέλαος Καραμαγγιώλης
Αυτοτελείς ραδιοφωνικές ταινίες με ένα αυτόνομο ηχητικό σενάριο που απαντάει κάθε φορά στο ερώτημα του τίτλου με διαφορετική και πρωτότυπη οπτική που μεταδίδονται από το Τρίτο Πρόγραμμα από το 1987. Kαλύπτουν θεματολογικά ένα ευρύ φάσμα που περιλαμβάνει θέματα από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, τη μουσική, την επικαιρότητα και επετειακά αφιερώματα.
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΠΟΣΤΑΤΗΣ& το παντοτινό χρώμα που είχαν οι αγάπες μια φορά κι έναν καιρό…Τζένη Μαστοράκη
Η Τζένη Μαστοράκη καταφέρνει να μπει στον κόσμο των Αγγέλων, να δει τις μυστικές σφραγίδες τους, πώς έσβησε η τελευταία μάγισσα απ’ το σπαθί τους και να συναντήσει τον τελευταίο Αποστάτη και τέλος...
Η ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΩΣ ΕΙΔΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ
«Αν η ζωή είναι μια μουσική που εξαφανίζεται μόλις την ακούσεις, ψάξε το τραγούδι που πρέπει να πεις κι έτσι η ζωή γίνεται μια μουσική που επιμένει» λέει ο αντιρρησίας ήρωας της ραδιοφωνικής αυτής ταινίας. Κι επειδή νιώθει πως «δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκο...
ΣΗΜΑΔΙΑ ΖΩΗΣΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
Ένα ηχητικό μωσαϊκό γίνεται αφορμή για εικόνες που επιχειρούν να αποτυπώσουν το χρόνο. Μπορεί μια ραδιοφωνική ταινία να μεταδώσει παραινέσεις, ευχές, κρυφές προσευχές, λειτουργική σιωπή ή δύναμη να συνεχίσει κανείς όπως του επιβάλλει η ζωή που ονειρεύτηκε, οι δυσκολίες...
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΝΙΑΣ;ιππεύοντας το χρόνο
Αν το τυχαίο δεν είναι παρά το πεπρωμένο που αγνοούμε, αναρωτιέται ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας, τότε πρέπει να περιμένει κανείς το απροσδόκητο διαρκώς με τα μάτια ανοιχτά έκθετος; Ο Camus, ο Σίσυφος, η πιο μυστική μνήμη των ανθρώπων, ο Μont...
ΜΠΑΡΟΚ είναι ένα στυλ που εξαντλεί τις δυνατότητές του;
Το σασπένς κρύβεται στο τέλος ή στην αρχή των πραγμάτων; Πότε οι Κινέζοι περπατάνε προς τα πίσω; Πώς διηγείται κανείς τη ζωή του ανάποδα και γιατί το χρειάζεται; Η Αμάντα Μιχαλοπούλου δίνει σαφείς οδηγίες στους ήρωες μιας ραδιοφωνικής ιστορίας πω...
ΕΔΕΣΑ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑ
Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας επιστρατεύουν όσα πρέπει να περιέχει ένα φυλαχτό που θα διαρκεί, που θα τους εξασφαλίσει αέναες μετακινήσεις και θα τους απαλλάξει από ό,τι τους επιβάλλεται καθημερινά, ερήμην τους. Ο James Baldwin, η Sylvia Plath, o Giorgio M...
ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ;
Μια ραδιοφωνική ταινία ηχογραφείται εξαρχής ξανά γιατί δεν καταφέρνει να βρει το νήμα της ιστορίας της ούτε να βοηθήσει τους ήρωες της ιστορίας της να ξεμπερδευτούν: τελευταία είναι βυθισμένοι σε εσωτερικές θύελλες και σκέψεις αδιέξοδες. Ψάχνοντας τις αφορμές -που θα...
ΕΓΚΩΜΙΟ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας, μπερδεμένος, διεκδικεί την αγάπη και θέλει να κάνει τη Στέφη ευτυχισμένη. Ενώ ψάχνει να βρει την άκρη σε ένα κόσμο που όλο πάει για να χαθεί έρχεται ο Ιονέσκο και τον ξεναγεί στον παράλογο κόσμο μας: γιατί μόνο εκεί -...
ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ
Ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας αναρωτιέται αν πρέπει κανείς να μένει μόνος, αν μπορεί να πετάει με τον καιρό κόντρα, αν η αγάπη όταν αργεί χάνεται, αν η μουσική μπορεί να την επαναφέρει, αν όποιος νιώθει πως έχασε το κέντρο του θα μπορέσει να το ξαναβρεί. Ένα ξέμπαρκο «μ...
ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΖΩ ΕΓΩ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕ ΧΑΝΟΝΤΑΙ
Οι ήρωες μιας ραδιοφωνικής ταινίας χώνονται στο τούνελ του χρόνου όπου τα όνειρα, οι χίμαιρες και τα τραύματα αποκτούν τη θέση τους και ψάχνουν -με μουσικές ευρεσιτεχνίες- να βρουν αν ο παράδεισος φωλιάζει στα ουράνια, στις απώλειες, στο παγωτό, στις...
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ
«Ελπίζω να με θυμάσαι», είπε κοιτάζοντας μακριά στον ορίζοντα.«Ελπίζω να με ξεχάσουν» απάντησε ένα παιδί που το κυνηγούσαν. «Ελπίζω να μη χαθείς» ξαναείπε τόσο σιγά που ούτε καν ο ίδιος το άκουσε. «Ελπίζω να μη φοβάσαι», ψιθύρισε μια άγνωστη φωνή κι αυτή τη φορά ο ήρωάς μας ...
ΤΟΥ ΘΩΜΑ & Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΑΠΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ
Η μουσική όταν δεν την ακούμε πια ψάχνει να βρει πού κρύβονται οι άπιστοι Θωμάδες: όσοι γυρεύουν αποδείξεις διαρκώς. Απτές. Κι αγγίζουν. Κι όταν έρχονται οι ποιητές οι άπιστοι παίρνουν θάρρος και υπονοούν πως οι αμφιβολίες τους είναι ένας τρόπο...
ΑΓΑΠΗ, ΑΝΑΓΚΗ, ΑΝΑΤΑΣΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗτον αγαπάς λοιπόν;
Ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας εμπλέκεται σε μια λειτουργία της αγάπης -μάλλον αιρετική και διαφορετική από εκείνες που γίνονται το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα- και ψάχνει να εντοπίσει όσα δε λέγονται στις εκκλησίες...
ΤΟ ΞΥΛΟΝ ΤΟ ΠΕΦΥΤΕΥΜΕΝΟΝ ΠΑΡΑ ΤΑΣ ΔΙΕΞΟΔΟΥΣ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝI SHALL NOT BE MOVED
«Όπως το ξύλο που ρίζωσε δίπλα στο νερό, δε θ’ αφήσω να με παρασύρει το ποτάμι» τραγουδάνε οι ήρωες της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας αντιμέτωποι με ό,τι τους σκοτώνει σε μια πορεία γεμάτη «αγκάθια» που μένουν...
ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΟΣ ΕΡΩΤΑΣ ΑΓΑΠΩ ΘΑ ΠΕΙ ΔΙΑΡΚΩ; Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας αναζητούν το θαύμα: κυρίως αυτό που προκύπτει από τους σπινθήρες μεταξύ των ανθρώπων όταν συναντιούνται. Με οδηγό τον Ρίλκε ψάχνουν να βρουν πώς γίνεται αυτές οι συναντήσεις να μη χάσουν το δυναμισμό τους, πως ο έρωτας δεν στιγματίζεται περιφρονητικά με ετικέτες όπως «αισθησιακός», πώς ... Read more
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ, ΟΜΩΣ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
Ένας πατέρας δεν πιστεύει τις διαγνώσεις των γιατρών για τον 9χρονο γιό του που σαν ένας σύγχρονος μικρός πρίγκιπας του Σαιντ Εξυπερύ ανατρέπει τις θεωρίες περί διαφορετικότητας και ίασης και θέτει νέες προδιαγραφές στη διαχείριση του πένθους σε μια ...
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΩΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ;
«Αναποδογύρισε το άλογο πάλι να τρέξει» είναι η προτροπή του ποιητή στους ήρωες μιας ραδιοφωνικής ταινίας που βρίσκονται παγιδευμένοι στην ανάγκη τους να είναι ελεύθεροι, στις ενοχές τους να αγαπάνε ό,τι θέλουν και στις πλάνες που φέρνουν οι ξαφνικές επιτυχίες μετά α...
ΣΕΛΙΔΑ 3 ΑΠΟ 9