ΥΠΑΓΕ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΣΑΤΑΝΑ
«Το πρόβλημα είναι ότι πεθαίνει κανείς μόνο μια φορά» συνειδητοποιεί ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας ενώ αναρωτιέται αν πρέπει να αποφεύγει κανείς τους σατανάδες ή όχι. Για αυτό καταφεύγει στον Ζενέ και στον Τζακομέτι για να διδαχτεί τους τρόπους που δε σταματάει...
Που Πάει η Μουσική όταν δεν την Ακούμε πια;
Μενέλαος Καραμαγγιώλης
Αυτοτελείς ραδιοφωνικές ταινίες με ένα αυτόνομο ηχητικό σενάριο που απαντάει κάθε φορά στο ερώτημα του τίτλου με διαφορετική και πρωτότυπη οπτική που μεταδίδονται από το Τρίτο Πρόγραμμα από το 1987. Kαλύπτουν θεματολογικά ένα ευρύ φάσμα που περιλαμβάνει θέματα από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, τη μουσική, την επικαιρότητα και επετειακά αφιερώματα.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ; - ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΧΩΡΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟΥ
Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας, μέσα από τις σκέψεις του Picasso, του Dostoyevski, του J.M. Coetzee, του Edmond Jabès και του Tolstoy, αποφασίζουν να διαπραγματευτούν μαζί τους το νόημα της ζωής κόντρα σε κάθε ναρκισσιστική συμπερι...
ΝΙΚΑΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΑΕΙ; Ή Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΧΤΕΣ;
Ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας ένιωσε «άνθρωπος του προχτές» και συνειδητοποίησε πώς ο χρόνος γίνεται ο σταυρός του καθενός που τον εξαναγκάζει σε μια διαρκή πορεία μαρτυρίου. «Θέλω να χωνέψεις πώς νικάει όποιος τολμάει· και ητ...
ΟΣΟΙ ΚΑΙΝΕ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥΣ «Τι βλέπεις όταν κλείνεις τα μάτια σου» ρωτάει ο φιλόσοφος-προβοκάτορας-παρακινητής τον ήρωα της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας κι εκείνος αρχίζει να ακολουθεί τους Χαρράγκα, όσους καίνε τα χαρτιά τους: όποιο επίσημο έγγραφο δηλώνει και πιστοποιεί την ταυτότητα που τους δόθηκε. Οι σημερινοί ήρωες, πρόσφυγες μιας ζωής που τους «διώχνει» καθημερινά, είναι αυτοί που επαναπροσδιορίζουν την ταυτότητά τους, το σπίτι τους, την πατρίδα τους, τη γλώσσα που τους δόθηκε, τους όρκους που πρέπει να τηρήσουν· αυτοί που ακυρώνουν τα δοσμένα στερεότυπα για να ορίσουν τις δικές τους αξίες εξαρχής. «Γιατί τα παιδιά που χάθηκαν -σαν κι εσένα- ... Read more
ΟΣΟΙ ΚΑΙΝΕ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥΣ
«Τι βλέπεις όταν κλείνεις τα μάτια σου» ρωτάει ο φιλόσοφος-προβοκάτορας-παρακινητής τον ήρωα της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας κι εκείνος αρχίζει να ακολουθεί τους Χαρράγκα, όσους καίνε τα χαρτιά τους: όποιο επίσημο έγγραφο δηλώνει και πιστοποιεί την ταυτότητα π...
Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΗ; (Ή Η ΑΓΑΠΗ;)
«Μπορούμε να γνωρίζουμε τον πόνο της αγάπης αλλά δεν ξέρουμε την αγάπη την ίδια» συνειδητοποιεί ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας που πρέπει να αποφασίσει αν είναι ένας από αυτούς που είναι καμωμένοι για να αγαπούν ή από αυτούς που είναι φτιαγμένοι για να ζ...
ΟΙ ΕΚΠΑΤΡΙΣΜΕΝΟΙ - Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΒΟΡΡΑΣ
Οι ήρωες της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας νιώθουν εκπατρισμένοι, οι οποίοι διεκδικούν την ιερή “γη”: την ουσιαστική πατρίδα τους· για αυτούς είναι η μνήμη. Μαζί τους ταυτίζονται όσοι νιώθουν εξόριστοι, χαμένοι, διασκορπισμένοι προς όλες τις κατευθύνσεις, αποπρο...
Ο ΑΝΤΙΛΑΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ & ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ
Γιατί υπάρχει η τέχνη; Ποιός τη χρειάζεται; Την έχει ανάγκη κανείς;
Όσο το ωραίο θα κρύβεται από τα μάτια όσων δεν αναζητούν την αλήθεια και δεν είναι έτοιμοι να σκεφτούν το νόημα και το σκοπό της ύπαρξής τους, οι καλλιτέχνες θα ψάχ...
Η ΕΛΠΙΔΑ ΕΝΟΣ ΑΚΟΜΑ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑΤΟΣ& η δυνατότητα να φεύγει κανείς όταν βαριέται
Η ελπίδα ενός ακόμα ηλιοβασιλέματος κι η δυνατότητα να φεύγει κανείς όταν βαριέται, είναι οι οδηγοί μιας ραδιοφωνικής ταινίας που τολμά να αντικρίσει κατάματα τις απειλές και τις φρικιαστικές πρωτιές ενός θ...
ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΠΙΔΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ;
Ο ήρωας της σημερινής ραδιοφωνικής ταινίας μπερδεύει διαρκώς την άφιξη με την αναχώρηση και ελπίζει να βρει τρόπο να κάνει όσα αγαπάει να διαρκούν. Ψάχνει εκείνους τους ήρωες που ‘δωσαν την ίδια τη ζωή τους για να το πετύχουν γιατί αυτοί ξέρουν και μπορούν να τροφοδοτο...
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΘΑΥΜΑ
Οι ήρωες μιας ραδιοφωνικής ταινίας περιμένουν κάθε πρωί να αρχίσει η μέρα μ’ ένα θαύμα (έστω κι αν οφείλεται σε αφηρημάδα ή σε πρόωρη άνοια) και μαθαίνουν με τη βοήθεια των δήθεν “τρελών” όπως ο Baudelaire, ο Trakl, ο Nietzsche, ο Ιonesco ή ο Jabes πώς “δυνατός εί...
Η ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΔΙΑΧΥΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας παλεύουν να ορίσουν το πρόσωπο που τους κάνει να λένε «χωρίς εσένα δεν είμαι τίποτα» και δεν καταλήγουν σε ένα πρόσωπο ή μια ιδέα παρά στο ίδιο το καλοκαίρι κι εκεί αρχίζουν οι διαφωνίες, τα αντεπιχειρήματα, τα περιπα...
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΠΟΣΤΑΤΗΣ& το παντοτινό χρώμα που είχαν οι αγάπες μια φορά κι έναν καιρό…Τζένη Μαστοράκη
Η Τζένη Μαστοράκη καταφέρνει να μπει στον κόσμο των Αγγέλων, να δει τις μυστικές σφραγίδες τους, πώς έσβησε η τελευταία μάγισσα απ’ το σπαθί τους και να συναντήσει τον τελευταίο Αποστάτη και τέλος...
Η ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΩΣ ΕΙΔΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ
«Αν η ζωή είναι μια μουσική που εξαφανίζεται μόλις την ακούσεις, ψάξε το τραγούδι που πρέπει να πεις κι έτσι η ζωή γίνεται μια μουσική που επιμένει» λέει ο αντιρρησίας ήρωας της ραδιοφωνικής αυτής ταινίας. Κι επειδή νιώθει πως «δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκο...
ΣΗΜΑΔΙΑ ΖΩΗΣΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
Ένα ηχητικό μωσαϊκό γίνεται αφορμή για εικόνες που επιχειρούν να αποτυπώσουν το χρόνο. Μπορεί μια ραδιοφωνική ταινία να μεταδώσει παραινέσεις, ευχές, κρυφές προσευχές, λειτουργική σιωπή ή δύναμη να συνεχίσει κανείς όπως του επιβάλλει η ζωή που ονειρεύτηκε, οι δυσκολίες...
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΝΙΑΣ;ιππεύοντας το χρόνο
Αν το τυχαίο δεν είναι παρά το πεπρωμένο που αγνοούμε, αναρωτιέται ο ήρωας αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας, τότε πρέπει να περιμένει κανείς το απροσδόκητο διαρκώς με τα μάτια ανοιχτά έκθετος; Ο Camus, ο Σίσυφος, η πιο μυστική μνήμη των ανθρώπων, ο Μont...
ΜΠΑΡΟΚ είναι ένα στυλ που εξαντλεί τις δυνατότητές του;
Το σασπένς κρύβεται στο τέλος ή στην αρχή των πραγμάτων; Πότε οι Κινέζοι περπατάνε προς τα πίσω; Πώς διηγείται κανείς τη ζωή του ανάποδα και γιατί το χρειάζεται; Η Αμάντα Μιχαλοπούλου δίνει σαφείς οδηγίες στους ήρωες μιας ραδιοφωνικής ιστορίας πω...
ΕΔΕΣΑ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑ
Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας επιστρατεύουν όσα πρέπει να περιέχει ένα φυλαχτό που θα διαρκεί, που θα τους εξασφαλίσει αέναες μετακινήσεις και θα τους απαλλάξει από ό,τι τους επιβάλλεται καθημερινά, ερήμην τους. Ο James Baldwin, η Sylvia Plath, o Giorgio M...
ΣΕΛΙΔΑ 3 ΑΠΟ 9