[στα χθόνια δωμάτια_δ | ΠΑΝΤΑ Η ΙΔΙΑ ΠΕΤΡΑ]
«Ένας άνθρωπος που μοχθεί τόσο κοντά στις πέτρες, πέτρα ήδη κι ο ίδιος! Τον βλέπω να ξανακατεβαίνει, με βαρύ αλλά σταθερό...
Παράξενος Ελκυστής
Μαριλένα Μαραγκού
Εκπομπή που φιλοδοξεί να φωτίσει το έργο καλλιτεχνών που δρουν στα όρια των δημιουργικών περιβαλλόντων, τόσο στη διεθνή όσο και στην ελληνική μουσική παραγωγή, και είναι οι αιμοδότες και οι αφανείς φορείς του πολιτισμού.
[τα χθόνια δωμάτια_γ]
Τα σπήλαια είναι κόσμοι μέσα σε κόσμους, που καθρεφτίζουν και όμως ανατρέπουν αυτό που είναι έξω. Αποτελούν, σύμφωνα με τον Μισέλ Φουκώ,...
στα χθόνια δώματα β': το έσχατο βάθος
«Στη νεωτερική εποχή οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει, και έχουν αρνηθεί τη σχέση τους με τη χθόνια σφαίρα: δεν κατοικούν πλέον στη Χθόνα,...
στα χθόνια δώματα : Γαία και Χθονία
«Στη Ρώμη, ένας κυκλικός λάκκος, ονομαζόμενος mundus, ο οποίος, σύμφωνα με το μύθο, είχε σκαφτεί από τον Ρωμύλο όταν ιδρύθηκε η πόλη,...
Ελεγεία στην ύφανση
O άνθρωπος από την αρχαιότητα συνέδεε τον κόσμο που τον περικλείει και τις ενεργειακές δυνάμεις του σύμπαντος με την διαδικασία της ύφανσης –μια διαδικασία...
Η Ανέμη της Ελπίδας
Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη, έτσι ξεκίναγαν τα παραμύθια μιας άλλης εποχής, όταν η ανέμη υπήρχε σε κάθε σπίτι.
Στα ομηρικά έπη,...
[ αναμνηστική λήθη ]
Η λήθη μοιάζει με τραγούδι
Που, απαλλαγμένο από ρυθμό και μέτρο, περιπλανιέται.
(“Forgetfulness”, Harold Hart Crane,μτφ. Αρεταίος Μπεζάνης)
Εφόσον η μνήμη...
Το Θέατρο της μνήμης
Η μνήμη είναι κατασκευή, μια αναπαράσταση μιας εικόνας του παρελθόντος.
Το Θέατρο της Μνήμης, έργο του αναγεννησιακού φιλόσοφου Giulio Camillo Delminio,...
H θάλασσα αποτελεί ανέκαθεν έναν έτερο τόπο με ιδιαίτερη μεταμορφωτική δύναμη. Σύμφωνα με την 6η αρχή των ετεροτοπιών του Μισέλ Φουκώ «Το πλοίο δεν είναι παρά ένα κομμάτι...
Την άνοιξη του 1927 βροχοπτώσεις άνευ προηγουμένου έσπασαν τα αναχώματα του ποταμού Mississippi, πλημμυρίζοντας 70.000 στρέμματα. Στον απόηχο της σκληρής και αδιάφορης κυβερνητικής...
Τα δέντρα είναι κοινωνικά πλάσματα και η ευημερία τους εξαρτάται από τη κοινότητα τους. Κάθε δάσος είναι ένα οικοσύστημα ασύλληπτων συνάψεων και επαφών που ξεπερνούν...
Στον πρόλογο της εκλογής των ποιημάτων του «Το ρόδο του χρόνου» ο Κινέζος ποιητής Μπέι Ντάο καταλήγει ως εξής: «Κάποτε, σε ένα από τα παλαιότερα ποιήματά μου έγραψα...
[ το μπλε φεγγάρι της θάλασσας ]
Η Σελήνη, «φλογάτη, γελαστή, ζεστή» όπως την χαρακτηρίζει ο Άγγελος Σικελιανός στο «Θαλερό», γεμίζει τον αυγουστιάτικο ουρανό. Σε μια...
[ το νερό είναι το φτυάρι της ακτής ]
Στην κινεζική παράδοση ο νεροβούβαλος συνδέεται με μια στοχαστική ζωή. Πάνω σε έναν νεροβούβαλο λέγεται ότι αποσύρθηκε στο τέλος...
[ τοπία του βυθού ]
«Ο χρόνος και η παλίρροια δεν περιμένουν κανέναν». (G.Chaucer,14ος αιώνας)
Δύο φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, το νερό πλησιάζει τη στεριά και μετά...
[ Ωκεανός από Γάλα ]
Ο Kshira Sagara είναι στην ινδουιστική κοσμολογία, ο Ωκεανός από Γάλα : ο πέμπτος από το κέντρο των επτά ωκεανών. Όπως μνημονεύεται σε πολλά αρχαία κείμενα,...
[ μουσικές εικόνες του επιπλέοντος κόσμου ]
La Mer: η ιμπρεσσιονιστική σύνθεση του Claude Debussy χρησιμοποιεί ένα πλήθος υδάτινων παραστάσεων που προκαλούν την αίσθηση της...
[ όλα τα ποτάμια χύνονται στη θάλασσα ]
«Όλα τα ποτάμια χύνονται στη θάλασσα, όμως η θάλασσα δεν γεμίζει. Στον τόπο όπου ξεκίνησαν, εκεί γυρίζουν πάλι.» Αυτά τα λόγια...
ΣΕΛΙΔΑ 4 ΑΠΟ 10