Ο Συνθέτης της Εβδομάδας Σταμάτης Αθανάσουλας Μάρκος Μωυσίδης
0:00
0:00 LIVE
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  90,9 – 95,6
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90,9 – 95,6 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 109 210 6013167 (Studio), 210 6066807-08 (Γραμματεία – Κοινό) trito@ert.gr

25Μαρ2022 Ο Συνθέτης της εβδομάδας – Εβδομάδα αφιερωμένη στον Saint-Saëns (1835-1921) Έρευνα-Παραγωγή-Παρουσίαση: Σταμάτης Αθανάσουλας 5η εκπομπή (Audio)

Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Δευτέρα 21 έως Παρασκευή 25-03-22, ώρα 12:00-13:00
Έρευνα-Παραγωγή-Παρουσίαση: Σταμάτης Αθανάσουλας / https://www.facebook.com/staatha
Εβδομάδα αφιερωμένη στον Saint-Saëns (1835-1921)

5η Εκπομπή

Γάλλος ρομαντικός συνθέτης.
Υπήρξε παιδί θαύμα. Από τα πέντε του έπαιζε συχνά-πυκνά για ένα μικρό φιλικό κοινό, ενώ έκανε το ντεμπούτο του σε ηλικία δέκα ετών στη Σαλ Πλεγιέλ, ερμηνεύοντας το κοντσέρτο του Μότσαρτ για φαγκότο και το 3ο κοντσέρτο του Μπετόβεν.

Μαθητής ακόμα δείχνει εξαιρετική έφεση σε πάρα πολλά πράγματα.
Υπεραγαπά τη σύγχρονη Γαλλική λογοτεχνία, ενώ περνά ατελείωτες ώρες μελετώντας Αρχαία Λατινικά και Ελληνικά έργα.
Ανάμεσα στα ατελείωτα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνονται η φιλοσοφία, η αρχαιολογία, τα μαθηματικά και η αστρονομία.

Το 1848, σε ηλικία δεκατριών ετών, έγινε δεκτός στο Ωδείο του Παρισιού.
Το 1849 κέρδισε το δεύτερο βραβείο του Ωδείου για ερμηνευτές εκκλησιαστικού οργάνου και το 1851 το κορυφαίο βραβείο. Η επαγγελματική σταδιοδρομία του ξεκινά ως οργανίστας και κράτησε για 20 χρόνια. Εγκατέλειψε κάποια στιγμή, καθώς πλέον ήταν ένας επιτυχημένος πιανίστας και συνθέτης, περιζήτητος στην Ευρώπη και την Αμερική.

Συνέθεσε πλήθος έργων για εκκλησιαστικό όργανο, πιάνο, μουσική δωματίου, καθώς και αρκετά κοντσέρτα.
Το 2ο κοντσέρτο για πιάνο είναι από τα έργα του κυρίου ρεπερτορίου, όπως επίσης και η περίφημη 3η του συμφωνία.

Το πιο διάσημο ίσως έργο του είναι το Καρναβάλι των Ζώων, ενώ η όπερά του Σαμψών και Δαλιδά περιλαμβάνεται ανάμεσα στα σπουδαιότερα έργα του διεθνούς μελοδράματος.
Υπήρξε μάλλον συντηρητικός συνθέτης, αλλά η εκτίμηση προς το πρόσωπό του από συνθέτες όπως ο Μπερλιόζ, ο Φωρέ, ο Ραβέλ και πολλοί άλλοι, μας δείχνουν το εύρος της επιρροής του στη μουσική του 19ου αιώνα.

Ανάμεσα στα αλλά, ήταν και ο πρώτος σπουδαίος συνθέτης που έγραψε μουσική για τον (πρώιμο τότε) κινηματογράφο: το 1908 για την ταινία Η δολοφονία του Δούκα του Γκύζ.

σχετικα podcasts