Η «Καρδιά του Σκότους» με την Ευαγγελία Κουλιζάκη επανέρχεται στον «καταραμένο» Jean Genet. Ακούστε το 1ο επεισόδιο του νέου Κύκλου της εκπομπής, που μεταδόθηκε την Κυριακή 28 Ιουνίου από το Τρίτο Πρόγραμμα.
«Το κακό πρέπει να εκρήγνυται πάνω στη σκηνή, πρέπει να μας δείχνει γυμνούς, να μας αφήνει, αν μπορεί, συνοφρυωμένους και ανίκανους να βρούμε καταφύγιο αλλού εκτός από τον εαυτό μας. Προορισμός του καλλιτέχνη -ή του ποιητή- δεν είναι το να βρει μια πρακτική λύση στα προβλήματα του κακού. Ας δεχτούν -ο καλλιτέχνης και ο ποιητής- να είναι καταραμένοι. Αυτό θα τους κάνει να χάσουν την ψυχή τους, αν έχουν ψυχή, αλλά δεν πειράζει, γιατί το έργο θα είναι μια δραστική έκρηξη, μια πράξη μπροστά στην οποία το κοινό αντιδρά όπως θέλει κι όπως μπορεί. Αν μέσα στο έργο τέχνης πρέπει να κάνει την εμφάνισή του το ”καλό”, μία τέτοια εμφάνιση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί παρά μόνο χάρη στις δυνάμεις του τραγουδιού που η σφριγηλότητά του θα μπορέσει, από μόνη της, να μεγαλύνει το κακό που εκτίθεται.»
«Όσο προχωρώ, βάζοντας σε τάξη ό,τι μου προσφέρει η περασμένη μου ζωή, όσο εμμένω στην ακρίβεια της συγγραφής -των κεφαλαίων, των φράσεων, του ίδιου του βιβλίου-, τόσο περισσότερο αισθάνομαι πως εδραιώνεται η θέλησή μου να χρησιμοποιήσω, για τους σκοπούς της αρετής, την αλλοτινή μου εξαθλίωση. Νιώθω τη δύναμή της». – Jean Genet

Στην εκπομπή της Κυριακής 28.06.2026, Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ επανέρχεται στον «καταραμένο» Jean Genet (με τον οποίο άλλωστε είχε εγκαινιάσει τον κύκλο εργασιών της), με μια δέσμη εκπομπών στο πλαίσιο ενός πολύπτυχου -και υπό επεξεργασία- αφιερώματος για τη Λογοτεχνία και το Κακό.
Συγγραφή / επιμέλεια κειμένων-παραγωγή-παρουσίαση: Ευαγγελία Κουλιζάκη