Edgar Allan Poe, "Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου" [α' μέρος]
''Εξωφρενικές μορφές με αταίριαστα μέλη, παροξυσμικές χίμαιρες, όπως αυτές που θα μπορούσε να μηχανευτεί ένας τρελός. Μεγάλη ομορφιά, μεγάλη πολυτέλεια, μεγάλη παραδοξότητα - αλλά και κάτι τρομερό, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει αποστροφή.'...
Η Καρδιά του Σκότους
Ευαγγελία Κουλιζάκη
Ημίωρα ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ για το έγκλημα και την τιμωρία, τη λογοτεχνία και το κακό, με την ανασύσταση μιας εποχής μέσ’ απ’ την εξιστόρηση γνωστών -ή λιγότερο γνωστών- εγκλημάτων.
Charles Dickens, Ιστορία Κανενός (ένα αλληγορικό παραμύθι για τους “άθλιους” του Λονδίνου) ”Οι ολέθριες συνέπειες της ατελούς εκπαίδευσης, οι ολέθριες συνέπειες της εγκληματικής αμέλειας, οι ολέθριες συνέπειες της αφύσικης καταστολής και η άρνηση των εξανθρωπισμένων απολαύσεων, όλες θα προκύψουν από μας και καμιά δεν θα σταματήσει μ’ εμάς. Θα εξαπλωθούν ευρέως. Πάντα έτσι γίνεται˙ πάντα ... Read more
Charles Dickens, Ιστορία Κανενός (ένα αλληγορικό παραμύθι για τους "άθλιους" του Λονδίνου)
''Οι ολέθριες συνέπειες της ατελούς εκπαίδευσης, οι ολέθριες συνέπειες της εγκληματικής αμέλειας, οι ολέθριες συνέπειες της αφύσικης καταστολής και η άρνηση των εξανθρωπισμένων απολαύσεων, όλες θα προκύψουν από μας και κα...
Leopold και Loeb, Folie à Deux (ή ο Hitchcock τραβάει το "Σκοινί") - [β' μέρος].
''Ο άνθρωπος είναι μια θηλιά, ένα σκοινί που ενώνει τον άνθρωπο και τον Υπεράνθρωπο, ένα σκοινί πάνω από μια άβυσσο.'' - Friedrich Nietzsche
''Ζήτημα κλίμακας. Παραδόξως, φίλοι μου, εσάς ο φόνος μικρής κλίμακας σας προ...
Leopold και Loeb, Folie à Deux (ή ο Hitchcock τραβάει το "Σκοινί")
''Για κάποιον που δεν διαθέτει συνείδηση υποψιάζομαι πως το έγκλημα θ' αποτελεί μια συναρπαστική περιπέτεια.'' - Patrick Hamilton, ''Θηλιά''
H ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ βουτά στην πολύκροτη υπόθεση των Leopold και Loeb, μια υπόθεση δολ...
Georg Büchner, ''Βόυτσεκ'' (μια τραγωδία της ταπεινής ζωής – ή μια σειρά γυναικοκτονιών στη Γερμανία του 19ου αιώνα) - [β' μέρος]
''Εμείς οι φτωχοί - τα λεφτά, τα λεφτά! Άμα δεν έχεις λεφτά, τρέχα γύρευε την ηθική! Κι ύστερα, όλοι από σάρκα και αίμα είμαστε! Αλλά εμείς οι φτωχοί δεν έχουμε στον ...
Georg Büchner, ''Βόυτσεκ’’ (μια τραγωδία της ταπεινής ζωής – ή μια σειρά γυναικοκτονιών στη Γερμανία του 19ου αιώνα)
''Δεν περιφρονώ κανέναν, τουλάχιστον για τη νοημοσύνη ή τη μόρφωσή του, γιατί δεν είναι στο χέρι κανενός να μην καταντήσει βλάκας ή εγκληματίας - αφού στις ίδιες συνθήκες μπορεί να ...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (ε’ μέρος)
''Είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι δολοφονήθηκαν ή τουλάχιστον λίγο έλειψε να δολοφονηθούν. Τόσο μάλιστα ώστε όποιος αξιοί το όνομα του φιλοσόφου, χωρίς ποτέ να έχει υποστεί...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (τέταρτο μέρος)
''Πώς να το κάνουμε! Καθετί σ' αυτό τον κόσμο έχει δύο χειρολαβές. Τον φόνο λόγου χάρη μπορούμε να τον πιάσουμε απ' το χερούλι της ηθικής (όπως συνήθως γίνεται από τον άμβωνα ή στις φυλακές του Κακουργιοδικείου του Λονδίνου)...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (γ’ μέρος)
''Εάν λοιπόν θεωρεί κανείς ότι αξίζει τον κόπο να κονταροχτυπηθεί με μια παρόμοια ιλαρυντική φυσαλίδα σαν και τούτη τη διάλεξη για την αισθητική της δολοφονίας, θα λάβω για την ώρα προκάλυμμα την τελαμώνια ασπίδα του Πρωθιερέ...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (β’ μέρος)
''Ο Τισιανός, θαρρώ, μα σίγουρα ο Ρούμπενς και πιθανώς ο Βαν Ντάυκ είχαν κανόνα να μην ασκούν ποτέ την τέχνη τους παρά μ' επίσημο και μόνο ένδυμα - δαντελωτά μανικέτια, φενάκη μετά θυλάκου και διαμαντοκόλλητο ξίφος. Και ο κ. Ουίλλια...
”Στην περίπτωση της πυρκαγιάς που μαίνεται, ο οίκτος στην αρχή μάς συγκρατεί από το να αντιμετωπίσουμε το συμβάν ως θέαμα σκηνικό. Αφού όμως καταθέσουμε τον οβολό της λύπης μας για το συμβάν, τότε στρεφόμαστε και το αντιμετωπίζουμε ως σκηνικό θέαμα. […] Ακριβώς η ίδια μεταχείριση ταιριάζει και στους φόνο...
Ian Fleming, Ο Χορός των Κατασκόπων ή Η Αβάσταχτη ( ; ) Ελαφρότητα του James Bond
"Ο Ίαν Φλέμινγκ, γράφουν, είναι ένας τριτοκλασάτος συγγραφέας. […] Δεν έχω την παραμικρή λογοτεχνική φιλοδοξία. Όταν τελειώσω με τον Τζέιμς Μποντ, νομίζω πως θα σταματήσω το γράψιμο." – Ian Fleming
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ παρ...
“Μπορεί να έκλεψα, αλλά ποτέ δεν έγδυσα τους φτωχούς. […] Αν παντρεύτηκα την περιπέτεια, είναι γιατί μ’ άρεσε πάντα ο κίνδυνος. […] Την πραγματική μου καταδίκη θα τη διαβάζω στα μάτια της κόρης μου, σε κάθε επισκεπτήριο και τότε… θα μετανιώνω.”– Jacques Mesrine, “Το Ένστικτο του Θανάτου”
“Η Καρ...
Ο κόσμος του Georges Simenon ή "Γιατί ο Maigret πίνει μπύρα"
"Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι ένας συγγραφέας ηθελημένα αποφασίζει πως ο χαρακτήρας θα χτιστεί με αυτόν ακριβώς τον τρόπο, θα έχει αυτά ακριβώς τα γούστα. Η δημιουργία ενός χαρακτήρα είναι ένα μάλλον μυστήριο πράγμα, που κυρίως συμβαίνει υπ...
Georges Simenon, "Το Μπλε Δωμάτιο"
"Το δωμάτιο ήταν μπλε, μπλε λουλακί, ένα λουλακί που του θύμιζε τα παιδικά του χρόνια και τα σακουλάκια γεμάτα με μπλε σκόνη που η μητέρα του διέλυε στη σκάφη της μπουγάδας […] Αργότερα, πολύ μετά τον θάνατο της μητέρας του, είχε αναρωτηθεί γιατί οι άνθρωποι που ήταν...
Georges Simenon, "Ο Γάτος"
"Τα παιδιά παίζουν μικροπολέμους. Γι’ αυτούς, τώρα, ήταν ο μεγάλος πόλεμος, ακόμα πιο συναρπαστικός. Ο καθένας τους σκεφτόταν τον θάνατο του συντρόφου του, κι ο καθένας τους, περισσότερο ή λιγότερο, ομολογημένα τον ευχόταν, ευχόταν να πεθάνει πρώτα ο άλλος." – Georges Simenon, "Ο...
Οι Αναμνήσεις του Maigret - Ο "πολιτικός" Simenon
"Κάποιοι άλλοι, αυτοί που προκαλούν το ενδιαφέρον των συγγραφέων και των ψυχολόγων […] είναι αυτοί που το κοινό καλύτερα γνωρίζει. […] Εννοώ τα εγκλήματα που τελούνται απρόσμενα, σε μέρη όπου λιγότερο θα περίμενες να συμβούν […] Σε έναν συνηθισμένο δρόμο, καθαρό...
ΣΕΛΙΔΑ 7 ΑΠΟ 7