Edgar Allan Poe, ''Η Πτώση του Οίκου των Άσερ'' (γ' μέρος)
''Η ασθένεια της λαίδης Μάντλιν δοκίμαζε από καιρό τις ικανότητες των γιατρών της [...] η κλεφτή ματιά που είχα ρίξει στη λαίδη πιθανότατα ήταν η τελευταία - ζωντανή τουλάχιστον, δεν θα την ξανάβλεπα ποτέ πια.'' - Edgar Allan Poe, "Η Πτώση το...
Η Καρδιά του Σκότους
Ευαγγελία Κουλιζάκη
Ημίωρα ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ για το έγκλημα και την τιμωρία, τη λογοτεχνία και το κακό, με την ανασύσταση μιας εποχής μέσ’ απ’ την εξιστόρηση γνωστών -ή λιγότερο γνωστών- εγκλημάτων.

Edgar Allan Poe, ''Η Πτώση του Οίκου των Άσερ'' (β' μέρος)
''Ήταν αλυσοδεμένος σε ορισμένες δεισιδαίμονες εντυπώσεις σε σχέση με την κατοικία όπου διέμενε [...] σε σχέση με μιαν επίδραση που κάποιες ιδιαιτερότητές της ως προς τη μορφή και την ουσία της οικογενειακής του έπαυλης είχαν σφραγίσει με ...
Edgar Allan Poe, ''Η Πτώση του Οίκου των Άσερ'' (α' μέρος)
''Ολόκληρη εκείνη τη μουντή, σκοτεινή, άηχη μέρα του φθινοπώρου, καθώς τα σύννεφα κρέμονταν αποπνικτικά χαμηλά στον ουρανό, διέσχιζα μόνος μου καβάλα στο άλογο ένα εξαιρετικά μονότονο κομμάτι της εξοχής - ώσπου τελικά βρέθηκα, την ώρα πο...
Ο Edgar Allan Poe και η «Μαρτυριάρα Καρδιά» του στη σκιά ενός πραγματικού εγκλήματος
«Η ασθένεια έχει οξύνει τις αισθήσεις μου. Οξύτερη απ’ όλες έγινε η αίσθηση της ακοής. Ακούω ό,τι υπάρχει σε γη και ουρανό. Ακούω και πολλά που έρχονται κατευθείαν από την κόλαση. Πείτε μου, λοιπόν, είμαι τρελός;» -...
Edgar Allan Poe, "Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου" [β' μέρος]
''Περί τα τέλη του πέμπτου ή του έκτου μήνα της απομόνωσής του, κι ενώ έξω η επιδημία λυσσομανούσε φρενιασμένα, ο πρίγκιπας Πρόσπερο αποφάσισε να ψυχαγωγήσει τους χιλιάδες φίλους του μ' έναν ασυνήθιστα μεγαλόπρεπο χορό μεταμφιεσμένων...
Edgar Allan Poe, "Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου" [α' μέρος]
''Εξωφρενικές μορφές με αταίριαστα μέλη, παροξυσμικές χίμαιρες, όπως αυτές που θα μπορούσε να μηχανευτεί ένας τρελός. Μεγάλη ομορφιά, μεγάλη πολυτέλεια, μεγάλη παραδοξότητα - αλλά και κάτι τρομερό, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει αποστροφή.'...
Charles Dickens, Ιστορία Κανενός (ένα αλληγορικό παραμύθι για τους “άθλιους” του Λονδίνου) ”Οι ολέθριες συνέπειες της ατελούς εκπαίδευσης, οι ολέθριες συνέπειες της εγκληματικής αμέλειας, οι ολέθριες συνέπειες της αφύσικης καταστολής και η άρνηση των εξανθρωπισμένων απολαύσεων, όλες θα προκύψουν από μας και καμιά δεν θα σταματήσει μ’ εμάς. Θα εξαπλωθούν ευρέως. Πάντα έτσι γίνεται˙ πάντα ... Read more
Charles Dickens, Ιστορία Κανενός (ένα αλληγορικό παραμύθι για τους "άθλιους" του Λονδίνου)
''Οι ολέθριες συνέπειες της ατελούς εκπαίδευσης, οι ολέθριες συνέπειες της εγκληματικής αμέλειας, οι ολέθριες συνέπειες της αφύσικης καταστολής και η άρνηση των εξανθρωπισμένων απολαύσεων, όλες θα προκύψουν από μας και κα...
Leopold και Loeb, Folie à Deux (ή ο Hitchcock τραβάει το "Σκοινί") - [β' μέρος].
''Ο άνθρωπος είναι μια θηλιά, ένα σκοινί που ενώνει τον άνθρωπο και τον Υπεράνθρωπο, ένα σκοινί πάνω από μια άβυσσο.'' - Friedrich Nietzsche
''Ζήτημα κλίμακας. Παραδόξως, φίλοι μου, εσάς ο φόνος μικρής κλίμακας σας προ...
Leopold και Loeb, Folie à Deux (ή ο Hitchcock τραβάει το "Σκοινί")
''Για κάποιον που δεν διαθέτει συνείδηση υποψιάζομαι πως το έγκλημα θ' αποτελεί μια συναρπαστική περιπέτεια.'' - Patrick Hamilton, ''Θηλιά''
H ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ βουτά στην πολύκροτη υπόθεση των Leopold και Loeb, μια υπόθεση δολ...
Georg Büchner, ''Βόυτσεκ'' (μια τραγωδία της ταπεινής ζωής – ή μια σειρά γυναικοκτονιών στη Γερμανία του 19ου αιώνα) - [β' μέρος]
''Εμείς οι φτωχοί - τα λεφτά, τα λεφτά! Άμα δεν έχεις λεφτά, τρέχα γύρευε την ηθική! Κι ύστερα, όλοι από σάρκα και αίμα είμαστε! Αλλά εμείς οι φτωχοί δεν έχουμε στον ...
Georg Büchner, ''Βόυτσεκ’’ (μια τραγωδία της ταπεινής ζωής – ή μια σειρά γυναικοκτονιών στη Γερμανία του 19ου αιώνα)
''Δεν περιφρονώ κανέναν, τουλάχιστον για τη νοημοσύνη ή τη μόρφωσή του, γιατί δεν είναι στο χέρι κανενός να μην καταντήσει βλάκας ή εγκληματίας - αφού στις ίδιες συνθήκες μπορεί να ...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (ε’ μέρος)
''Είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι δολοφονήθηκαν ή τουλάχιστον λίγο έλειψε να δολοφονηθούν. Τόσο μάλιστα ώστε όποιος αξιοί το όνομα του φιλοσόφου, χωρίς ποτέ να έχει υποστεί...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (τέταρτο μέρος)
''Πώς να το κάνουμε! Καθετί σ' αυτό τον κόσμο έχει δύο χειρολαβές. Τον φόνο λόγου χάρη μπορούμε να τον πιάσουμε απ' το χερούλι της ηθικής (όπως συνήθως γίνεται από τον άμβωνα ή στις φυλακές του Κακουργιοδικείου του Λονδίνου)...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (γ’ μέρος)
''Εάν λοιπόν θεωρεί κανείς ότι αξίζει τον κόπο να κονταροχτυπηθεί με μια παρόμοια ιλαρυντική φυσαλίδα σαν και τούτη τη διάλεξη για την αισθητική της δολοφονίας, θα λάβω για την ώρα προκάλυμμα την τελαμώνια ασπίδα του Πρωθιερέ...
Thomas De Quincey, ''Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών'' (β’ μέρος)
''Ο Τισιανός, θαρρώ, μα σίγουρα ο Ρούμπενς και πιθανώς ο Βαν Ντάυκ είχαν κανόνα να μην ασκούν ποτέ την τέχνη τους παρά μ' επίσημο και μόνο ένδυμα - δαντελωτά μανικέτια, φενάκη μετά θυλάκου και διαμαντοκόλλητο ξίφος. Και ο κ. Ουίλλια...
”Στην περίπτωση της πυρκαγιάς που μαίνεται, ο οίκτος στην αρχή μάς συγκρατεί από το να αντιμετωπίσουμε το συμβάν ως θέαμα σκηνικό. Αφού όμως καταθέσουμε τον οβολό της λύπης μας για το συμβάν, τότε στρεφόμαστε και το αντιμετωπίζουμε ως σκηνικό θέαμα. […] Ακριβώς η ίδια μεταχείριση ταιριάζει και στους φόνο...
Ian Fleming, Ο Χορός των Κατασκόπων ή Η Αβάσταχτη ( ; ) Ελαφρότητα του James Bond
"Ο Ίαν Φλέμινγκ, γράφουν, είναι ένας τριτοκλασάτος συγγραφέας. […] Δεν έχω την παραμικρή λογοτεχνική φιλοδοξία. Όταν τελειώσω με τον Τζέιμς Μποντ, νομίζω πως θα σταματήσω το γράψιμο." – Ian Fleming
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ παρ...
ΣΕΛΙΔΑ 7 ΑΠΟ 8