ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ ΠΙΑΝΙΣΤΑ GEORGE COPELAND (1882-1971).
Ο George Copeland υπήρξε ένας από τους κορυφαίους πιανίστες της εποχής του, με μαγικό ήχο, ανεξάντλητη παλέτα ηχοχρωμάτων και ευρύ ρεπερτόριο, από τη μουσική Μπαρόκ ως τη σύγχρονη. Προτού ακόμη γνωρίσει προσωπικά τον Debussy, υπήρξε ένας από τους πρώτους πιανίστες που παρουσίασαν συνθέσεις του στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Από το 1904 ως την τελευταία εμφάνισή του 60 έτη μετά, περιελάμβανε τουλάχιστον ένα έργο του Γάλλου συνθέτη σε κάθε ρεσιτάλ. Το 1911 γνώρισε προσωπικά τον Debussy στο Παρίσι και συνδέθηκε φιλικά με τον ίδιο, τη δεύτερη σύζυγό του, Emma Bardac, καθώς και την πεντάχρονη κόρη τους, Claude-Emma. Επί τρεις ή τέσσερεις μήνες επισκεπτόταν δύο φορές εβδομαδιαίως τον συνθέτη στην οικία του, παίζοντας όλα τα πιανιστικά έργα που είχε γράψει ως τότε. Κατόπιν άκουγε την κριτική του, καθώς και τον ίδιο στο πιάνο, με συμβουλές για την κατάλληλη ερμηνεία τους, συχνά με χειρόγραφες σημειώσεις του ίδιου του Debussy στις παρτιτούρες. Σύμφωνα με τις ενθυμήσεις του Copeland, όταν ο Debussy τον άκουσε για πρώτη φορά να παίζει μουσική του, είπε: “δεν συνηθίζω τις φιλοφρονήσεις κύριε Copeland, αλλά δεν περίμενα εν ζωή να ακούσω τη μουσική μου παιγμένη τόσο καλά”. Ποτέ δεν άκουσα κάποιον να κατανοεί τον ήχο κάθε νότας όπως εσείς. Ελάτε πάλι αύριο”.
Εκτός από τη μουσική του Γάλλου συνθέτη, ο Copeland ειδικευόταν στην ιβηρική και λατινοαμερικανική μουσική, παίζοντας συχνά έργα των Isaac Albéniz, Enrique Granados, Manuel de Falla, Joaquin Turina, Heitor Villa-Lobos και άλλων.
Παραγωγή-Παρουσίαση: Θεόδωρος Λούστας