Δευτέρα 4/2/19 στις 17:15-18:00: Σελίδες Εθισμένες στη Μουσική
Thelonious Monk
45 λεπτά εθισμού με σελίδες λογοτεχνικές αφιερωμένες στον σπουδαίο τζαζ πιανίστα και συνθέτη Thelonious Monk. Στον τρόπο που έζησε και δημιούργησε μουσική.
45 λεπτά εθισμού στη μουσική του Thelonious Monk.
Επιμέλεια, αφήγηση: Afroditi Kosma
Ηχητική επεξεργασία: Αλέξανδρος Κασσελακης
*Το σήμα της εκπομπής είναι μουσική του Σάκη Παπαδημητρίου (Sakis Papadimitriou)
από το πρόσφατο άλμπουμ του, Piano Voices (2018).
** Γραφιστική επιμέλεια αφίσας: George Afentakis
*Geoff Dyer
Κι όμως, όμορφα….
ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΖΑΖ
μτφ: Δανάη Στεφάνου (Danae Stefanou)
Εκδόσεις Πάπυρος
Εκδοτικός Οργανισμός Πάπυρος
Τον Μονκ έπρεπε να τον βλέπεις για να ακούσεις σωστά τη μουσική του. Το πιο σημαντικό όργανο στο γκρουπ- όποια κι αν ήταν η σύνθεσή του- ήταν το κορμί του. Στην ουσία δεν έπαιζε πιάνο. Όργανό του ήταν το σώμα του, και το πιάνο, απλά ένας τρόπος να εκμαιεύει τον ήχο από το σώμα, με το ρυθμό και τις ποσότητες που εκείνος ήθελε. Αν έβγαζες από την εικόνα τα πάντα εκτός από το σώμα του, θα ‘λεγες ότι έπαιζε και ντραμς, με το πόδι να ανεβοκατεβαίνει στο χάι-χατ, και τα χέρια να διασταυρώνονται. Όλα τα κενά στη μουσική τα γεμίζει το σώμα του. Χωρίς να τον βλέπει κανείς, ακούγεται λες και κάτι λείπει, αλλά όταν τον κοιτάζεις, ακόμη και τα πιάνο σόλο αποκτούν ένα ήχο γεμάτο, λες και είναι ολόκληρα κουαρτέτα.
Το μάτι ακούει αυτό που χάνει το αυτί.
Όταν σόλαρε κάποιος άλλος, εκείνος σηκωνόταν και χόρευε… Σβούριζε γύρω γύρω στο ίδιο σημείο, και μετά γύριζε πάλι απότομα πίσω στο πιάνο, τρεκλίζοντας σκόπιμα. Ο κόσμος γελούσε όταν χόρευε, κι αυτή ήταν η πιο κατάλληλη αντίδραση, έτσι όπως παραπατούσε σαν την αρκούδα που πρωτοδοκιμάζει δυνατό αλκοόλ. Ήταν παράξενος κι αστείος άνθρωπος, κι έτσι αστεία ήταν και η μουσική του.