Johannes Brahms: Γερμανικό Requiem, για υψίφωνο, βαρύτονο, χορωδία, ορχήστρα και εκκλησιαστικό όργανο ad libitum, έργο 45: πρώτο, δεύτερο, τρίτο & τέταρτο μέρος:
Μακάριοι οι πενθούντες.
Διότι πάσα σαρξ ως χόρτος.
Γνώρισόν μοι, Κύριε το πέρας μου.
Ως αγαπητά τα σκηνώματά σου.
To Γερμανικό Requiem του Brahms δεν γράφτηκε για λειτουργική χρήση. Εδώ, ο ρομαντικός συνθέτης δεν μελοποίησε το καθιερωμένο λατινικό κείμενο της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, αλλά επέλεξε ο ίδιος το λιμπρέτο, συνδυάζοντας διάφορα αποσπάσματα από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη, καθώς και τα Απόκρυφα Ευαγγέλια, όπως τα μετέφρασε στη γερμανική γλώσσα ο Λούθηρος. Έτσι, ενώ τα ρωμαιοκαθολικά Requiem με το παραδοσιακό λατινικό κείμενο αρχίζουν με προσευχή υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων, ο Brahms εστιάζει στους ζωντανούς, ξεκινώντας με Μακαρισμούς, θέμα με δεσπόζουσα σημασία σε όλη τη σύνθεση.
Σολίστ, ο βαρύτονος Bernhard Sönnerstedt. Tην Ορχήστρα Konsertförenings και τη Χορωδία Musikaliska Sällskapet της Στοκχόλμης διευθύνει ο Wilhelm Furtwängler, από ζωντανή ηχογράφηση. 19 Νοεμβρίου 1948.
Παραγωγή-Παρουσίαση: Θεόδωρος Λούστας