Η γυναικεία φωνή στην ψαλτική τέχνη – Β’ Μέρος
Φωτεινή Παπαδόδημα: Από την σκηνοθεσία και την τζαζ στην βυζαντινή μουσική και το μικρασιάτικο τραγούδι
Η Φωτεινή, ή περισσότερο γνωστή ως Φένια Παπαδόδημα αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα καλλιτέχνη η οποία ξεδιπλώνει τα ενδιαφέροντα της σε ένα μεγάλο μήκος δραστηριοτήτων με αξιώσεις. Σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους και ηθοποιός, ερμηνεύτρια της τζαζ αλλά και συνθέτης, αγάπησε βιωματικά την βυζαντινή μουσική και το μικρασιάτικο τραγούδι. Έχοντας αποκτήσει πείρα του έμμετρου λόγου στα ελληνικά και στα γαλλικά, ερευνά το έπος της Οδύσσειας μέσα από διαφορετικές μουσικές φόρμες. Επεκτείνει αυτή την άσκηση μουσικής προσέγγισης του λόγου στην αρχαία τραγωδία, καθώς και σε πιο σύγχρονα δείγματα γραφής (Παπαδιαμάντης, Σεφέρης, Λακαριέρ, Κασσέν)
Εντάσσει συνθέσεις και θέματα εμπνευσμένα από την βυζαντινή και την ελληνική παραδοσιακή μουσική σ’ ένα σύγχρονο αρμονικό πλαίσιο.
Τα πρωινά τον Κυριακών αλλά και τις μεγάλες θρησκευτικές εορτές θα την συναντήσουμε στον Άγιο Γεώργιο Ψυχικού να ερμηνεύει με τρόπο ξεχωριστό βυζαντινές μελωδίες και τροπάρια δίπλα στον Πρωτοψάλτη του ναού Παναγιώτη Ανδριόπουλο. Τον τελευταίο καιρό, στην μικρή σκηνή του θεάτρου Γκλόρια μέσα από έναν καταιγιστικό μονόλογο μας συνδέει τη ζωή της Μαρίκας Παπαγκίκα με αυτή της Μπίλι Χόλιντεϊ στη παράσταση“Marika’s dream”.
Ερευνα-Παραγωγή-Παρουσίαση: Γιώργος Ντόβολος