Πρωινή Παρέα Κατερίνα Σερέτη, Διονύσης Χατζημιχάλης
0:00
0:00 LIVE
ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  91,6 – 105,8
ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 91,6 – 105,8 Μεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342 Γραφείο Ρ 368 210 6009604 – 5 proto@ert.gr

Ο πρώην Σταθμάρχης Γιώργος Μαυροπάνος στο Πρώτο Πρόγραμμα | 06.03.23

Για προδιαγεγραμμένο κακό με τον σιδηρόδρομο από το 2010 και μετά να έχει απωλέσει με υποχρεωτικές μετατάξεις, περίπου το 60% του δυναμικού του και επομένως αποστελεχώθηκε τραγικά, μίλησε στην εκπομπή “Πρωινή Παρέα”, την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη ο Συνταξιούχος Σταθμάρχης, Γιώργος Μαυροπάνος.

Στον αντίποδα αυτής της κίνησης, αναφέρει πως υπήρχε η ελπίδα ότι η τηλεδιοίκηση βελτιωνόταν και τα σύγχρονα συστήματα θα αντικαθιστούσαν αυτή την απώλεια προσωπικού και ο σιδηρόδρομος θα λειτουργούσε με ασφάλεια. Τα έργα όμως καθυστέρησαν τραγικά, δεν λειτούργησαν ποτέ οι τηλεδιοικήσεις, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έφερε νέους πελάτες και οι ανάγκες κυκλοφορίας ήταν μεγάλες πίεζαν το προσωπικό που απέμεινε. Εργαλεία δεν υπήρχαν να δουλέψει, οι σταθμοί δεν ήταν ανοιχτοί και τα πράγματα συνεχώς έβαιναν από το κακό στο χειρότερο.

Για τον κόμβο της Λάρισας, τόνισε ότι είναι σίγουρα κομβικός γιατι διασταυρώνει τρένα από και προς πολλές κατευθύνσεις. Εκεί ο Σταθμάρχης πρέπει να έχει πολύ καλή εμπειρία για να μπορεί να διαχειριστεί όλη αυτή την κυκλοφορία. Μην υπολογίζουμε μόνο την πολυπλοκότητα του σταθμού σε μία κανονισμένη κυκλοφορία με πολλά τρενα, συμβαίνουν και απρόοπτα. Και βλάβες και φόρτος εργασίας γιατί έναν τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας που προσθέτουν βάρος και απαιτούν εμπειρία.

Οι Σταθμάρχες που βγάνουν από την εκπαίδευση και μαθαίνουν τους κανονισμούς κυκλοφορίας, μετά πηγαίνουν στους Σταθμούς και κάνουν πρακτική θητεία για ένα πολύ μεγάλο διάστημα και όταν έρθει η ώρα να αναλάβουν, αναλαμβάνουν δίπλα σε έναν έμπειρο και σιγά σιγά αποκτούν εμπειρία. Αυτό μπορει να κρατήσει και 3 και 6 και 8 μήνες.

Κάθε Σταθμός είναι κανονισμένο πόσες θέσεις (Σταθμαρχών) έχει.  Ανάλογα την σοβαρότητα του Σταθμού και την πολυπλοκότητα. Από εκεί και πέρα ο Επιθεωρητής είναι ο άμεσος προϊστάμενος του Σταθμάρχη και αυτός που ορίζει τις θέσεις. Αν σε έναν Σταθμό προβλέπονται δύο Σταθμάρχης και εμφανιστεί ένας, ο άλλος μπορεί να το αναφέρει και να ζητήσει μέχρι και αναστολή λειτουργίας του Σταθμού μέχρι να εμφανιστεί και δεύτερος Σταθμάρχης. Ο Μηχανοδηγός θα έπρεπε και νομίζω ότι κατάλαβε πως είναι σε λάθος γραμμή, αλλά δεν πήρε τις απαιτούμενες διευκρινίσεις από τον Σταθμάρχη γιατί είναι σε λάθος γραμμή. Το έχει καταλάβει 100% και δυστυχώς, ενώ ήταν πολύ έμπειρος, δεν ακολούθησε τα προβλεπόμενα από τα πρωτόκολλα και τον κανονισμό λειτουργίας. Είχε πολλές δυνατότητες. Πληθώρα ενεργειών, όπως να ακινητοποιήσει το τρένο.

σχετικα ondemand