Πρέπει να Ξέρεις Μηχανή να Κόψεις Μαύρα Μάτια Γιώργος Τσάμπρας
0:00
0:00 LIVE
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  103,7 – 102,9
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103,7 – 102,9 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 221 210 6013168-9 (Studio), 210 6075985 (Γραμματεία – Κοινό) deftero@ert.gr

“Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια” – «Αυτά που απόψε κέρδισες, δικά σου…» Μίκης Θεοδωράκης – Γιώργος Νταλάρας

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου, 9 με 10 το βράδυ, στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103.7.
Αυτή την εκπομπή τη σκέφτομαι όλο αυτό τον καιρό, καθώς με την άκρη του ματιού μου, προσέχω ερμηνείες και αναφορές του Γιώργου Νταλάρα στον Μίκη Θεοδωράκη. Σχεδόν βούρκωσα ακούγοντας κάποια από τα «κρυφά» της «Ρωμιοσύνης». Αλλά και τα λίγο η περισσότερο αναμενόμενα, αποκτούσαν μια άλλη διάσταση ξανατραγουδισμένα αυτή τη στιγμή μπροστά σε κοινό. Το «Κράτησα τη ζωή μου», το «Περιγιάλι», το «Παράπονο», ακόμη και το «Βραδιάζει».
Είπα αυτή τη στιγμή να αφιερώσουμε μια και μόνη ώρα. Κάπως σαν «έναυσμα», σαν επισήμανση μέσα σ’ ένα ημερολόγιο των ημερών μας. Με την ελπίδα μιας ευρύτερης ακρόασης. Και με την προσδοκία μιας ανάλογης συνέχειας από φωνές των επόμενων γενεών. Θα μπορούσε να ‘ναι και μια σειρά πολλών εκπομπών. Το μουσικό όπως και το δημοσιογραφικό της υλικό, πολύ και ποικίλο. Υπάρχουν πολλές καταγραφές και στο διαδίκτυο. Θα μπορούσε να αποτελέσει και υλικό μιας ξεχωριστής έκδοσης. Λίγο ή περισσότερο, όλοι τραγούδησαν αυτή τη στιγμή κάτι του Μίκη Θεοδωράκη. Το ζητούμενο είναι ο τρόπος που γίνεται και ο τρόπος που θα πάει παρακάτω. Με την δυναμική της δημιουργίας του και στην πλήρη έκταση που καταλαμβάνει στο χρόνο. Ένα τραγούδι υπάρχει πάντα όταν τραγουδιέται από τις επόμενες φωνές και μπροστά στις επόμενες γενιές.
Στην εκπομπή απλά σταχυολογούμε κάποιες από τις δισκογραφικές καταγραφές του Γιώργου Νταλάρα σε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, μέσα από μια ευρύτερη κοινή πορεία τη συνεχή αναζήτησή του σε αυτό το υλικό. Από τα «Λιανοτράγουδα» της μεταπολίτευσης, το «Ραντάρ» αλλά και «Το τραγούδι του νεκρού αδελφού» στις αρχές του ’80, τις συναυλίες με το «Άξιον εστί» και τη «Ρωμιοσύνη» στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο Μουσικής, τα χαμηλόφωνα «Δακρυσμένα μάτια» στο «Σείριο» του Μάνου Χατζιδάκι, τα «κινηματογραφικά» με την «Μέτροπολ» στα χρόνια του ’90, τα λαϊκά, τις «Μπαλάντες» και άλλα, στα χρόνια του 2000 πια.
Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».

σχετικα ondemand