Εδώ και τώρα Δ. Καραμαούνας, Α. Βούζη
0:00
0:00 LIVE
102FM  102,0 FM
102FM 102,0 FM Αγγελάκη 14, Θεσσαλονίκη ΤΚ: 54636 2313338420 (Studio), 2313338401,2313338448 (Γραμματεία – Κοινό) 102fm@ert.gr

Ο διδάκτωρ χημικός περιβαλλοντολόγος Κώστας Νικολάου, στον 102FM | «Εδώ και Τώρα» | 22.03.2024

Στους τρόπους αντιμετώπισης και τις εφαρμόσιμες λύσεις στο μείζον πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο διδάκτωρ χημικός περιβαλλοντολόγος Κώστας Νικολάου μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και Τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.

« Η Θεσσαλονίκη ευρισκόμενη στην 6 η θέση των περιβαλλοντικά πιο μολυσμένων πόλεων της Ευρώπης, λόγω και της απουσίας πρασίνου, βιώνει ένα αόρατο καθημερινό εφιάλτη. Παντού στην πόλη η ρύπανση είναι ψηλή, αφού η βασική αιτία που είναι το κυκλοφοριακό και τα μποτιλιαρίσματα αφορούν το σύνολο της πόλης. Τα μικροσωματίδια ppm 2,5 μm, πριν ξεκινήσει το flyover , βρίσκονταν στην ατνόσφαιρα της Θεσσαλονίκης στην πορτοκαλί ζώνη 3 έως 5 φορές πάνω από το όριο των 5 μονάδων, δηλαδή κατά μέσο όρο στις 20 μονάδες. Γι αυτό και η χώρα μας για τη Θεσσαλονίκη, παρά τις προειδοποιητικές επιστολές, δεν έχει λάβει μέτρα και έτσι έχει υποστεί κυρώσεις και καταδίκη, μετά την παραπομπή της σε δίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Τα μικροσωματίδια-αερολύματα είναι τα πλέον επικίνδυνα αφού αυτά έχουν την ιδιότητα της βαθύτερης διείσδυσης και εναπόθεσης στον ανθρώπινο οργανισμό, μπαίνουν στα πνευμόνια έχοντας προσκολληθεί σε καρκινογόνες ουσίες», σημείωσε ο κ. Νικολάου και αποκάλυψε ότι «τώρα ο δείκτης ποιότητας του αέρα της Θεσσανίκης έχει φθάσει στην κόκκινη ζώνη αφού βρίσκεται πλέον 5 έως 7 φορές πάνω από το όριο των 5 μονάδων. Παλαιότερες έρευνες στη Θεσσαλονίκη καταδεικνύουν ότι σε ετήσια βάση έχουν 1000 επιπλέον θανάτους ανθρώπων λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης». Αναφερόμενος στις λύσεις ο κ. Νικολάου τόνισε ότι η Στροφή στα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι συνδυασμένες μεταφορές των πολιτών από Μετρό,Τραμ , και Λεωφορεία μπορούν να περιορίσουν το αρνητικό φαινόμενο. Το Μετρό θα βοηθήσει σε ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 15 % . Σημαντική θα είναι η συνεισφορά των λωρίδων αποκλειστικής κίνησης των λεωφορείων,που δεν σταματούν, παρά μόνο στις στάσεις».

σχετικα ondemand