Εδώ και τώρα Δ. Καραμαούνας, Α. Βούζη
0:00
0:00 LIVE
102FM  102,0 FM
102FM 102,0 FM Αγγελάκη 14, Θεσσαλονίκη ΤΚ: 54636 2313338420 (Studio), 2313338401,2313338448 (Γραμματεία – Κοινό) 102fm@ert.gr

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Βούγιας, στον 102FM | «Εδώ και Τώρα» | 26.07.2024

Στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, την εμπειρία από την εφαρμογή της ως εναλλακτικού μέτρου ανακούφισης από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αναφέρθηκε ο  Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Βούγιας, μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.

«Πάνω από 35, μπορεί και 40 χρόνια (σ.σ. μας απασχολεί το θέμα), ωστόσο το θέμα επιμένει, όσο ο Θερμαϊκός παραμένει άδειος, για να μην πω “νεκρός”, γιατί τα εμπορικά καράβια περιμένουν να ξεφορτώσουν. Θα ενώσει τις δύο πλευρές του Θερμαϊκού. Εκκρεμεί, αλλά αργά ή γρήγορα κάποια στιγμή θα επιβάλλει την παρουσία της και θα είναι -είναι- προφανής η ανάγκη υλοποίησής της. Η μονοδιάστατη εμμονή της πόλης μόνο σε ένα μέσο σταθερής τροχιάς πρέπει να ξεπεραστεί .Η εμμονή ορισμένων τούς κάνει να δεσμεύουν ακόμη και οποιαδήποτε συζήτηση. Ενώ στις περισσότερες  ανεπτυγμένες πόλεις του κόσμου βλέπει κανείς μια βεντάλια μέσων σταθερής τροχιάς.» επισήμανε ο κ. Βούγιας.

Και πρόσθεσε: «Μιλούμε για πρόταση μελετημένη, αδειοδοτημένη από το υπουργείο Μεταφορών πριν από 10 χρόνια όταν ήταν ο κ. Σιμόπουλος και είχε δοθεί 1 εκατομμύριο ευρώ για μελέτες. Ένα ερώτημα που πλανάται είναι η βιωσιμότητα. Το καλύτερο είναι στην πράξη να ζητήσει από ενδιαφερόμενους, με μια απλή προκήρυξη από την Εγνατία Α.Ε., που θεσμικά είναι ο διαχειριστής του έργου από το υπουργείο Μεταφορών, και έχει κάνει όλες τις μελέτες, και να ζητήσει από μια κοινοπραξία που να διαθέτει τεχνογνωσία ακτοπλοΐας και μια κατασκευαστική εταιρία που θα κατασκευάσει τις στάσεις. Από πλευράς Περιφέρειας, ο κ. Μπίλιας, έχει πει ότι έχουμε χρήματα για στάσεις. Με ένα κόμιστρο που η διοίκηση θα το ορίσει, θα μπορούσε να είναι 5 ευρώ και να δίνει μια σταθερή σύνδεση χειμώνα καλοκαίρι, με ενδιάμεση στάση στην Καλαμαριά και το αεροδρόμιο. Θα ακούσατε και για το κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας που υπάρχει ενδιαφέρον. Η περιοχή αλλάζει, ο Θερμαϊκός ζωντανεύει. Όλα πιέζουν, ώστε η θαλάσσια σύνδεση να εξυπηρετήσει το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, που παραμένει ανεκμετάλλευτο. Και η περιοχή του Καλοχωρίου είναι ανεκμετάλλευτη. Είναι ένα διαφορετικός θαλάσσιος δρόμος, που προσφέρει εξυπηρέτηση και ικανοποίηση. Στην αρχή ήταν καθαρά οικονομικό το θέμα, γιατί ζητούσαμε από τους ακτοπλόους να κατασκευάσουν και τις στάσεις. Έτσι δεν θα ήταν ανταγωνιστικό σε σχέση και με τα λεωφορεία. Τώρα όμως που η πολιτεία δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τις 6-7 στάσεις, καλύπτεται ένα μεγάλο μέρος του επενδυτικού κόστους. Ακράδαντα πιστεύω, και γνωρίζω  εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και τηλεφωνήματα, ανθρώπων που μου  λένε: «γιατί δεν προκηρύσσεται  η εκδήλωση ενδιαφέροντος, ώστε να έρθουμε με τα καράβια μας; Τους εξηγώ ότι πρέπει να είναι κοινοπραξία. Υπάρχει ενδιαφέρον».

σχετικα ondemand