Πρέπει να Ξέρεις Μηχανή να Κόψεις Μαύρα Μάτια Γιώργος Τσάμπρας
0:00
0:00 LIVE
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  103,7 – 102,9
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103,7 – 102,9 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 221 210 6013168-9 (Studio), 210 6075985 (Γραμματεία – Κοινό) deftero@ert.gr

«Αχ, Διονύση! Μ’ έκανες και τραγουδάω…ποπ! | 10.03.2023

Η Σωτηρία Μπέλλου μετά το ρεμπέτικο

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023 , 9 με 10 το βράδυ, στο Δεύτερο Πρόγραμμα και στην εκπομπή του Γιώργου Τσάμπρα.

Το τελευταίο ταξίδι του σκηνοθέτη Λάκη Παπαστάθη, μού έφερε στο νου ανάμεσα στα άλλα και εκείνο το φίλμ που έκανε για τον Διονύση Σαββόπουλο και έχει καταγράψει την Σωτηρία Μπέλλου να ηχογραφεί το «Ζεϊμπέκικο», το «Μ’ αεροπλάνα και βαπόρια». Η Μπέλλου βγαίνει από το θάλαμο ηχογραφήσεων, ελαφρώς κουρασμένη, προβληματισμένη και αναφωνεί : «Αχ, Διονύση!… μ’ έκανες και τραγουδάω …ποπ!». Ξεκινώντας απ’ αυτή τη φράση της Μπέλλου, είπαμε να θυμηθούμε σήμερα στην εκπομπή, όσο μπορούμε περισσότερες από τις στιγμές που η Μπέλλου τραγούδησε καινούργια τραγούδια νεώτερων δημιουργών, στην εικοσαετία 1970-1990.Πάντα, παράλληλα με τις νέες εκτελέσεις παλιών λαϊκών. Το πρώτο πράγμα που αξίζει να επισημανθεί είναι ότι το καινούργιο υλικό που τραγουδάει σε αυτά τα χρόνια η Μπέλλου, δεν ανήκει σε κατ’ ευθείαν …απογόνους του κλασσικού λαϊκού πάλκου. Είναι γραμμένο κατ’ εξοχήν από δημιουργούς που συνηθίσαμε να εντάσσουμε στο λεγόμενο «έντεχνο τραγούδι» – με εξαίρεση ίσως τον Στέλιο Βαμβακάρη( 1985). Με χρονολογική σειρά : Σαββόπουλος (1975), Βασίλης Δημητρίου(1976),Ηλίας Ανδριόπουλος(1980 και 1985),Δήμος Μούτσης( 1981),Δημήτρης Λάγιος(1983),Γιάννης Μαρκόπουλος(1984),Λίνος Κόκοτος(1986),Κώστας Καλδάρας (1991) ακόμη και Γιώργος Κατσαρός(1991) . Και πρώτος πρώτος, ο Αργύρης Κουνάδης (1973). Αυτή είναι η διαδρομή της Μπέλλου στην δισκογραφία «μετά το ρεμπέτικο». Κάποια στιγμή βέβαια, τραγούδησε και στην τηλεόραση το «Είμ’ αητός χωρίς φτερά» του Μάνου Χατζιδάκι ( 1977, “Μουσική βραδιά” του Γιώργου Παπαστεφάνου ) αλλά και σε συναυλίες ανέκδοτα τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου(1978). Οι αφηγήσεις των συνθετών που έχουμε καταγράψει, λένε ότι δεν της ήταν εύκολο να ενταχθεί σ’ αυτές τις επιλογές. Ενώ – αρχικά, τουλάχιστον – υπήρχαν και αρκετοί ενδοιασμοί για το αν θα την δεχόταν το κοινό σ’ αυτό το υλικό. Εν τέλει, η επικαιρότητα της κάθε εποχής έδωσε τη δική της απάντηση. Και ο χρόνος πού πέρασε, έκανε τις δικές του επιλογές. Η εκπομπή παρακολουθεί τις συνεργασίες, τις εποχές, τα τραγούδια αλλά και τα χρόνια πού πέρασαν.

Πάντα, με τη διάθεση του «Παρ’ το αλλιώς… θα βρεις!».



σχετικα ondemand