Αίθουσα Σύνταξης Γ. Μητράκης, Μ. Τσακίρη
0:00
0:00 LIVE
102FM  102,0 FM
102FM 102,0 FM Αγγελάκη 14, Θεσσαλονίκη ΤΚ: 54636 2313338420 (Studio), 2313338401,2313338448 (Γραμματεία – Κοινό) 102fm@ert.gr

Ο καθ/τής του Πειραματικού Λυκείου Παν/μίου Μακεδονίας Νίκος Τερψιάδης – Η Ομάδα Μαθητών Ισομετρικής, στον 102FM | «Αίθουσα Σύνταξης» | 18.04.2024

Για την Παγκόσμια Πρωτιά που έφερε στη Θεσσαλονίκη η Ομάδα Μαθητών του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, «Μαθητική Επιχείρηση Isometrics» στο διαγωνισμό GEN-E της JA Europe εικονικής επιχείρησης, που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, μεταξύ 40 χωρών αναφέρθηκε ο καθηγητής του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Νίκος Τερψιάδης και η Ομάδα Μαθητών Ισομετρικής μιλώντας στην εκπομπή «Αίθουσα Σύνταξης» του 102FM της ΕΡΤ3.

«Αυτή η περιπέτεια ξεκίνησε πέρσι τον Σεπτέμβριο με τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Junior Achievement. Καθηγητές είμαστε εγώ, η Άννα Ματσιώρη και η Κυριακή Βασιλού. Είχαμε και τις προηγούμενες χρονιές διακρίσεις, αυτή ήταν η κορυφαία. Είχαμε το wizzle, ένα πολύ καλό προϊόν, μια εξαιρετική ιδέα, και μια ομάδα παιδιών που υποστήριξε εξαιρετικά την ιδέα κι έτσι φτάσαμε να κερδίσουμε το παγκόσμιο. Είναι ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που συνδυάζει πολλές επιστήμες, πολλά επιστημονικά πεδία, δίνει στα παιδιά γνώσεις που δεν περιλαμβάνονται στο σχολικό υλικό. Το προϊόν έχει ήδη εμπορικές διαστάσεις και αυτό ήταν μια από τις παραμέτρους που μας έδωσε και τη νίκη. Σχεδιάζεται από τους μαθητές και παράγεται από τους μαθητές στο σχολείο με 3D εκτύπωση, με laser cut. Το προϊόν πουλιέται και μέσω της ιστοσελίδας μας και υπάρχει στη Θεσσαλονίκη σε όλα τα μουσεία του Momus, τα Μουσεία Σύγχρονης Τέχνης και Κινηματογράφου, στο Noesis, σε κάποια τοπικά βιβλιοπωλεία και στην Αθήνα και στο Μουσείο Ηρακλειδών, κλπ.», επισήμανε ο κ. Τερψιάδης και πρόσθεσε: «Είναι ένα μαθηματικό παιχνίδι που έχει τη μορφή του παζλ, αλλά διαφέρει πολύ, γιατί μπορεί να λυθεί με πολλούς τρόπους. Βασίζεται σε συμμετρίες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως serious game για εκπαιδευτικούς και ιατρικούς λόγους. Η Εταιρεία Νόσου Alzheimer το χρησιμοποιεί ήδη για άτομα με άνοια και νοητικές δυσκολίες . Έχει προκαλέσει και το ενδιαφέρον του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας! Κυκλοφορεί σε πολλές εκδόσεις, 25 διαφορετικά μοντέλα που κυκλοφορούν, μια άλλη που είναι αφιερωμένη σε σπουδαίους ζωγράφους και μια ξύλινη έκδοση».

Αναφερόμενη στη μεγάλη επιτυχία τους η επικεφαλής-εκπρόσωπος  της Ομάδας «Μαθητική Επιχείρηση Isometrics» μαθήτρια  Κορίνα Μαλασίδη υπογράμμισε: «Η αλήθεια είναι ότι είμαστε ακόμη όλοι πολύ σοκαρισμένοι και ενθουσιασμένοι. Είναι τεράστια τιμή η κατάκτηση ενός τέτοιου τίτλου. Ήταν απρόσμενο, με την έννοια ότι υπήρχε πολύ υψηλός ανταγωνισμός. Εμείς κάναμε την καλύτερη δυνατή προσπάθεια και οι κόποι μας ανταμείφθηκαν. Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε την ιδέα θέλαμε να κάνουμε κάτι που να δημιουργεί αξία και να προσφέρει στην κοινωνία και στους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεται.

Επίσης, κάτι που μας απομακρύνει από τις οθόνες των υπολογιστών και των κινητών, και παράλληλα λειτουργεί ως ένα serious game. Και να φτιάξουμε κάτι που εμπνέει κι εμάς τους ίδιους. Η ιδέα ξεκίνησε από τον Όμιλο Μαθηματικών του σχολείου μας, που είχε ήδη λάβει βραβεύσεις σε έρευνες για τις συμμετρίες. Εκμεταλλευτήκαμε τη δουλειά για τις συμμετρίες και, σε συνδυασμό με τους δικούς μας στόχους, φτιάξαμε το παιχνίδι. Είναι ένα hands on game, βελτιώνει τη λεπτή κινητικότητα. Ενώ ξεκινήσαμε με την πιο απλή μορφή του παιχνιδιού, εξελίχθηκε πολύ. Αντιληφθήκαμε ότι έχει πολύ μεγάλη απήχηση στην κοινωνία. Είμαστε 17 άτομα, τα 5 συμμετέχουμε στους διαγωνισμούς κι εκπροσωπούμε την ομάδα. Στην αρχή δεν γνωριζόμαστε μεταξύ μας, αλλά όλοι έχουμε κερδίσει από τη συνεργασία και το δέσιμο. Έχουμε γίνει μια αχώριστη ομάδα και μεταξύ μας και με τους υπεύθυνους καθηγητές. Τα τέσσερα παιδιά είναι στη Β’ λυκείου και το ένα στη Γ’ Λυκείου. Δεν θέλει κανείς να σταματήσει να δουλεύει στην ιδέα. Είμαστε βέβαιοι ότι θα αξιοποιήσουμε και το χρηματικό έπαθλο των 15.000 ευρώ για την επιχείρηση, για να τη μεγαλώσουμε και κυρίως για την παραγωγική μας δραστηριότητα».

σχετικα ondemand