Με τα Πόδια Μέχρι την Αλήθεια Λίνα Νικολακοπούλου, Αλεξάνδρα Χριστακάκη
0:00
0:00 LIVE
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  103,7 – 102,9
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103,7 – 102,9 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 221 210 6013168-9 (Studio), 210 6075985 (Γραμματεία – Κοινό) deftero@ert.gr

«Με τα πόδια μέχρι την αλήθεια» – ο Γιώργος Ζαμπέτας αυτοσυστήνεται μέσα από δυο εκδόσεις

“Με τα πόδια μέχρι την αλήθεια”, Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020, στις 18.00.
Η Λίνα Νικολακοπούλου και η Αλεξάνδρα Χριστακάκη παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στον Γιώργο Ζαμπέτα. Ξεφυλλίζουν και διαβάζουν αποσπάσματα από το βιβλίο “Γιώργος Ζαμπέτας” της κόρης του Κατερίνας, Εκδόσεις Άγκυρα και το “Η βρόχα έπιπτε… στρέιτ θρου” της Ιωάννας Κλειάσιου, Εκδόσεις Ντέφι. Σε πρώτο πρόσωπο ο Γιώργος Ζαμπέτας αυτοσυστήνεται. Ο συνθέτης, ο τραγουδιστής, ο δεξιοτέχνης του μπουζουκιού. Ο Μάγκας, ο αθυρόστομος, ο αυθεντικός ,ο αυτοδίδακτος. Ζωή μυθιστορηματική. Από το Αιγάλεω city στις Κάννες και τελικά απομονωμένος, ξεχασμένος και πικραμένος. Συνεργάστηκε με τον Χατζηδάκη, τον Θεοδωράκη, τον Ξαρχάκο, τον Πλέσσα, τον Καζαντζίδη, τον Μητροπάνο, την Μοσχολιού, τον Χριστοδούλου, την Πόλυ Πάνου και πολλούς άλλους. Η συγγραφέας Ιωάννα Κλειάσιου και στιχουργός στο “Χίλια Περιστέρια” καταθέτει μαρτυρίες από την καθημερινή δίχρονη επαφή τους μέχρι το τέλος της ζωής του Ζαμπέτα.
Τα βιβλία αυτά αποτελούν όχι μόνο βιογραφία του Ζαμπέτα, αλλά είναι η ακτινογραφία της ελληνικής κοινωνίας από τα χρόνια της Κατοχής μέχρι την μεταπολίτευση, η ιστορία των δισκογραφικών εταιρειών, η σκληρή και ανταγωνιστική ζωή της νύχτας και των μπουζουκιών, η εξιστόρηση της ζωής όλων αυτών των ειδώλων του τραγουδιού στο ξεκίνημα της καριέρας τους, η ταξική χαρτογράφηση της εποχής και πολλές, πολλές προσωπικές στιγμές που άλλες οδηγούν στην απομάγευση και άλλες στην επιβεβαίωση των προσωπικοτήτων. Μέσα από αυτά τα αφιερώματα συνθέτων (Άκης Πάνου, Γιάννης Παπαϊωάννου, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Γιώργος Ζαμπέτας, Σωτηρία Μπέλλου) συνθέτω το παζλ εκείνης της εποχής. Το τραγούδι στα χρόνια της Κατοχής, του Εμφυλίου, της χούντας, της μεταπολίτευσης. Τραγούδι, μουσική, δισκογραφία, λογοκρισία, κοινωνία, πολιτική. Και το στίγμα του κάθε συνθέτη διαφορετικό. Η πολιτική του στάση διαφορετική. Και η παρακαταθήκη διαφορετική. Είναι προφορική ιστορία και ήταν πρωταγωνιστές.

σχετικα ondemand