Στην επάρκεια ακόμη και των πιο σύγχρονων συστημάτων για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας, για να αποτρέψουν τυχόν ατυχήματα λόγω της υποστελέχωσης των υπηρεσιών αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Κανδεράκης, μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και Τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.
«Το προσωπικό έχει μειωθεί 40% από το 2010, του δικού μου κλάδου, των ηλεκτρονικών μηχανικών. Αντίστοιχα περίπου 435.000 πτήσεις εξυπηρετήσαμε το 2002 και το 2024 κάτι λιγότερο από 1.100.000 πτήσεις. Έχει υπερδιπλασιαστεί το αεροπορικό έργο και ο κόσμος έχει υποδιπλασιαστεί. Αυτό είναι για εμάς κρίσιμο. Εξυπηρετείται αυτή η κίνηση με τα ίδια συστήματα, γιατί ελάχιστες αναβαθμίσεις έχουν γίνει. Το ότι μπορούμε και καταφέρνουμε να εξυπηρετήσουμε την κίνηση το συνδέουμε άμεσα με το ότι ο ανθρώπινος παράγοντας συμβάλλει σε αυτή την επιτυχία», επισήμανε ο κ. Κανδεράκης.
Και πρόσθεσε: «Εγώ δεν θέτω θέμα ασφάλειας, αν και για αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντούν οι ηγεσίες. Αλλά με το χέρι στην καρδιά μπορώ να σα πω ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας. Χρειάζεται ψυχραιμία. Αλλά αυτό που πάντα λέμε είναι ότι κινδυνεύει το «μαγαζί» να κλείσει, διότι για να πετύχεις την ασφάλεια, θα εφαρμόσεις μέτρα ζημιογόνα για την οικονομία, την εικόνα της χώρας, κλπ. Τα πιο σύγχρονα μηχανήματα δεν τα έχουμε, αλλά το γεγονός ότι κάθε χρόνο εξυπηρετείται η κίνηση και είναι αυξημένη, αποδεικνύει κάτι. Το σύστημα έχει ένα όριο και δεν διανοούμαι ότι κάποιος πιέζει και εργάζεται πέρα από αυτό που αντέχει το σύστημα.»