Εδώ και τώρα Δ. Καραμαούνας, Α. Βούζη
0:00
0:00 LIVE
102FM  102,0 FM
102FM 102,0 FM Αγγελάκη 14, Θεσσαλονίκη ΤΚ: 54636 2313338420 (Studio), 2313338401,2313338448 (Γραμματεία – Κοινό) 102fm@ert.gr

Ο Καθηγητής Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, στον 102FM | «Εδώ και Τώρα» | 22.05.2024

Στην πρωτοποριακή και καινοτόμα χρήση αστικού λεωφορείου, με καύσιμο το Υδρογόνο, το οποίο παρουσιάστηκε χθες στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο καθηγητής τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και Τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.

«Ήταν μια ευκαιρία να δουν το υδρογόνο ως πηγή ενέργειας και το πώς λειτουργεί ένα λεωφορείο. Όταν κάποιος είναι μέσα στο λεωφορείο μπορεί να καταλάβει πόσο ήσυχο, καθαρό και άνετο είναι το λεωφορείο αυτό στη διάρκεια της λειτουργίας του. Το υδρογόνο είναι ένα καύσιμο όπως τα συμβατικά, αλλά δεν περιλαμβάνει άνθρακα και δεν επιβαρύνει το διοξείδιο, άρα είναι ένα καθαρό, “πράσινο καύσιμο”. Μετατρέπεται απευθείας, μέσω μιας κυψέλης καυσίμου, σε ηλεκτρικό ρεύμα. Άρα, αντί να έχουμε μπαταρίες, παράγουμε την ηλεκτρική ενέργεια πάνω στο λεωφορείο, δίνει κίνηση σε ένα μοτέρ και το μοτέρ στο λεωφορείο», εξήγησε ο κ. Ντζιαχρήστος.

Αναφερόμενος στο πλεονέκτημα αυτού του τύπου τους λεωφορείου, εκτός από το κρίσιμο περιβαλλοντικό ο κ. Ντζιαχρήστος σημείωσε ότι «το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι δεν έχουμε το μεγάλο βάρος των μπαταριών στα λεωφορεία που φτάνουν αρκετούς τόνους. Σαράντα κιλά υδρογόνου φτάνουν να μας δώσουν αυτονομία και ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα, μέσα σε 10 λεπτά. Ο κόσμος έχει τη λανθασμένη εντύπωση ότι το υδρογόνο είναι επικίνδυνο καύσιμο. Δεν είναι. Έχει κάποιες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά τη συνάφειά του με κάποια υλικά, τον τρόπο που καίγεται κλπ Αναρωτιέμαι το ηλεκτρικό ρεύμα δεν είναι επικίνδυνο; Είναι. (ενν. δεν σημαίνει ότι το απορρίπτουμε)».

σχετικα ondemand