Εδώ και τώρα Δ. Καραμαούνας, Α. Βούζη
0:00
0:00 LIVE
102FM  102,0 FM
102FM 102,0 FM Αγγελάκη 14, Θεσσαλονίκη ΤΚ: 54636 2313338420 (Studio), 2313338401,2313338448 (Γραμματεία – Κοινό) 102fm@ert.gr

Ο αεροναυπηγός, εκδότης και διευθυντής περιοδικού “Πτήση” Φαίδων Καραϊωσηφίδης στον 102FM | «Εδώ και τώρα» | 23.04.2024

Για τα δημοσιεύματα εκείνα που αναφέρουν ότι τα αεροπλάνα αντιμετωπίζουν προβλήματα από τις παρεμβολές  των GPS αναφέρθηκε ο αεροναυπηγός, εκδότης και διευθυντής του περιοδικού “Πτήση” Φαίδων Καραϊωσηφίδης,  μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και Τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.

«Ισχύουν πολλά από αυτά που έχουν γραφτεί. Τι σημαίνει GPS για την αεροπορία; Ό,τι και για το αυτοκίνητο. Είναι το παγκόσμιο σύστημα γεω-τοποθέτησης, είναι ένα πλέγμα δορυφόρων και αυτό είναι το αμερικανικό σύστημα. Πάνε τρεισήμισι δεκαετίες που είχαν δημιουργήσει δίκτυο δορυφόρων, που βασίζονται σε συν-χρονισμό. Υπάρχουν στρατιωτικές και πολιτικές εκδόσεις, με διάφορες ποιότητες ακρίβειας. Μας βοηθάει να υπολογίσουμε την ταχύτητα, να σχεδιάσουμε ταξίδια με αυτοκίνητο, αλλά η μεγάλη εφαρμογή είναι στη ναυτιλία και την αεροναυτιλία, αυτή υποφέρει πρώτη», υπογράμμισε ο κ. Καραϊωσηφίδης,

για να προσθέσει: «υπάρχει και το ευρωπαϊκό σύστημα Galileo, που δεν καλύπτει όλη την επιφάνεια της γης, αλλά είναι εξίσου ακριβές. Υπάρχει ρωσικό σύστημα, κινέζικο σύστημα και άλλα. Το GPS είναι το πιο διαδεδομένο. Τα αεροσκάφη έχουν ενσωματωμένο GPS στα συστήματα πλοήγησης, που βελτιώνει συνεχώς τη θέση του αεροπλάνου, αλλά δεν βασίζεται μόνο σε αυτό (στο αεροπλάνο). Ανά πάσα στιγμή μπορεί να χαθεί, μπορεί να υποστεί επεμβάσεις από τρίτα μέρη και, το πιο επικίνδυνο, είναι να ξεγελαστεί. Όλες αυτές οι πρακτικές σχετίζονται με στρατιωτικές επιχειρήσεις ή περιοχές που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες, διότι υπάρχει επαφή με καταστάσεις κρίσεις. Πέραν της Ουκρανίας, της Μέσης Ανατολής, η Βαλτική είναι μια περιοχή με δραστηριότητα « ψευδών σημάτων- παρεμβολών», όπου υπάρχει δραστηριότητα του ΝΑΤΟ. Στη συντριπτική πλειοψηφία δεν στοχεύουν συγκεκριμένα την πολιτική αεροπορία, τουλάχιστον δεν έχουμε αποδείξεις. Όλες οι πτήσεις είναι ασφαλείς. Οι αεροπορικές μεταφορές παραμένουν ασφαλείς, διότι η αεροπορία είναι ενήμερη για τη δραστηριότητα. Απλώς είναι ενοχλητικό, είναι κάποιες φορές απαγορευτικό για περιοχές όπου εμφανίζονται τέτοια μεγάλα φαινόμενα, αλλά και για περιοχές όπως στη Μεσόγειο, όπου η διεξαγωγή των αερομεταφορών επιβαρύνεται πολύ».

Για τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης στις αερομεταφορές ο κ. Καραϊωσηφίδης επισήμανε: «Υπάρχουν απίστευτες εξελίξεις. Πάρα πολλές σχετίζονται με στρατιωτικά προγράμματα και δεν μαθαίνουμε πολλές λεπτομέρειες. Την προηγούμενη εβδομάδα η αμερικανική στρατιωτική αεροπορία ανακοίνωσε την πρώτη αερομαχία ανάμεσα σε αεροπλάνο με πιλότο και σε δεύτερο, στο οποίο υπήρχε πιλότος, αλλά ελεγχόταν με τεχνητή νοημοσύνη. Κάποια στιγμή θα είναι αρκετά έξυπνα τα αεροσκάφη, που δεν θα χρειάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας, παρά μόνο αν θα πρέπει να παίρνει αποφάσεις, π.χ. να ρίξει όπλα.

Η αεράμυνα του Ισραήλ αντιμετώπισε μπαράζ επιθέσεων. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι αυτή που θα κάνει το σύστημα αεράμυνας απείρως αποτελεσματικότερο, γιατί δεν θα υπάρχει το περιθώριο λάθους».

σχετικα ondemand