Εδώ και τώρα Δ. Καραμαούνας, Α. Βούζη
0:00
0:00 LIVE
102FM  102,0 FM
102FM 102,0 FM Αγγελάκη 14, Θεσσαλονίκη ΤΚ: 54636 2313338420 (Studio), 2313338401,2313338448 (Γραμματεία – Κοινό) 102fm@ert.gr

O αναπληρωτής διευθυντής  ΕΛΚΕΘΕ και διευθυντής ερευνών του ινστιτούτου ωκεανογραφίας Βασίλειος Καψιμάλης στον 102FM | «Εδώ και τώρα» | 17.04.2024

Στο ζήτημα του λιμένος  του Βόλου, στο οποίο μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023,έχουν «επικαθίσει» 700.000 κυβικά μέτρα φερτής ύλης και έχουν μειώσει τα βάθη έως και δύο μέτρα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν σε αυτό μεγάλα κρουαζιερόπλοια αλλά και εμπορικά πλοία, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθυντής  ΕΛΚΕΘΕ και διευθυντής ερευνών του ινστιτούτου ωκεανογραφίας Βασίλειος Καψιμάλης μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και Τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.

«Το επείγον είναι να μεταφερθούν ο τεράστιος όγκος των φερτών υλικών, που δυσχεραίνει και καθιστά προβληματική  την ασφαλή προσέγγιση στο λιμάνι του Βόλου.  Αυτό που συνέβη στο λιμάνι του Βόλου είναι πρωτόγνωρο. Κάτι αντίστοιχο είχαμε παλαιότερα στο λιμάνι στη Νέα Πέραμο. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ο όγκος των φερτών υλικών από τον Κραυσίδωνα, του  μεγαλύτερου χειμάρρου, που διατρέχει αποκλειστικά το εσωτερικό του ευρύτερου Βόλου και του χειμάρρου Ξηριά, όπου τα λειτουργικά βάθη είναι αρκετά μπαζωμένα. Με ένα ερευνητικό σκάφος κάνουμε συνεχώς διάφορες αποτυπώσεις και συγκρίνουμε τη σημερινή κατάσταση,  με τη κατάσταση προ της καταιγίδας. Η κατάσταση είναι ιδιαιτέρως δυσχερής στο δυτικό κομμάτι του λιμανιού, εκεί όπου βρίσκεται και η Ιχθυόσκαλα. Στο ανατολικό τμήμα του λιμανιού δεν έχουμε μεγάλο πρόβλημα» επισήμανε ο κ. Καψιμάλης,

και πρόσθεσε: «το πιο σημαντικό πρόβλημα με τα φερτά υλικά  είναι η ποιότητα τους, άλλο επικίνδυνο , άλλο ρυπασμένο, αν μεταφέρουν μαζί και ρύπους, με ποια μέθοδο θα τα αποσύρεις και που θα τα εναποθέσεις με ασφάλεια. Είναι άμμος, λάσπη, άργιλος  μαζί και έχουν δημιουργήσει ένα δέλτα μεταξύ του Κραυσίδωνα και του  Ξηριά. Αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις με την εκβάθυνση να φθάσει στο  μείον 11 μέτρα για να μπορεί να δέχεται μεγάλα σκάφη».

Ήδη έχει εγκριθεί η σχετική δαπάνη , καθώς και το χρονικό όριο της προκήρυξης στο τέλος του πρώτου εξαμήνου τρέχοντος έτους. Από τη στιγμή επιλογής του αναδόχου τα έργα αποκατάστασης ύψους 6,2 εκατ. θα διαρκέσουν ένα χρόνο.

σχετικα ondemand