Στις αιτήσεις για αποζημιώσεις, λόγω των καταστροφών από την καταιγίδα Bora, οι παλιές κλήσεις στάθμευσης προηγούμενων ετών που αποστέλλονται οίκοθεν από το δήμο Θεσσαλονίκης , καθώς χρεώνονται στα ΑΦΜ-Taxis των υπόχρεων αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού και Δημοτικής Περιουσίας Γιώργος Αρβανίτης, μιλώντας στην εκπομπή «Αίθουσα Σύνταξης» του 102FM της ΕΡΤ3.
«Έχουμε πολλά παράπονα από πολίτες και απορίες, ιδιαιτέρως για τα αυτοτελή χρέη, όπως οι παραβάσεις του ΚΟΚ. Αυτοτελές σημαίνει ότι είναι με νόμο έξω από τους νόμους που άπτονται των ΟΤΑ. Αυτά τα αυτοτελή πρέπει να βεβαιωθούν από τον δήμο σε τρία χρόνια και να τα εισπράξουν μέσα σε 20 χρόνια. Από το 2004 έως σήμερα έχουν τη δυνατότητα εφόσον τα έχουν βεβαιώσει μέσα σε τρία χρόνια πρέπει να τα εισπράξουν. Είναι υποχρεωμένος ο ταμίας να κάνει αναγκαστικά μέτρα για να εισπραχθούν τα πρόστιμα», επισήμανε ο κ. Αρβανίτης
Και πρόσθεσε: «Μέσα στην 20ετία πρέπει να γίνουν τα αναγκαστικά μέτρα, δηλαδή δέσμευση σε λογαριασμό τράπεζας, να μην μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα. Ο νόμος 5027 του 2023 είπε ότι ως το 2018 ισχύει η 20ετία, από εκεί και πέρα θα ισχύσει η πενταετία. Εδώ έχουμε την τομή και μπερδεύονται οι πολίτες. Οι δεσμεύσεις είναι πάνω από 50 ευρώ, για 20αρικο δεν πας στην τράπεζα.
Τα πιο πολλά είναι για πάρκινγκ (σ.σ. παράνομη στάθμευση).Κάνουμε την τομή ως δήμος και κάνουμε την ηλεκτρονική κλήση και μέσα σε λίγες μέρες έχουμε (σ.σ. την ειδοποίηση). Η πρώτη ειδοποίηση (σ.σ. προς τον ενδιαφερόμενο που έκανε την παράβαση) είναι το ροζ χαρτάκι στο παρμπρίζ, η δεύτερη είναι μια επιστολή ότι υπάρχει η παράβαση και το πρόστιμο, και μέσα σε τρία χρόνια στέλνει φάκελο με τη βεβαίωση του προστίμου. Επειδή είναι 20ετία είναι υποχρεωμένος ο δημοτικός ταμίας να κάνει επαναβεβαίωση και να πάει για άλλη μια 20ετία. Το πρόστιμο του 2004, αν δεν κάνει κίνηση να το ξαναστείλει στον δικαιούχο ή να κάνει κατάσχεση, θα χάσει το έσοδο, άρα θα είναι υπόλογος ο ταμίας. Υπάρχει νόμος να κάνει και 60 δόσεις.Έχεις πέντε χρόνια να το πληρώσεις. Ο δήμος δεν μπορεί να το σβήσει, θα το κρατάει εκεί.
Για την κακοκαιρία και τις αποζημιώσεις να επισημάνω ότι έχουμε πάνω από 10-15 αιτήσεις για αποζημιώσεις για αυτοκίνητα και δίκυκλα (σ.σ. πτώσεις δέντρων, κλπ.) Κάναμε αίτημα στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης να χαρακτηριστεί ο Δήμος μας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μήπως χρηματοδοτηθούν, γιατί είναι και άλλοι δήμοι. Η διαδικασία για ένα αυτοκίνητο είναι ότι γίνεται αίτημα στον δήμο, εξετάζεται από τους εμπειρογνώμονες και παει στη δημοτική επιτροπή.
Για την αύξηση των δημοτικών τελών κατά 30%, η έγκριση της οποίας πέρασε από τη δημοτική επιτροπή, υπογραμμίζω ότι τα κονδύλια της καθαριότητας πρέπει να είναι συγκεκριμένα για να καθαρίζεται η πόλη και να ηλεκτροφωτίζεται. Είναι ανταποδοτικό τέλος. Αν θέλω να κάνω κοινωνική πολιτική, απευθύνομαι στην πολιτεία να δώσει κονδύλια. Εκεί ήταν η αυταπάτη της προηγούμενης διοίκησης, που είχε πει προεκλογικά, και όχι λόγω κορονοϊού, ότι θα μειώσει τα τέλη για να ελαφρύνει τον κόσμο. Δήθεν. Απορρόφησε κονδύλια που ήταν υποχρεωτικά να πάνε για σχολεία, συντηρήσεις, κλπ. Έγινε σε αντί-οικονομική πολιτική βάση και εκτός νόμου. Μας άφησε έλλειμμα 20 εκατομμυρίων στην καθαριότητα. Όταν πήγε να κλείσει τον προϋπολογισμό είδε ότι δεν κλείνει, κι έτσι εμείς λειτουργούμε με έλλειμμα στην καθαριότητα. Βάζουμε 30% για να έχουμε ένα καλό επίπεδο καθαριότητας και είναι νομική υποχρέωση των δήμων να ισοσκελίσουν τα κόστη στην καθαριότητα. Δεν υπάρχει επιχορήγηση για τα ανταποδοτικά. Είναι ηθική υποχρέωση του δήμου να κάνει χρηστή διαχείριση. Είναι 30% στο 1,5 ευρώ. Έχετε ένα σπίτι 50 τετραγωνικά; Είναι 25 ευρώ τον χρόνο. Δεν είναι τρελό ποσό. Τα τέλη τα μειώνεις μόνο αν έχεις πλεόνασμα. Δεν μειώνεις τα τέλη σε βάρος άλλων υποχρεώσεων. Έπαιρνε (σ.σ. η προηγούμενη διοίκηση) 4 χρόνια τα κονδύλια από τα σχολεία και τα σχολεία δεν είχαν μια βίδα να βάλουν ή δεν είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν είδη διατροφής για τους παιδικούς σταθμούς ή είδη καθαριότητας».