Στην αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό, στο σχεδιασμό του ΟΣΕΘ για την ενίσχυση της δια-λειτουργικότητας μεταξύ Μετρό και ΟΑΣΘ, την ανακοίνωση του ενιαίου και των διακριτών εισιτήριων αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) Γιάννης Τόσκας, μιλώντας στην εκπομπή «Αίθουσα Σύνταξης» στον 102FM της ΕΡΤ3.
«Είναι σίγουρες οι σύνθετες αρμοδιότητες που πλέον αναλαμβάνει ο ΟΣΕΘ, και με τροπολογία που ψηφίστηκε χθες. Έχουμε πλέον αυξημένες αρμοδιότητες και για τα θέματα του κομίστρου. Η κάρτα και το εισιτήριο της αστικής συγκοινωνίας είτε σταλεωφορεία είτε στο μετρό, είναι διακριτά, έχουν το λογότυπό μας. Έχουμε δημιουργικό άγχος τρεις μέρες πριν τα εγκαίνια, να έχουμε την εφ’ όπλου λόγχη και να είμαστε έτοιμοι. Το ενιαίο εισιτήριο είναι μια κατάκτηση. Η ευθύνη όλων των συγκοινωνιακών φορέων και του υπουργείου είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις και ως το πρώτο εξάμηνο, ή και πριν τη λήξη του, να έχουμε τη δια-λειτουργικότητα» επισήμανε ο κ. Τόσκας,
Και πρόσθεσε: «Προσπαθούμε για αυτό και θα αξιολογήσουμε και τη λειτουργία του μετρό και με δύο διακριτά εισιτήρια. Είναι πολύ πιθανό να διατηρήσουμε δύο εισιτήρια και στην επόμενη φάση. Δεν έχουμε υπόψη μας να ταλαιπωρήσουμε τον επιβάτη που χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία, για αυτό δεν έχουμε προβεί σε δραστικές αλλαγές. Από 1ης /12ου θα έχουμε τρεις νέες γραμμές:
-μια γραμμή για το κέντρο και θα γίνουν αύριο ανακοινώσεις σε συνέντευξη Τύπου στο ΥΜΑ- για το fly over.
-Νέα γραμμή σύνδεσης της Νέας Ελβετίας, που θα είναι η καρδιά των μετακινήσεων κι ένα κόσμημα, θα πηγαίνει η Χ2 από τη Νέα Ελβετία στο αεροδρόμιο.
-Εκτός από τη Χ1 που θα πηγαίνει στο κέντρο, έχουμε και μια σειρά αλλαγών στον πυρήνα της πόλης οι γραμμές 21, 35, 20, κλπ. δεν θα φύγουν από το ευρύτερο κέντρο, αλλά δεν θα χρησιμοποιούν το πέταλο της Αριστοτέλους. Η γραμμή 11 της Πυλαίας δεν θα κατευθύνεται στον νέο ΣΣ, αλλά θα κάνει κύκλο στην περιοχή Συντριβανίου και θα επιστρέφει στην Πυλαία.
Σήμερα ως το μεσημέρι θα έχουμε αναρτήσει ένα κείμενο μαζί με χάρτες στο νέο πόρταλ (www.oseth.com.gr) του ΟΣΕΘ που θα διευκρινίζει ποιες γραμμές αλλάζουν.
Μία με δύο ώρες μετά τα εγκαίνια θα μπορούν να μπουν επιβάτες στο μετρό και θα είναι και δωρεάν, αλλά θα γίνουν ανακοινώσεις».
Για τις ευεργετικές επιπτώσεις της συλ-λειτουργίας Μετρό και ΟΑΣΘ ο κ. Τόσκας σημείωσε: « Έχουμε 11 ελεγκτές κομίστρου, που έχουν διατεθεί από εμάς στον ΟΑΣΘ. Εξοπλίζουμε τον χώρο προ-φόρτισης καρτών και πολλές άλλες περιπτώσεις τόσο στον ΟΑΣΘ, όσο και τη Thema και την Ελληνικό Μετρό. Σε περίπτωση που δεν κάνει κάποιος μετεπιβίβαση, π.χ. τώρα από τη Βούλγαρη προς τον νέο Σιδ. Σταθμό κάνεις 15 λεπτά, ενώ με το αυτοκίνητο 40 λεπτά. Άρα έχουμε εξοικονόμηση χρόνου και ασφάλεια. Αλλά και στις μετεπιβιβάσεις, όταν έχεις καλή τροφοδοσία του μετρό με πολλές λεωφορειακές γραμμές, μπορεί κανείς να μετεπιβιβαστεί εύκολα και γρήγορα. Είναι αλλαγή συνήθειας. Πρέπει να προσαρμοστούμε όλοι μας. Όλα αυτά θα αξιολογηθούν, όπως είπε και ο κύριος Σταϊκούρας, για να προσαρμόσουμε νέες γραμμές. Ως τον Απρίλιο θα έχουμε ολοκληρώσει έναν νέο χάρτη, τον οποίο θα θέτουμε σιγά- σιγά σε εφαρμογή. Το μετρό είναι μια επανάσταση στις μετακινήσεις. Θα έχουμε ποσοστό βελτίωσης του κυκλοφοριακού 15 με 20%, μετά από ένα δίμηνο όταν αρχίσει να παγιώνεται ένα σύστημα μετακινήσεων. Το ποσοστό θα βελτιώνεται περαιτέρω σε περίπτωση που έχουμε την επέκταση της Καλαμαριάς. Είναι πράγματα δυναμικά. Υπάρχει και ο Δυτικός Προαστιακός για το 2027, ο εκσυγχρονισμός του ΟΑΣΘ που προχωράει γρήγορα στην προμήθεια για 200 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία. Γενικότερα η ρύθμιση εντός πόλεως με τη βοήθεια και του δήμου Θεσσαλονίκης, οι τερματικοί σταθμοί στη Νέα Ελβετία, που είναι η ναυαρχίδα, είναι κομμάτια από ένα πάζλ για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη».