Στις τάσεις των τιμών της αγοράς των σούπερ μάρκετ που βαίνουν μειούμενες για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, καθώς καταγράφεται αρνητικός πληθωρισμός αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) Λευτέρης Κιοσές, μιλώντας στην εκπομπή «Αίθουσα Σύνταξης» του 102FM της ΕΡΤ3.
«Οι τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες κατά 1,08% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023. Επισημαίνεται ότι ο σχετικός δείκτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ήταν -1,56% τον Ιούλιο, -1,92% τον Ιούνιο, -1,25% τον Μάιο», επισήμανε ο κ. Κιοσές.
Και πρόσθεσε: «Η μηνιαία μας έρευνα καταδεικνύει τον αρνητικό πληθωρισμό στα σούπερ μάρκετ, μέσα από την συγκράτηση των τιμών. Τα στοιχεία μας και οι δείκτες μας προέρχονται από τις συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και όχι από έναν δειγματοληπτικό δείκτη, ενός καλαθιού προϊόντων. Παρατηρείται μία ομαλοποίηση των τιμών , αλλά η πτώση των τιμών δεν αφορά όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Η πτώση των τιμών αφορά κυρίως την κατηγορία «Μη Τρόφιμα», όπως χαρτικά, καλλυντικά, τροφές για ζώα. Επίσης είχαμε μείωση των τιμών στα φρούτα και τα λαχανικά. Ερωτηματικό αποτελεί το πώς θα πάνε τα πράγματα τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο ο όγκος της κατανάλωσης μειώθηκε οριακά στο 1% με 2%. Σε αυτό βοηθά και ο Τουρισμός. Οι επισκέπτες φαίνεται ότι καλύπτουν τις ανάγκες τους βασικά από τα σούπερ μάρκετ. Επίσης τις τιμές επηρεάζουν και τα εισαγόμενα προϊόντα, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν χαμηλό μερίδιο, σε σύγκριση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρωπαϊκή Ένωση(40%). Το μερίδιο στη χώρα μας φθάνει στο 25% με 30%, αλλά ανεβαίνει σταθερά».