Πρέπει να Ξέρεις Μηχανή να Κόψεις Μαύρα Μάτια Γιώργος Τσάμπρας
0:00
0:00 LIVE
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  103,7 – 102,9
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103,7 – 102,9 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 221 210 6013168-9 (Studio), 210 6075985 (Γραμματεία – Κοινό) deftero@ert.gr

Ο Δρόμος. Μίμη Πλέσσα – Λευτέρη Παπαδόπουλου | 20.05.2024

Ένας δίσκος, μια εποχή, μια ιστορία
Κυκλοφορία : Απρίλιος 1969

Δευτέρα 20/5/24, 9 με 10 το βράδυ, στην εκπομπή του Γιώργου Τσάμπρα, και στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103.7.

Ο «Δρόμος» κυκλοφόρησε, ως μεγάλος δίσκος βινυλίου, τον Απρίλιο του 1969.

Οι αφηγήσεις των συντελεστών του, δεν έχουν καμία πρόθεση, ούτε περιλαμβάνουν καμία πρόβλεψη, για τον μύθο που φτιάχτηκε γι’ αυτό το υλικό με τα χρόνια. Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, λέει ότι είχε γράψει απλά «τραγούδια μιας εφηβείας», θέλοντας να ξεφύγει από τη σκοτεινιά της δικτατορίας. Ο Μίμης Πλέσσας, λέει ότι «πραγματικά, άρπαξε αυτά τα έντεκα τραγούδια που μόνο ένα είχε ρεφραίν – το «Ξημερώνει Κυριακή» – σε μια μέρα έγραψε τα τραγούδια και τα ηχογράφησε μέσα σε …δέκα ώρες».

Ο Γιάννης Πουλόπουλος, χρειάστηκε έξι ώρες για να ηχογραφήσει τα …εννιάμισι τραγούδια που λέει εδώ. Και χρόνια μετά, σε μια συζήτησή μας, έπέμενε ότι …δεν θυμόταν τίποτα από την ηχογράφηση. Και το δικαιολογούσε : « Τη στιγμή που ηχογραφείς κάτι, δεν μπορείς να γνωρίζεις την μετέπειτα πορεία του, για να του δώσεις την ανάλογη σημασία». Για την Ρένα Κουμιώτη, ήταν οι πρώτες της ηχογραφήσεις – την βρήκε ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ενός μηνός τραγουδίστρια, στην «Απανεμιά» στην Πλάκα.

Στη σειρά που ακούμε ολόκληρους δίσκους – όπως λέμε πάντα – «σα να βάζαμε στο πικ απ από την αρχή μέχρι το τέλος έναν παλιό δίσκο βινυλίου», ακούμε τα τραγούδια του «Δρόμου» και όπως πάντα, ανάμεσα στα τραγούδια «ζωγραφίζουμε» την εποχή τους και την πορεία τους στο χρόνο.

Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».

ΣΗΜ : Διάλεξα για την ανάρτηση, αυτό το ταλαιπωρημένο …χρωματικά εξώφυλλο εποχής, θέλοντας να βάλω – και να σκεφτούμε παράλληλα – το ερώτημα αν και πόσο τα χρώματα των τραγουδιών είναι ανεξίτηλα σε σχέση με την «συσκευασία» τους.

σχετικα ondemand