Γιατί δεν συνοδοιπορούν φιλοσοφία και επιστήμη στην εποχή μας; Πώς επηρέασε τη σκέψη μας η πανδημία; Πρέπει να φοβόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη; Απαντήσεις σε αυτά και...
Έχει η Ζωή Γυρίσματα
Λίτσα Τότσκα
Σελίδες πολιτισμού, ιστορίες για την Τέχνη και την επιστήμη, πρόσωπα που οι επιλογές τους άνοιξαν δρόμους, ερωτήσεις που γεννούν αναπάντεχες απαντήσεις, σε μία δίωρη ραδιοφωνική περιπλάνηση, τα πρωινά του Σαββατοκύριακου (08.00-10.00) στο Δεύτερο Πρόγραμμα, συντροφιά με τη Λίτσα Τότσκα.
«Αλωνάρης» ο Ιούλης αλλά επειδή εμείς είμαστε παντός καιρού θα βρεθούμε συντροφιά με τη Λίτσα Τότσκα από τ’ αλώνια στα… σαλόνια, πρωί Κυριακής (8 με 10).
Γιατί πάλεψαν...
Αν είναι ο Ιούλιος τροπαιούχος όπως ο Ιούλιος Καίσαρας που του έδωσε το όνομά του, τότε τρόπαιά του είναι πατούσες μέσα στην άμμο, άμμος μέσα σε τσάντες, μαλλιά και...
Κονταροχτυπήθηκαν επικαιρότητα και ανάγκη για φυγή. Τελικά, το ρίξαμε μονοκούκι στη δεύτερη και λύνουμε κάβους στις 8 το πρωί της Κυριακής για να ταξιδέψουμε για...
Η μοίρα του ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας του, όπως έλεγε ο παππούς μας ο Ηράκλειτος ή ν’ αναζητήσουμε συντροφιά με τη Λίτσα Τότσκα το ριζικό μας στον κλήδονα, 8 με 10 πρωί...
Κοιτούν πίσω από τη γρίλια αν θα φανούμε και κάθε τόσο τσεκάρουν το κινητό αν θα τους θυμηθούμε. Οι μπαμπάδες που μας έδωσαν ρίζες για να νιώθουμε ασφάλεια και φτερά...
Τί θέλει η ζωή; Ένα δράμι υπομονή για τα καμώματά της, δύο δράμια αποφασιστικότητα και πολλά δράμια όνειρα! Όρεξη να ‘χουμε και θα διαβάσουμε όλα τα βιβλία της για να...
Τιμώντας τη μνήμη του μεγάλου δημιουργού, η Λίτσα Τότσκα παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στους ήρωες και στα σύμβολα στο έργο του Γιάννη Μαρκόπουλου. Πώς αφομοίωσε τα παραδοσιακά ακούσματα και χαρτογράφησε ένα νέο ύφος; Γιατί κατέχει ξεχωριστή θέση στη μακρά αφήγηση του ελληνικού τραγουδιού; Γιατί ο Ξυλούρης αρχικά πίστεψε πως ο Μαρκόπουλος τον ζητούσε για…κινηματογραφικό ρόλο; Πώς ... Read more
Τη μια στιγμή είμαστε χρυσόψαρα υπό πολιορκία και την άλλη γατούλες έτοιμες να ορμήσουν στη λεία τους, γιατί… έχει η ζωή γυρίσματα κι εμείς ραντεβού το πρωί του Σαββάτου...
Κυριακής της Πεντηκοστής, αρμενίζουμε 8 με 10 το πρωί στο Δεύτερο Πρόγραμμα συντροφιά με τη Λίτσα Τότσκα και έθιμα που ταξιδεύουν στον χρόνο με έναν και μοναδικό στόχο:...
Μήπως είχατε αυτούς τους πίνακες στο σαλόνι του πατρικού σας; Ήταν πολύ μόδα το ’70. Όπως και ο «γέρος με το τσιμπούκι»! Ποιοι πίνακες «στοίχειωσαν» την παιδική σας...
Κι αν νιώθεις ότι όλα γύρω σου είναι…ανάποδα, ο Γκέοργκ Μπάζελιτς, δείχνει τον δρόμο. Στους πίνακές του ο Γερμανός εικαστικός «τα βλέπει όλα ανάποδα» για να σπάσει κάθε...
Ρίχνουμε άκυρο στον αναποφάσιστο καιρό που θυμίζει φθινόπωρο και σε όσους συννεφιάζουν τη ζωή μας γιατί έχουμε ένα καλοκαίρι να προλάβουμε! Συντροφιά με τη Λίτσα Τότσκα...
Το γυναικείο μυστήριο σε όλο του το μεγαλείο γέννησε ένα από τα μεγαλύτερα διλήμματα. Αθώα ή ένοχη η Ωραία Ελένη; Κωνσταντίνου και Ελένης, Αναστενάρια και εκλογές! Όλα...
Αρμενίζουμε το πρωινό του Σαββάτου με τη Λίτσα Τότσκα κι ένα «Καράβι με πεταλούδες» με την υπογραφή του Vladimir Kush. Πάμε;Κι όπως θα ταξιδεύουμε…
Ποιός έρωτας περίμενε...
Στα αρχεία της καρδιάς μας, μια λέξη είναι γραμμένη με κεφαλαία. ΜΑΝΑ: ζωοδότρα, συνέχεια της ζωής και του κόσμου και με πολλά ονόματα: μαμά, μανούλα, μανουλίτσα. Γιορτάζει...
«Κι ο Μάης με τον Έρωτα τον ψυχοκυνηγάρη είναι ηλιογέννητο ζευγάρι…» γράφει στην «Ασάλευτη ζωή» ο Κωστής Παλαμάς. Θηρευτές των ωραίων ταξιδεύουμε το πρωινό του Σαββάτου...
"Μαγεμένος" ο Μάης όπως λέει ο λαός και ταξιδεύουμε με τη Λίτσα Τότσκα από τις 8 το πρωί της Κυριακής και για δύο ώρες, με μάγισσες, φίλτρα, ξόρκια. Κι όπως ταξιδεύουμε...
-Ποιο μήνα πρέπει να γεννηθείς για να μη φοβάσαι τα μάγια;
-Πώς γεννήθηκε ο «οιωνός»;
-Τί είναι η ίυγγα;
- Κάτι μένει στον…τόπο του σαν έκφραση στις μέρες μας και πρέπει να το αναζητήσουμε στις δεισιδαιμονίες της αρχαιότητας!
- Τί είναι η κατάδεση;
- Νέες και ολόξανθες ή γριές και άσχημες; Πώς είναι τελικά οι μάγισσες;
- Ποια ιστορία ξεριζωμού κρύβει το Εί βαλά;
- Ποιοι είναι οι «ντεσκαμισάντος» και γιατί θρήνησαν στις 7 Μαΐου;
- Ποια συμφωνία του Μπετόβεν, η οποία θεωρείται «Παρθενώνας» του συμφωνικού ρεπερτορίου, στην πρώτη εκτέλεσή της είχε αρκετά λάθη;
ΣΕΛΙΔΑ 5 ΑΠΟ 12