Agnostic Front // Doom Regulator // Crimewave 66 // Rancid (as Motorhead) // The Damned vs The Fall (both as R Dean Taylor) // Merce Lemon
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑGNOSTIC FRONT ήταν από τους πρώτους που διαμόρφωσαν τον ήχο τού hardcore από τη Νέα Υόρκη: είναι ότι καθόρισαν, με το παράδειγμά τους, συνολικά και τη στάση αυτού τού κινήματος, όπως θα μπορούσαμε να το χαραχτηρίσουμε. Ήδη από τις αρχές τής δεκαετίας τού ογδόντα. Mε κεντρικές προσωπικότητες από τα πρώτα χρόνια τον Roger Miret και τον Vinnie Stigma, έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στο ροκενρόλ, και την έχουν βάλει ανεξίτηλα, αιώνια. ‘Εchoes in Eternity’: ο καθόλου τυχαίος τίτλος τού νέου άλμπουμ τους, όπου κυριαρχεί η μάλλον συνήθης γέφυρα ανάμεσα στο punk και το thrash. Σαράντα και πλέον χρόνια μετά, παραμένουν αμετακίνητοι στις αξίες τους: αλήθεια, αντίσταση, ενότητα, οργή. Ο δίσκος κοχλάζει τόσο θελχτικά, που δεν βγαίνει από το πικάπ –έστω, από την πλατφόρμα στρημαρήσματος που επιλέγει καθείς. Με το ‘Turn Up the Volume’ από το νέο Agnostic Front (7Νοε25), μπήκαμε απόψε στην εκπομπική περιφέρεια των δΓιαμαντΓιών. // Κατόπιν, οπισθοχωρήσαμε χρονικά, για να γευτούμε τους Doom Regulator. Οι Doom Regulator είναι το όχημα που ενώνει τους Tim Armstrong και Jesse Michaels, τους θρυλικούς δημιουργούς των Operation Ivy, μαζί με τον Joey Castillo (Circle Jerks, The Bronx) και τον Spencer Pollard (Trash Talk). Αρκούν τα ονόματα, δεν χρειάζεται να προσθέσουμε κάτι άλλο –ει μη μόνον την αδημονία μας: πότε θα βγάλουν full-album; Γιατί έμειναν στο ‘Raid’, το σινγκλάκι από τον Μάρτη τού 2023, που σερβίραμε δεύτερο στην εν εξελίξει παιζωλίστα μας; // Μετά, πήγαμε σε ένα ακόμα παρακλάδι τού γενεαλογικού δέντρου των Rancid, πολύ πιο σύγχρονο, των ημερών μας, που μας έχει αιχμαλωτίσει ήδη από την πρώτη του κυκλοφορία μέσα Σεπτέμβρη. Λέγονται Crimewave 66, και εδώ συναντάμε τον Matt Freeman από τους Rancid. Στις 17 Σεπτεμβρίου, οι Crimewave 66 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους (και τετρατράγουδο) EP με τίτλο ‘Crimewave’, το οποίο μας έχει κολλήσει, και δεν παραλείπουμε να το τιμούμε συχνά – πυκνά στην εκπομπίτσα μας, όπως και απόψε πράξαμε, αερίζοντας αποδώ το τραγούδι ‘Johnny Ringo’. // Στο μεταξύ, οι Rancid (από όπου προέρχεται ο Matt Freeman των Crimewave 66) δίνουν βροντερό παρών στη συλλογή ‘Killed By Deaf – A Punk Tribute to Motοrhead’, η οποία έχει κυκλοφορήσει στις 31 Οκτωβρίου 2025, και προσφέρει στέγη σε διάφορα punk σχήματα, που προσεγγίζουν τραγούδια των Motοrhead με τη δέουσα αφοσίωση και το οφειλόμενο πάθος. Οι Rancid εκ…rancidίζουν το ‘Sex & Death’. Το tribute άλμπουμ περιλαμβάνει επίσης διασκευές από Pennywise, The Bronx, FEAR, GBH, Murphy’s Law, Slaughterhouse, The Casualties, Anti-Nowhere League, Love Canal, Soldiers Of Destruction, Wisdom In Chains, Lagwagon και Motοrhead & The Damned. // Οι Damned κυκλοφόρησαν στις 31Οκτ το single, ‘There’s A Ghost In My House’, διασκευή τού τραγουδιού τού R. Dean Taylor, ως προπομπό τού άλμπουμ, ‘Not Like Everybody Else’ που θα κυκλοφορήσει στις 23 Ιανουαρίου 2026. Το πρωτότυπο τραγούδι είχε γραφτεί το 1967 από τον R. Dean Taylor μαζί με τους Holland–Dozier–Holland, και κυκλοφόρησε από τη Motown. Αν και αρχικά δεν γνώρισε επιτυχία στις ΗΠΑ, έγινε μεγάλη επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1974. Ο Taylor ήταν Καναδός τραγουδοποιός και παραγωγός, γνωστός για το ‘Indiana Wants Me’ και για τη συμμετοχή του στην ομάδα The Clan τής Motown, με συνθέσεις όπως το ‘Love Child’ των Supremes. Θα εντρυφήσουμε στον Taylor εν καιρώ, γεροί νάμαστε, αλλά επί τού παρόντος // παραθέσαμε την πολύ πιο περιπετειώδη εκδοχή του από τους Fall, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στο ‘Frenz Experiment’ τού 1988. Και, μια που βρεθήκαμε στο ‘Frenz Experiment’, «αερίσαμε» και τη διασκευή τού kinksικού ‘Victoria’. // Η Merce Lemon είναι τραγουδοποιός από το Πίτσμπουργκ που μεγάλωσε μέσα στη DIY σκηνή, και άρχισε να παίζει ζωντανά από πολύ μικρή ηλικία. Το τρίτο της άλμπουμ, ‘Watch Me Drive Them Dogs Wild’, κυκλοφόρησε στις 27 Σεπτεμβρίου 2024, και αποκαλύπτει μια πιο ώριμη πλευρά της, με ήχο που συνδυάζει indie folk και alt-country στοιχεία. Στη δημιουργία του συμμετείχε ο Xandy Chelmis των Wednesday στο (ευφυώς παιγμένο) pedal steel, δίνοντας μια ιδιαίτερη χροιά στις ενορχηστρώσεις. Οι στίχοι της ασχολούνται με θέματα απώλειας, επιστροφής στις ρίζες και προσωπικής αναζήτησης, χωρίς να χάνουν την αμεσότητα της γραφής της. Το άλμπουμ περιλαμβάνει τραγούδια όπως το αρκετά mazzystarικό ‘Backyard Lover’, που απολαύσαμε απόψε ως πρώτη γνωριμία μαζί της.