Στο μείζον πρόβλημα της Ακρίβειας των Τροφίμων και το αν και πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τις μειωμένες τιμές προϊόντων σούπερ μάρκετ που ανακοίνωσε το Υπ. Ανάπτυξης , καθώς και τα αυξημένα τιμολόγια ρεύματος αναφέρθηκε ο επιστημονικός συνεργάτης της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας Παναγιώτης Καλόφωνος, μιλώντας στην εκπομπή «Εδώ και Τώρα» του 102FM της ΕΡΤ3.
«Δυστυχώς δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις για τα τιμολόγια του ρεύματος. Χρειάζεται εξατομικευμένη προσέγγιση με άξονα τον αριθμό των κιλοβατώρων που καταναλώνουμε. Τα ψιλά γράμματα πρέπει να διαβάζουμε. Τα φθηνά τιμολόγια ρεύματος έχουν υψηλά πάγια. Συμφέρει, όταν έχεις χαμηλή κατανάλωση ενέργειας; Είναι δύσκολοι οι υπολογισμοί. Κάποιοι όπως και εγώ κλείνουμε με σταθερό τιμολόγιο για 12 μήνες με 0,095 ευρώ», επισήμανε ο κ. Καλόφωνος.
Και πρόσθεσε: «Όταν έχουμε αυξήσεις οι εταιρείες τις βάζουν από χθες. Όταν έχουμε μειώσεις αργούν για χρονικό διάστημα να το ενσωματώσουν. Στα σούπερ μάρκετ το κόστος προέρχεται από το υψηλό κόστος ενέργειας. Έφτασε μέχρι και ο Σ.Ε.Β. να παραπονείται για το υψηλό κόστος ενέργειας προς την κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ο καταναλωτής βάλλεται από παντού. Είδε φως και μπήκε η ακρίβεια. Πολλές μεγάλες βιομηχανίες σηκώνονται και φεύγουν από τη χώρα, λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους. Η όποια αποκλιμάκωση θα γίνει κάποια στιγμή, αλλά θα είναι αργή. Για παράδειγμα το ελαιόλαδο κόστιζε μεσοσταθμικά στα 6 ευρώ το λίτρο και έφθασε στα 10 ευρώ. Το να «πέσει» στα 9 ευρώ είναι ουσιαστική μείωση για το εισόδημα των πολιτών;»