“Τοπογραφία Ήχων” με την Αφροδίτη Κοσμά | 03.12.2022

“Τοπογραφία Ήχων” με την Αφροδίτη Κοσμά | 03.12.2022 Your browser does not support the audio element. https://www.ertecho.gr/wp-content/uploads/2022/12/20221203_kosma.mp3

«Αυτή η μουσική δε δημιουργεί ένα τραγούδι για τ΄αυτιά μας.

Είναι μια κατάσταση, όπως το φεγγαρόφωτο πάνω στα χωράφια»

Έτσι εξέφρασε ποιητικά τη μουσική ιδιαιτερότητα του ιαβανέζικου γκαμελάν το 1937 ο Leonard Huinzinga.

H απόκρυφη έλξη της ρευστότητας, της άπιαστης παρουσίας των αντανακλάσεων συνοδεύει τη μουσική γκαμελάν και τους χορούς της Ινδονησίας. 

 *Ήχοι που ρέουν είναι οι ήχοι της ορχήστρας semar pegulingan του Μπαλινέζου Wayan Lotring.

H εμπειρία παραμονής του στο Μπαλί σημείο αφετηρίας για τη σύνθεση της 2η Συμφωνίας Pastorale του Καναδοαμερικανού συνθέτη Colin McPhee.

*Ήχοι gamelan φιλτραρισμένοι μέσα από στρώσεις σύγχρονων πηγών κυριαρχούν στη μουσική του Maurice Jarre για την ταινία The Year of Living Dangerously (Επικίνδυνα Χρόνια, 1982)

*Το αλμπουμ The rapture of metals του Αυστραλού συνθέτη και εικαστικού Paul Schutze είναι αφιερωμένο στη μουσική gamelan.

*Γαλήνιο και ειδυλλιακό είναι το άλμπουμ Jomon– Sho του  συνθέτη Ιάπωνα Yaz Kaz που η αναζήτηση νέων ήχων τον έφερε στο Μπαλί τη δεκαετία του ’70.

*Μουσική επηρεασμένη από gamelan έγραψε το Ιάπωνας Ryuichi Sakamoto για την ταινία «Καλά Χριστούγεννα, Κύριε Λώρενς» του 1983.

Επιμέλεια, παρουσίαση: Αφροδίτη Κοσμά

Μουσική τίτλων: Στέλιος Εφεντάκης

Ηχητική επεξεργασία εκπομπής: Νίκος Σαβοργινάκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ON DEMAND

Exit mobile version