«Η Τέχνη της Φούγκας» του J.S. Bach στην Ορχηστρική Εκδοχή του Hermann Scherchen (2ο Μέρος, τελευταίο) | Κυριακή 16 Μαρτίου 2025

«Η Τέχνη της Φούγκας» του J.S. Bach στην Ορχηστρική Εκδοχή του Hermann Scherchen (2ο Μέρος, τελευταίο) | Κυριακή 16 Μαρτίου 2025 Your browser does not support the audio element. https://www.ertecho.gr/wp-content/uploads/2025/03/20250316-loustas-syllektis.mp3

Μέλη της Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας της Βιέννης και μέλη της Συμφωνικής της Βιέννης διευθύνει ο Hermann Scherchen, από δισκογραφική εργασία του Ιουνίου 1965.
Στην ίδια ηχογράφηση, τους τέσσερις κανόνες παίζει στο τσέμπαλο ο Herbert Tachezi.

«Η Τέχνη της Φούγκας», BWV 1080, είναι ένα από τα περίφημα μονοθεματικά έργα που συνέθεσε ο μεγάλος κάντορας της Λειψίας κατά την τελευταία δεκαετία της ζωής του. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται οι «Παραλλαγές Goldberg» για τσέμπαλο, BWV 988, η «Μουσική Προσφορά», BWV 1079, καθώς και οι Χορικές Παραλλαγές για Εκκλησιαστικό Όργανο, BWV 769. Οι τελευταίες βασίζονται στο Χριστουγεννιάτικο Λουθηρανικό χορικό “Vom Himmelhoch, dakommichher” – «Από τον ουρανό ψηλά, από εκεί έρχομαι». To καθένα από αυτά τα έργα είναι μονοθεματικό, επειδή βασίζεται μόνο σε ένα μελωδικό θέμα. Πολλά ακανθώδη ερωτήματα και αινίγματα για την «Τέχνη της Φούγκας» παραμένουν μέχρι σήμερα αναπάντητα και αμφιλεγόμενα μεταξύ των ερευνητών. Τα ερωτήματα αυτά αφορούν τους λόγους της γραφής του έργου πέρα από τους διδακτικούς, την ημιτελή φούγκα Contrapunctus 14, την ορθή σειρά των μερών, καθώς και την ενοργάνωση.



Παραγωγή-Παρουσίαση: Θεόδωρος Λούστας


ΣΧΕΤΙΚΑ ON DEMAND

Exit mobile version