[Μεγαλοπρεπής_θόρυβος_φτιαγμένος_στο_όμορφο_σάπιο_Ιράν] μέρος_Β:
Ηλεκτρονικοί ήχοι από την Περσία του χθες και του σήμερα
Η ηλεκτρονική μουσική είναι ένα παράδοξο στο Ιράν: σε μια χώρα που κάθε είδος μουσικής υποφέρει, από το ’79 και μετά, από περιορισμούς, η ηλεκτρονική μουσική έχει μια εκπληκτικά ζωντανή και δυναμική παρουσία – ίσως λόγω της αφηρημένης φύσης του είδους και το πιο εκλεκτικό της κοινό, να έχει αποφύγει τον δάκτυλο της λογοκρισίας.
Η έννοια της ταυτότητας είναι κοινή ανησυχία για τους μουσικούς της ηλεκτρονικής σκηνής του Ιράν: πως μπορούν να διαχειριστούν τον απεριόριστο ηλεκτρονικό ηχόκοσμο χρησιμοποιώντας την δική τους μουσική κληρονομιά, και αυτή η ανησυχία αντανακλάται στην συνεχή έμπνευση των μουσικών από την ιρανική κλασική και λαϊκή μουσική.
Ο ιρανοαμερικανός, κάτοικος Τεχεράνης πια, Ata “Sote” Ebtekar είναι ίσως ο σημαντικότερος δημιουργός της ηλεκτρονικής μουσικής στο Ιράν της 2ης γενιάς. Πιστεύει ότι η μουσική είναι μια πολιτισμική συνήθεια, του ήχου και του αντι-ήχου (της σιωπής), και οι συνθέσεις του αποτελούν ηχητικές αφηγήσεις που αποκωδικοποιούν και αναγεννούν φυσικά μοτίβα σκέψης.
Ο τελευταίος του δίσκος “Majestic Noise Made in Beautiful Rotten Iran” προέκυψε από μια πολύ προσωπική επεξεργασία, σε στιγμές παίρνοντας μορφή αυτό-θεραπείας, επεξεργαζόμενος έννοιες όπως η ανεκτικότητα, η συμπόνια, η καταστροφή, η δυστυχία και η τυραννία, με ακουστικό τρόπο.
Απόψε ο παρΑξενος_ελκυστΗς επισκέπτεται την περσική ηλεκτρονική σκηνή του χθες και του σήμερα, με τους ήχους των La Maison d’Amour, Dariush Dolat-Shahi, Alireza Mashayeki και Sote.
Επιμέλεια ήχου: Γιώργος Κωστόπουλος