ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  90,9 – 95,6
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90,9 – 95,6 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 109 210 6013167 (Studio), 210 6066807-08 (Γραμματεία – Κοινό) trito@ert.gr

Τα άλμπουμ “Greece Goes Modern” και “O Μίμης Πλέσσας Παίζει Philicorda” στον «Κριτικό Λόγο» | 23&24.06.2022, 18:00

Δύο ιστορικούς δίσκους του Μίμη Πλέσσα με τίτλο «Greece Goes Modern και «Ο Μίμης Πλέσσας Παίζει Philicorda» παρουσιάζει και αναλύει ο κριτικός μουσικής Θάνος Μαντζάνας, στο Τρίτο Πρόγραμμα σε δύο μοναδικές εκπομπές.

Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60 ο Μίμης Πλέσσας κυκλοφόρησε δύο πρωτότυπα  άλμπουμ που όμως παρέμειναν σχεδόν άγνωστα στο κοινό, αν και στις αυθεντικές εκδόσεις τους έγιναν περιζήτητα στην διεθνή συλλεκτική αγορά. Με την ευκαιρία της περιορισμένης επανακυκλοφορίας ενός από αυτά ο κριτικός μουσικής Θάνος Μαντζάνας τα παρουσιάζει και τα αναλύει εξ’ολοκλήρου για πρώτη φορά στο ελληνικό ραδιόφωνο.

Στην πρώτη εκπομπή την Πέμπτη 23 Ιουνίου θα παρουσιαστεί το άλμπουμ «Greece Goes Modern» του 1967, που ήδη επανακυκλοφορεί. Ο δίσκος αυτός περιλαμβάνει δέκα τραγούδια /οργανικά θέματα της παραδοσιακής μουσικής μας που αντιστοιχούν σε ισάριθμους ελληνικούς χορούς τα οποία ο Μίμης Πλέσσας,  ενορχήστρωσε, διατηρώντας την ρυθμολογία καθενός από αυτά, με τον τρόπο του ιδιώματος, το οποίο θεωρείται ότι ο ίδιος εφάρμοσε από τους πρώτους στην Ελλάδα, εκείνο της jazz. Ετσι τα βοήθησε να γίνουν πιο προσιτά, άρα και γνωστά, στο νεανικό κοινό της εποχής του ενώ ταυτόχρονα – χωρίς ίσως να το έχει φανταστεί  – η εργασία αυτή αποτέλεσε το προοίμιο της  ελληνικής εκδοχής της λεγόμενης Balkan jazz, την οποία θα καλλιεργούσαν αργότερα από πλευράς λογίων συνθετών ο Κυριάκος Σφέτσας και βέβαια αρκετοί μουσικοί της jazz.

Στη δεύτερη εκπομπή την Παρασκευή 24 Ιουνίου παρουσιάζεται ο δίσκος του 1965 «Ο Μίμης Πλέσσας Παίζει Philicorda» Με αφορμή και  πηγή έμπνευσης το Philicorda, ένα ηλεκτρικό όργανο (ή «αρμόνιο» όπως τα έλεγαν τότε στην Ελλάδα) της εταιρείας Philips, ο σπουδαίος συνθέτης αλλά και βιρτουόζος πιανίστας Μίμης Πλέσσας παρουσίασε οργανικές εκτελέσεις δώδεκα γνωστών και πολύ σημαντικών τραγουδιών της εποχής, επτά δικών του και των συνθετών Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι, Κώστα Γιαννίδη, Κώστα Κλάββα και Κώστα Καπνίση, με jazz τεχνοτροπία και ανάλογες ενορχηστρώσεις αλλά και με όλη σχεδόν την γκάμα των νέων ρυθμών που έρχονταν τότε από το εξωτερικό. Τα έργα αυτά απέδωσε ένα εκλεκτό πολυμελές μουσικό σύνολο έχοντας βέβαια στο επίκεντρο της ερμηνείας,  το παίξιμο του συνθέτη στο Philicorda

Οι δύο ξεχωριστοί αυτοί δίσκοι «Greece Goes Modern» και «Ο Μίμης Πλέσσας Παίζει Philicorda» αποδεικνύουν ότι ο Μίμης Πλέσσας, εκτός από εξαίρετος δημιουργός τραγουδιών και οργανικών έργων, υπήρξε και ένας ανανεωτής της ελληνικής μουσικής ο οποίος τόλμησε να κυκλοφορήσει μερικές πολύ καινοτόμες εργασίες για την εποχή του. Ακόμα και αν πέρασαν απαρατήρητες τότε, το σημερινό κοινό πλέον μπορεί και αξίζει να τις ανακαλύψει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το άλμπουμ «From Berlin To Athens – Piano Works by Nikos Skalkotas» στην εκπομπή «Κριτικός Λόγος» | 30.06 & 01.07.2022, 18:00
Το άλμπουμ της διακεκριμένης πιανίστριας Λορέντας Ράμου με τίτλο «From Berlin Το Αthens – Piano Works by Nikos Skalkotas» παρουσιάζει και αναλύει ο κριτικός μουσικής Θάνος Μαντζάνας, σε
Το άλμπουμ «Across Mountains» των Βαγγέλη Κατσούλη, Markus Stockhausen και Arild Andersen στην εκπομπή «Κριτικός Λόγος» με τον Θάνο Μαντζάνα 16 &17-6-22, 18¨00
Το ατμοσφαιρικό και ιδιαίτερα εκφραστικό άλμπουμ    « Across Mountains»των Βαγγέλη Κατσούλη, Markus Stockhausen και Arild Andersen, παρουσιάζει και αναλύει ο κριτικός μουσικής Θάνος
Το άλμπουμ «Dreamtime» του Τηλέμαχου Μούσα στην εκπομπή «Κριτικός Λόγος» | 09&10.06.2022, 18:00
Το άλμπουμ «Dreamtime» του Τηλέμαχου Μούσα, με την ερμηνεία του ανανεωτικού κιθαριστικού jazz τρίο, παρουσιάζεται και αναλύεται από τον κριτικό μουσικής Θάνο Μαντζάνα σε
Το άλμπουμ «Pillow Shifter» της Demetria στην εκπομπή «Κριτικός Λόγος»
Μία από τις  καλύτερες πρώτες δισκογραφικές  εμφανίσεις των τελευταίων ετών, το άλμπουμ «Pillow Shifter» της Demetria, παρουσιάζει και αναλύει ο κριτικός μουσικής