ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  90,9 – 95,6
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90,9 – 95,6 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 109 210 6013167 (Studio), 210 6066807-08 (Γραμματεία – Κοινό) trito@ert.gr

Leopold και Loeb, Folie à Deux (ή ο Hitchcock τραβάει το “Σκοινί”) | 23.11.2022, 22:30

”Για κάποιον που δεν διαθέτει συνείδηση υποψιάζομαι πως το έγκλημα θ’ αποτελεί μια συναρπαστική περιπέτεια.”
– Patrick Hamilton, ”Θηλιά”

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022, 22.30-23.00, “Η Καρδιά του Σκότους” βουτά στην πολύκροτη υπόθεση των Leopold και Loeb, μια υπόθεση δολοφονίας που συντάραξε το Σικάγο τη δεκαετία του 1920.

Επηρεασμένοι από τον ”Υπεράνθρωπο” του Νίτσε, οι δύο χαρισματικοί και με ιδιαίτερα υψηλό δείκτη ευφυίας νεαροί, γόνοι αμφότεροι πλούσιων οικογενειών και νοσηρά προσκολλημένοι ο ένας στον άλλο, δολοφόνησαν ένα δεκατετράχρονο αγόρι, μόνο και μόνο για την ηδονή του εγκλήματος. Από την υπόθεση εμπνεύστηκαν τόσο ο Patrick Hamilton (που έγραψε το θεατρικό έργο του ”Θηλιά” το 1929 – και είναι σαφές πως η πλοκή του παραπέμπει ευθέως στο αληθινό περιστατικό, παρότι ο ίδιος ο συγγραφέας το αρνήθηκε), όσο και ο Meyer Levin, με το μυθιστόρημά του ”Compulsion” (1956) – καθώς φυσικά και ο Alfred Hitchcock, στην ταινία ”Rope”, που αποτελεί κινηματογραφική διασκευή του έργου του Hamilton (1948).

Συγγραφή / επιμέλεια κειμένων-παραγωγή-παρουσίαση: Ευαγγελία Κουλιζάκη.

Επιμέλεια ήχου: Επαμεινώνδας Φασιανός

Τρίτο Πρόγραμμα 90,9 | www.ertecho.gr/trito

(φωτό: αριστερά ο συγγραφέας Patrick Hamilton και οι νεαροί ”νιτσεϊκοί” δολοφόνοι Nathan Leopold και Richard Loeb, σίγουροι για το ”τέλειο έγκλημα” | δεξιά ο Alfred Hitchcock, προωθώντας την ταινία του ”Rope”, που βασίστηκε στο θεατρικό έργο του Hamilton και στην πραγματική υπόθεση των Leopold και Loeb, 1948)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leopold και Loeb, Folie à Deux (ή ο Hitchcock τραβάει το “Σκοινί”) – [β’ μέρος] | 30.11.2022, 22:30
''Ο άνθρωπος είναι μια θηλιά, ένα σκοινί που ενώνει τον άνθρωπο και τον Υπεράνθρωπο, ένα σκοινί πάνω από μια άβυσσο.'' - Friedrich Nietzsche ''Ζήτημα κλίμακας. Παραδόξως, φίλοι
Thomas De Quincey, “Η Δολοφονία ως μία εκ των Καλών Τεχνών” (μέρος ε’) στην “Καρδιά του Σκότους” | 26.10.2022, 22:30
''Είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι δολοφονήθηκαν ή τουλάχιστον λίγο έλειψε να δολοφονηθούν. Τόσο μάλιστα ώστε
Thomas De Quincey, ”Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών” (μέρος β’) στην “Καρδιά του Σκότους” | 05.10.2022, 22:30
''Ο Τισιανός, θαρρώ, μα σίγουρα ο Ρούμπενς και πιθανώς ο Βαν Ντάυκ είχαν κανόνα να μην ασκούν ποτέ την τέχνη τους παρά μ' επίσημο και μόνο ένδυμα - δαντελωτά μανικέτια,
Thomas De Quincey, ”Η Δολοφονία ως Μία εκ των Καλών Τεχνών” στην “Καρδιά του Σκότους” | 28.09.2022, 22:30
''Στην περίπτωση της πυρκαγιάς που μαίνεται, ο οίκτος στην αρχή μάς συγκρατεί από το να αντιμετωπίσουμε το συμβάν ως θέαμα σκηνικό. Αφού όμως καταθέσουμε τον οβολό της
Jacques Mesrine, “Το Ένστικτο του Θανάτου” στην “Καρδιά του Σκότους” | 14.09.2022, 22:30
"Μπορεί να έκλεψα, αλλά ποτέ δεν έγδυσα τους φτωχούς. […] Αν παντρεύτηκα την περιπέτεια, είναι γιατί μ’ άρεσε πάντα ο κίνδυνος. […] Την πραγματική μου καταδίκη θα τη διαβάζω
Ο κόσμος του Georges Simenon ή “Γιατί ο Maigret πίνει μπύρα” στην “Καρδιά του Σκότους” | 07.09.2022, 22:30
"Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι ένας συγγραφέας ηθελημένα αποφασίζει πως ο χαρακτήρας θα χτιστεί με αυτόν ακριβώς τον τρόπο, θα έχει αυτά ακριβώς τα γούστα. Η δημιουργία