GPS Θάνος Σιαφάκας
0:00
0:00 LIVE
ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  91,6 – 105,8
ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 91,6 – 105,8 Μεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342 Γραφείο Ρ 368 210 6009604 – 5 proto@ert.gr

Ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διευθυντής ασφαλείας ΤΡΕΝΟΣΕ στο Πρώτο Πρόγραμμα| 02.03.23

Εγκληματικά λάθη επί σειρά ετών που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία, καταδεικνύει στην εκπομπή GPS και τον Θάνο Σιαφάκα ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διεθυντής αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΕΝΟΣΕ και μέλος Επιτροπής Ερευνών.

“Ο μηχανοδηγός που σκοτώθηκε ήταν φίλος μου. Είχαμε επικοινωνία κάθε εβδομάδα. Πολύ έμπειρος μηχανοδηγός”, λέει και τονίζει ότι “ο άνθρωπος που ανέλαβε Σταθμάρχης στη Λάρισα δεν ανέλαβε σε έναν σταθμό περιφερειακό. Όλα τα τρένα περνούν από τη Λάρισα. Και το Λάρισα-Βόλος και το Θεσσαλονίκη-Λάρισα, όλα τα τοπικά δρομολόγια και το Αθήνα-Θεσσαλονίκη και όλα τα εμπορικά. Ήταν αχθοφόρος, ήταν δέκα χρόνια στο Υπουργείο Παιδειας. Κάποιος τον επανέφερε, δεν ήρθε μόνος του και λόγω μείωσης προσωπικού. Και όταν πλέον δεν μπορούσε να κουβαλά βαλίτσες τον έβαλαν σταθμάρχη μετά από εκπαίδευση. Και βάζεις έναν τέτοιο άνθρωπο μετά την εκπαίδευση σε έναν κεντρικό σταθμό να διαχειρίζεται όλα τα τρένα; Αυτός τοποθετήθηκε μόνος του; Αυτός που τον τοποθέτησε εκεί, στη Λάρισα έχει ευθύνες.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν άμυνες αλλά είχαν ατονήσει.

Συγκεκριμένα, από το τέλος του ’11 η τηλεδιοίκηση από Λάρισα ως Κατερίνη έχει σταματήσει λόγω δολιοφθορών. Πήγαιναν και έκλεβαν τα καλώδια και τα εξαρτήματα (ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά). Βεβαίως μπαίνει και ένα ζήτημα φύλαξης και πολλά άλλα ζητήματα και φτάσαμε από το 2011 στο 2023 χωρίς να επανέλθει ή να δημιουργηθεί καινούργια τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση. Αυτά αφορούν και τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ.

Πάντα υπήρχε ένα κέντρο κυκλοφορίας στο κτίριο του ΟΣΕ στην Καρόλου 1 και πάντα υπήρχαν σε 24ωρη λειτουργία με βάρδιες δύο άνθρωποι της ΤΡΕΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) και ένας του ΟΣΕ. ‘Ηταν ο ρυθμιστής κυκλοφορίας Σταθμάρχης του ΟΣΕ και δύο της ΤΡΕΝΟΣΕ. ‘Ενας μηχανοστασιάρχης, Προϊστάμενος των Μηχανοδηγών, έμπειρος και ένας Προϊστάμενος των αμαξοστοιχιών κίνησης. Και αυτός έμπειρος.

Και οι τρεις αυτοί έλεγχαν την κίνηση κάθε λεπτό ή κάθε τρία λεπτά σε όλη την Επικράτεια. Και τώρα μιλάμε για 12 λεπτά (που το επιβατικό έχει περάσει και κινείται στην ίδια γραμμή με το εμπορικό); Μιλάμε για φοβερό χρόνο. Κι εδώ υπάρχουν ευθύνες.

Από το τέλος του 2020 που η ΤΡΕΝΟΣΕ μετακόμισε στα γραφεία της πρώην Ολυμπιακής στη Συγγρού έκανε ένα τραγικό σφάλμα : απέσυρε τους ανθρώπους που ήταν στο Κέντρο Κυκλοφορίας μαζί με τον Σταθμάρχη και έκανε ένα δικό της Κέντρο Κυκλοφορίας στη Συγγρού που δεν είχε καμία επικοινωνία με τον Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στην Καρόλου. Ρυθμιστής υπάρχει. Επικοινωνία δεν υπάρχει μεταξύ ΤΡΕΝΟΣΕ και ΟΣΕ. Δεν μπορεί δηλαδή η ΤΡΕΝΟΣΕ από μόνη της να κάνει τίποτα. ‘Ηταν έγκλημα ότι απέσυρε τους ανθρώπους αυτούς.