Πάρε τον Χρόνο σου Προκόπης Αγγελόπουλος
0:00
0:00 LIVE
Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ  
Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ  Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 211 +30 210 6066 815 - 6 thevoiceofgreece@ert.gr

Φώτης Νικολακόπουλος: Σημαντικό ζήτημα υποστελέχωσης και στα μπλε λεωφορεία. 17 ετών ο μ.ο. ηλικίας των λεωφορείων

Με τις φιλότιμες προσπάθειες των τεχνικών, που δουλεύουν ακόμη και στα ρεπό τους, κινούνται τα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα, όπως αποκαλύπτει στην εκπομπή «Πάρε τον Χρόνο σου» ο Φώτης Νικολακόπουλος, μέλος στο ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ. Το πρόβλημα υποστελέχωσης που υπάρχει τόσο σε τεχνικό προσωπικό όσο και σε οδηγούς από την εποχή των μνημονίων, εξακολουθεί να αποτελεί παράγοντα απαξίωσης του μέσου μεταφοράς χιλιάδων κατοίκων της πρωτεύουσας, καθώς και τα δρομολόγια δεν εξυπηρετούνται και οι τεχνικοί δεν προλαβαίνουν.

Ο κ. Νικολακόπουλος ήταν καλεσμένος στο στούντιο της Φωνής της Ελλάδας και υπογράμμισε ότι υπάρχει και ζήτημα ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων καθώς, σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων είναι τα 17 έτη, ενώ υπάρχουν στον δρόμο λεωφορεία που έχουν κατασκευαστεί το 1998. Ο ίδιος μίλησε και για τον αντίκτυπο που είχε το δυστύχημα στα Τέμπη ακόμη και στους επιβάτες των λεωφορείων, που μπαίνουν στο όχημα με ένα σφίξιμο περισσότερο στην καρδιά και είναι πιο ευαίσθητοι σε θέματα ασφάλειας, ενώ μετέφερε και την έκπληξη που προκάλεσε στους συναδέλφους του το γεγονός ότι σε ένα μεγάλο κομμάτι του δικτύου του ΟΣΕ τα τρένα κινούνταν στα τυφλά, χωρίς συστήματα ασφάλειας σε λειτουργία, την ώρα που εδώ και αρκετό καιρό στα λεωφορεία λειτουργεί σύστημα τηλεματικής με ενημέρωση των επιβατών, μέσω της ειδικής εφαρμογής του ΟΑΣΑ. Ένα σύστημα, ωστόσο, που δεν λειτουργεί στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν με σήμα του ΟΣΥ, από την εποχή της Πανδημίας.

Η συζήτηση με τον κ. Νικολακόπουλο ολοκληρώθηκε με αναφορά στα εργασιακά και μισθολογικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί του. Σήμερα, ο μισθός ενός οδηγού λεωφορείου με 20 χρόνια προϋπηρεσία είναι 1100 ευρώ περίπου. Το παράδοξο είναι ότι υπάρχουν οδηγοί πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που παίρνουν 300 ευρώ περισσότερα λόγω του πτυχίου τους που δεν έχει σχέση με τη δουλειά που κάνουν, ενώ μεγάλο πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι στους νεοπροσλαμβανόμενους δε αναγνωρίζεται ούτε μία ημέρα από την προϋπηρεσία που μπορεί να είχαν σε ιδιωτικά οχήματα μεταφοράς επιβατών και οι μηνιαίες αποδοχές τους δεν ξεπερνούν τα 880 με 850 ευρώ. Τέλος, για τους οδηγούς των λεωφορείων που μεταφέρουν χιλιάδες εργαζόμενους καθημερινά, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης έχει ανέβει, από τα χρόνια των μνημονίων και μετά, στα 62 έτη, περίπου 8 χρόνια παραπάνω από αυτό που ίσχυε πριν για λόγους που σχετίζονταν με την ασφάλεια των επιβατών. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι στον οργανισμό υπάρχει ιατρός υπηρεσίας που εξετάζει τους εργαζόμενους σε τακτά χρονικά διαστήματα.  

σχετικα podcasts