Τραγούδια και ψαλμοί στο κλίμα των ημερών.
Δύο εκπομπές με θέμα την διαχείριση των ψαλμών και των τραγουδιών στο κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδας. Επί σκηνής αλλά και στην δισκογραφία.
Τετάρτη 9 και Πέμπτη 10 Απριλίου, 9 με 10 το βράδυ, στην εκπομπή του Γιώργου Τσάμπρα.
Συζητάμε με την Γλυκερία, την Ηρώ Σαΐα, τον Ανδρέα Κατσιγιάννη και τον Ανδρέα Καρακότα για τις εμπειρίες και τις μνήμες τους από την παρουσίαση ενός τέτοιου υλικού στη σκηνή, τα τελευταία χρόνια. Το «Ω γλυκύ μου έαρ και τα τραγούδια της άνοιξης» – μουσική παράσταση που κάποια χρόνια τώρα, παρουσιάζει η Γλυκερία τέτοιες μέρες. Το «Εαρινό Πάθος», παράσταση με την Ηρώ Σαϊα . Οι αντιστοιχίες των ύμνων του Θείου Δράματος με τα τραγούδια του Τσιτσάνη, που αποτελούν το θέμα της φετινής παράστασης του Ανδρέα Κατσιγιάννη με την Δήμητρα Γαλάνη και την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου και η επαναφορά του «Επιτάφιου» του Μίκη Θεοδωράκη και του Γιάννη Ρίτσου, στις σύγχρονες μουσικές σκηνές. Παράλληλα, ακούμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από δίσκους όπου τραγουδιστές και μουσικοί έχουν ηχογραφήσει ψαλμούς της Μεγάλης Εβδομάδας αλλά και τραγούδια με αναφορές στο Θείο και το Ανθρώπινο Πάθος μέσα στην άνοιξη. Ο «Επιτάφιος» της Μελισσάνθης που γίνεται «λησμονημένη», όπως τον άκουσε ο Μάνος Χατζιδάκις στο τέλος του έργου του «Η εποχή της Μελισσάνθης» και βεβαίως ο «Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου, στην μελοποίησή του από τον Μίκη Θεοδωράκη. Τα εγκώμια και ψαλμοί της Μεγάλης Εβδομάδας, από ηχογραφήσεις του Σίμωνα Καρρά και της Δόμνας Σαμίου αλλά και με το βιολί του Γιώργου Κόρου, το κλαρίνο του Γιάννη Βασιλόπουλου και του Βασίλη Σαλέα καθώς και με την ματιά του Σταύρου Κουγιουμτζή, του Σταμάτη Σπανουδάκη, του Βαγγέλη Παπαθανασίου και τις φωνές της Ειρήνης Παππά, του Γιώργου Νταλάρα, της Δήμητρας Γαλάνη, της Ελένης Βιτάλη και της Γλυκερίας. Το «Wa Habibi» της Φαιρούζ και τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου, του Νίκου Μαμαγκάκη, του Δημήτρη Λάγιου, του Γιώργου Μητσάκη και του Τάκη Σούκα με τον Νίκο Ξυλούρη, τη Δήμητρα Γαλάνη, την Μαρία Δημητριάδη, τη Γιώτα Λύδια και τον Στέλιο Καζαντζίδη
Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».
Υ.Γ.: Στις φωτογραφίες της ανάρτησης η Ηρώ Σαΐα από την παράσταση χθες το βράδυ, το βιβλίο του Νίκου Ορδουλίδη με το ερώτημα για τη σχέση του «Τη Υπερμάχω» με τη «Συννεφιασμένη Κυριακή».