Πρέπει να Ξέρεις Μηχανή να Κόψεις Μαύρα Μάτια Γιώργος Τσάμπρας
0:00
0:00 LIVE
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  103,7 – 102,9
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103,7 – 102,9 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 221 210 6013168-9 (Studio), 210 6075985 (Γραμματεία – Κοινό) deftero@ert.gr

«Ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα στην οθόνη» (μέρος α’) | 16.01.2025

Μαζί και χωριστά. Από την «Ζιγκουάλα» ως την … «Μαρίκα Σουέζ».

Εκπομπή 1η : 1960-1964 : Η «κυρία δήμαρχος» «χάνει» από «Το ξύλο» που «βγήκε απ’ τον παράδεισο». Ο Καζαντζίδης «αρνείται» τη φωνή του στον …Νίκο Ξανθόπουλο.

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17 και Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, 9 με 10 το βράδυ, στην εκπομπή του Γιώργου Τσάμπρα και στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103.7.

Η ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου με τον Χρήστο Μάστορα, λέγεται ότι φτάνει τα 700 χιλιάδες εισιτήρια. Η επιτυχία της ταινίας «Υπάρχω» στις αίθουσες, ίσως και να δίνει αναδρομικά στον Καζαντζίδη μια ξεχωριστή θέση, θέση που την είχε στην δισκογραφία και στα κέντρα της εποχής του αλλά μάλλον δεν πήρε ποτέ άλλοτε στην προηγούμενη ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Κι όμως… Ο Καζαντζίδης έπαιξε τον …εαυτό του στον κινηματογράφο και μάλιστα σε κωμωδία. Έστω και για μια στιγμή… Είναι σ’ εκείνη τη σκηνή, στο «Γίγα της Κυψέλης» που ο Νίκος Ρίζος, με το θάρρος του παλιού συστρατιώτη – σύμφωνα με το σενάριο – πάει στον Καζαντζίδη για να τον ρωτήσει αν κάνει για τραγουδιστής. Ο Καζαντζίδης δεν τον ενθαρρύνει αρχικά, αλλά στο τέλος του λέει: «Ασε πρώτα …φαβορίτες και ξαναέλα!». 1967.

Η ιστορία της σχέσης του ζεύγους Καζαντζίδης – Μαρινέλλα με τον κινηματογράφο, ξεκινάει με την «Κυρία δήμαρχο», στην ανατολή της δεκαετίας του ’60. Καθιστοί στο πάλκο, ανάμεσα στους μουσικούς. «Ζιγκουάλα», «Για μάς ποτέ μην ξημερώσει» αλλά και «Άντρες γεμάτοι τεμπελιά, θε να σάς στρώσω στη δουλειά» με την νεαρή Μαρινέλλα να δίνει μαθήματα χειραφέτησης. Ο σκηνοθέτης Ροβήρος Μανθούλης σε συνέντευξή του χρόνια μετά, θα πεί ότι ο Καζαντζίδης ήταν «συνεπής στο πρόγραμμα των γυρισμάτων αλλά πολύ ψυχρός» και θα αναρωτηθεί : «Δεν ξέρω αν αυτό έβγαινε από ένα τρακ, γιατί ήταν για πρώτη φορά μπροστά στις μηχανές, ή ήταν από το φυσικό του». Τα επόμενα χρόνια, Καζαντζίδης και Μαρινέλλα, θα εμφανιστούν σε αρκετές ταινίες που ακροβατούν ανάμεσα στο μελόδραμα και τα κοινωνικά δεδομένα της εποχής : «Κλάψε φτωχή μου καρδιά», «Αφήστε με να ζήσω», «Η προδομένη», «Οι καταφρονεμένοι», «Οι αδίστακτοι»… ΟΙ ταινίες βέβαια που κόβουν περισσότερα εισιτήρια είναι άλλες. Κι έχουν διαφορετικές μουσικές.

Όταν πια Καζαντζίδης και Μαρινέλλα χωρίζουν, ο Καζαντζίδης εμφανίζεται μόνος του σε 4 μόλις ταινίες της περιόδου 1966 – 1968.Τη χρονιά που ο Καζαντζίδης τραγουδά «Στα βράχια της Πειραικής κοιμάται ο Στέλιος ο μπεκρής», η Μαρινέλλα παίρνει τη δική της ρεβάνς, τραγουδώντας «Άνοιξε πέτρα», τα τραγούδια του Ξαρχάκου στο «Γυμνοί στο δρόμο» αλλά και «Σταλιά, σταλιά». Ο Καζαντζίδης θα κάνει το τελευταίο του κινηματογραφικό πέρασμα τότε, τραγουδώντας «Κι όμως κυρία μου κι οι άνδρες κλαίνε!». Η Μαρινέλλα, θα κλείσει τον κύκλο της στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών του ’70, τραγουδώντας και χορεύοντας, όρθια, γελαστή και ντυμένη στη μόδα της εποχής «Ζωγραφισμένα στο χαρτί» αλλά και «Κρίμα το μπόι σου». Θα περάσουν δεκαετίες ωσότου επανέλθει, στην τηλεόραση πια, ως Μαρίκα Σουέζ, στο «Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες» του Κώστα Κουτσομύτη : « Κωμωδίες δράματα/ Παίζει η Μαρίκα/Τους κοιτώ κατάματα/ Τσαμπουκάς και γλύκα/ Από δώδεκα χρονών/ Το σανίδι καίω/ Ξεσηκώνω το κοινό/ Κι άμα λάχει κλαίω/ Σουξέ φευγαλέο». Αρχές του 2000…

Ένα οδοιπορικό σε όσα τραγούδησαν μαζί και χωριστά ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα, κατ’ εξοχήν στον ελληνικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’60. Και παράλληλα, ένα οδοιπορικό στις μεγαλύτερες επιτυχίες που προέκυψαν από τον κινηματογράφο εκείνης της εποχής αλλά και στην ελληνική κοινωνία από το ’60 μέχρι το 2000.

Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».

σχετικα ondemand