Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια Γιώργος Τσάμπρας
0:00
0:00 LIVE
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  103,7 – 102,9
ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 103,7 – 102,9 Mεσογείων 432, Αγία Παρασκευή, TK: 15342, Γραφείο Ρ 221 210 6013168-9 (Studio), 210 6075985 (Γραμματεία – Κοινό) deftero@ert.gr

Παπαδάκης-Τζανετής-Τσετίνης-Χατζηαντωνίου | 21.09.2022

Μάνος Παπαδάκης – Πάνος Τζανετής – Μπάμπης Τσετίνης – Γιώργος Χατζηαντωνίου :

Το τζουκ μποξ παίζει…

Τετάρτη 21/9, 9 με 10 το βράδυ, στο Δεύτερο Πρόγραμμα.

Τέσσερις λαϊκοί τραγουδιστές με μεγάλες επιτυχίες κυρίως στην πενταετία 1964 – 1969 και στη δισκογραφία των 45 στροφών. Σχεδόν συνομήλικοι – γεννημένοι οι 3 το 1941 και ο Τζανετής το 1940. Το 1960 κάνουν την πρώτη κοινή τους ηχογράφηση ο Μπάμπης Τσετίνης και ο Μάνος Παπαδάκης. Αλλά το κύριο μέρος της δισκογραφίας τους και οι μεγάλες επιτυχίες θα έρθουν γύρω στα 1966-67 με τον Βασίλη Βασιλειάδη, τον Θόδωρο Δερβενιώτη, τον Μπάμπη Μπακάλη αλλά και τον Γιώργο Μητσάκη και τον Απόστολο Καλδάρα : «Ίσως», «Μπορεί», «Θα τα κάψω τα λεφτά μου», «Μια δεκάρα», «Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια». Ο Πάνος Τζανετής, θα ξεκινήσει με τον Μάνο Χατζιδάκι και έλαφρό ρεπερτόριο, αλλά το καλό του χαρτί θα είναι το «Δεν έχει δρόμο να διαβώ» και η συνεργασία με τον Ζαμπέτα. Ο Γιώργος Χατζηαντωνίου θα συνεργαστεί αρκετά με τον Τσιτσάνη αλλά τα πιο ανθεκτικά στο χρόνο τραγούδια που θα πει σε πρώτη εκτέλεση, είναι το «Τώρα κλαίς» του Καλδάρα και το «Δε θέλω τη συμπόνια κανενός» του Άκη Πάνου.

Ο καθένας τους, κουβαλάει και μια ξεχωριστή μικρότερη ή μεγαλύτερη ιστορία. Ανά δύο ή και ανά τρείς θα συνεργαστούν και στα πάλκα και τις πίστες . Και οι τρείς τουλάχιστον θα συνεχίσουν σχεδόν μέχρι το τέλος τους. Στις σημερινές μας επιλογές, προσπαθούμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στα χαρακτηριστικά τους τραγούδια και σε κάποια άλλα που διαλέξαμε. Και παράλληλα, διαβάζουμε αποσπάσματα από νεανικές τους συνεντεύξεις εκείνη την εποχή. Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».

ΣΗΜ : Στις φωτογραφίες που διαλέξαμε, σκέφτηκα να εκπροσωπούνται όλοι οι φορείς ήχου που ακολούθησαν μετά τα μικρά δισκάκια. Από το βινύλιο LP εποχής του Τσετίνη, στις κατοπινές συλλογές των Παπαδάκη και Χατζηαντωνίου και μετά στην ψηφιακή έκδοση της συνεργασίας Τζανετή – Ζαμπέτα.

σχετικα ondemand